اقامت ترکیه از طریق یادگیری زبان ترکی

مهاجرت به ترکیه از طریق یادگیری زبان ترکی

اقامت ترکیه از طریق یادگیری زبان ترکی هم اکنون موجب شده است که مهاجران بسیاری را برای تحصیل و زندگی به سوی خود جذب کند. معتبرترین دوره های یادگیری زبان ترکی که با اقامت ترکیه همراه است شرکت در دوره های زبان ترکی تومر می باشد. امروزه اخذ اقامت کشور ترکیه برای بسیاری از مهاجران در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. به دلیل نزدیکی جغرافیایی ترکیه به کشورمان موجب شده است که برای ایرانیان این کشور به مهمترین مقصد مهاجرتی تبدیل شود.

به دلیل همسایگی ترکیه با کشور عزیزمان ایران، این کشور از فرهنگی مشابه با ما برخوردار است. مهاجرت به ترکیه مزایای بسیاری از جمله هزینه زندگی مقرون به صرفه و درآمد بالا را می تواند داشته باشد. روابط خارجی بسیار خوب ترکیه با دیگر کشور های جهان موجب شده است که این کشور بتواند با تولید ناخالصی بسیار بالا، تولیدات خود را به کشور های دیگر صادر کند و اقتصاد خود را پایدار نگه دارد.

 بهترین روش مهاجرت به ترکیه

رشته پزشکی دانشگاه های ترکیه: روش های بسیاری برای مهاجرت به کشور ترکیه وجود دارد که از طریق آنها می توان به سادگی اقامت ترکیه را کسب کرد. از آنها می توان به این موارد اشاره داشت:

در میان تمام این موارد مهاجرت به ترکیه از طریق شرکت در دوره های زبان ترکیه یکی از آسانترین و سریع ترین روش های مهاجرتی می باشد. ما همچنین در ادامه سعی بر آن داریم تا در مورد اخذ اقامت کشور ترکیه از طریق یادگیری زبان ترکی به شما تمام مواردی را که نیاز دارید ارائه کنیم.

با شرکت در کلاس های آموزش زبان ترکی تومر شما می توانید اقامت ترکیه را کسب کنید. شما این امکان را دارید که با شرکت در این دوره ها که به صورت سالیانه برگزار می شود، زبان ترکی را به بهترین نحو از اساتید بومی فرا بگیرید. شما با شرکت در این کلاس ها آشنایی کاملی از نحوه مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن ترکی پیدا خواهید کرد. زبان ترکیه تومر از 5 بخش تشکیل شده است که بخش های آزمون زبان ترکی تومر هر کدام نمره مشخصی را دارند. 5 بخش آزمون زبان ترکی تومر عبارتند از:

نمره  بخش آزمون 
25 امتیاز  شنیداری
25 امتیاز خواندن 
15 امتیاز مکالمه 
10 امتیاز توضیح شفاهی 
25 امتیاز توضیح کتبی

شما باید بتوانید در مجموع 100 نمره 65 امتیاز را کسب کنید.

انواع آزمون تومر

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه: تومر شامل دو نوع آزمون می شود که از آنها می توان به آزمون دیپلم زبان ترکی تومر و گواهی زبان ترکی تورم اشاره داشته باشیم.

دیپلم زبان ترکی تومر

مدرک رسمی زبان ترکی استانبولی دیپلم زبان ترکی تومر می باشد. آزمون دیپلم تومر دارای محدودیت زمانی نبوده و مانند آزمون‌های بین المللی دیگر زبان های جهان مانند آیلتس و تافل می باشد. این آزمون به عنوان مدرک رسمی دانشگاه‌ها ارائه می شود.

آزمون گواهی زبان ترکی تومر

آزمون گواهی زبان ترکی تومر به چند سطح مختلف مانند دیگر زبان‌های بین المللی آلمانی و فرانسوی تقسیم می شود. این آزمون نیز مانند دیگر آزمون ها شامل سطح A1 تا C1 می باشد. شما بر این اساس ممکن است که نمره‌ای را دریافت کنید. شما باید برای آنکه نمره لازم را برای تحصیل و کار در ترکیه دریافت کنید در این آزمون به سطح B1 برسید.

هزینه کلاسهای تومر در ترکیه

یکی از مهمترین مواردی که زبان آموزان باید به آن توجه کنند هزینه های شرکت در  ترکیه می باشد. وب سایت رسمی موسساتی که این دوره ها را برگزار می کنند هزینه های مربوط به شرکت در کلاس های آن را نیز ارائه می کنند. دوره های زبان تومر ترکیه از قیمت ها و هزینه های متفاوتی تشکیل شده اند. اما به صورت میانگین 7 هفته 4 جلسه ای کلاس های تومر حداقل ممکن است 250 دلار برای شما هزینه بر باشد. البته توجه داشته باشید که تفاوت بسیاری در مقایسه قیمت‌ها با میزان امکانات و کیفیت کلاس‌های شما در ترکیه وجود دارد و ممکن است که هزینه شما بین 250 تا 2500 دلار متغیر باشد

اما کشور های قبرس شمالی و ترکیه برای افرادی که بودجه مالی محدودی دارند مناسب است.

به طور کلی کشور های توسعه یافته مانند کانادا ، آلمان ، استرالیا ، آمریکا ، انگلستان و هلند از محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است .

مهاجرت تحصیلی ایرانیان به دو کشور کانادا و استرالیا به خاطر استاندارد های آموزشی بالا و امکان کار پس از فارغ التحصیلی بسیار گزینه های مناسبی هستند.

زمان برگزاری کلاس های تومر

کلاس های یادگیری زبان ترکی که تومر نام دارد در بسیاری از موسسات در کشور ترکیه اعم از خصوصی و دولتی برگزار می شود. هزینه، زمان و کیفیت برگزاری کلاس ها با یکدیگر هر کدام متفاوت هستند. از این رو افرادی که قصد دارند در این دوره ها شرکت داشته باشند، باید پیش از ثبت نام با مراجعه به وب سایت موسسه مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنند.

شما باید با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده اید در این رابطه و با در نظر گرفتن زمان برگزاری دوره های تومر ثبت نام خود را انجام دهید. به صورت کلی دوره های تومر ترکی معمولا از سپتامبر آغاز می شوند و کلاس های آن 4 روز در هفته برای مدت 7 هفته می باشند. ساعت برگزاری کلاس های ترکی تومر نیز معمولا بین 09:30-13:30 یا 13:30-17:30 می باشد.

شرایط شرکت در دوره های زبان ترکی تومر

شرایط شرکت در دوره های یادگیری زبان ترکیه بسته به موسسات مختلف و ویژگی های شما متفاوت است. شما باید برای اخذ اقامت ترکیه از طریق یادگیری زبان ترکی مدارک مورد نیاز موسسات آموزشی را جمع آوری کنید. از مهمترین و ضروری ترین مواردی که شما باید برای شرکت در دوره های زبان ترکیه اراِئه کنید عبارتند از:

لازم به ذکر است که طبقه بندی سنی خاصی برای شرکت در دوره های زبان ترکی تومر وجود ندارد و شما با هر رده سنی می توانید برای شرکت در این دوره ها اقدام کنید. شما از طریق شرکت در دوره های یادگیری زبان ترکی و تومر می توانید اقامت 2 ساله ترکیه را کسب کنید. شما در این مدت می توانید در ترکیه به تحصیل و زندگی بپردازید اما شما اجازه کار کردن را ندارید. توجه کنید که شما باید با مراجعه به اداره امنیت ترکیه مدت اقامت 90 روزه خود را پس از به پایان رسیدن آن تمدید نمایید.

اقامت دائم ترکیه از طریق دوره های زبان ترکی

شما می توانید با شرکت در دوره های زبان ترکیه تومر اقامت این کشور را بدست بیاورید. اما این اقامت شما محدود بوده و باید پس از به پایان رسیدن آن نیز کشور ترکیه را ترک نمایید. شما می توانید در مدت زمانی که در ترکیه مشغول به تحصیل هستید به پیدا کردن کار بپردازید. پس از آنکه شما کار مورد نظر خود را پیدا کردید می توانید ویزای اقامت تحصیلی خود را با داشتن یک پیشنهاد و یا قرار داد کاری به ویزای کاری تغییر دهید.

چند نکته در خصوص مهاجرت تحصیلی به ترکیه

اگر اخذ اقامت ترکیه را از طریق یادگیری زبان ترکی می خواهید شما بهتر است که حتما از راه های رسمی و قانونی اقدامات خود را انجام دهید. به این دلیل که توجه کلاهبرداران بسیاری ممکن است که در مسیر شما وجود داشته باشند. مهمترین نکاتی که شما باید برای مهاجرت به ترکیه به آن توجه کنید عبارتند از:

در پایان باید شما این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید که انجام تمام امور برای اخذ اقامت ترکیه در تمام این فرایندها باید توسط خود شما انجام پذیرد. بهتر است که اگر هنوز به زبان ترکی آشنایی ندارید در این راستا برای خود یک مترجم فراهم کنید.

شرایط اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال

فردی که زیر ۱۸ سال سن دارد در صورتی که بخواهد اقامت ترکیه را دریافت کند باید یکیاز والدین وی نیز  اقامت ترکیه را داشته باشد. در مدت اقامت متقاضی لازم است که خانواده این فرد در این کشور حضور داشته باشند. البته زمانی که والدین متقاضی شرکت در دوره های زبان ترکی نتوانند همراه فرزند خود در ترکیه حضور داشته باشند لازم است که یک قیّم برای وی انتخاب کنند. البته لازم است که مدارک قیم خود را به صورت کتبی‌ محضری ارائه کنید.

ترکیه یکی از بهترین کشور های جهان برای مهاجرت است. دولت ترکیه برنامه های مختلفی برای مهاجرت به این کشور در نظر گرفته است. ترکیه سیستم آموزشی بسیار خوبی را دارد و از این رو یکی از بهترین کشور های جهان برای مهاجرت می باشد. یکی از آسانترین روش های مهاجرت به ترکیه از طریق برنامه مهاجرتی شرکت در دوره های زبان ترکیه به نام تومر می باشد. برای شرکت در این دوره ها شرایط خاصی وجود ندارد و تنها با پرداخت هزینه ای کم امکان دریافت اقامت 2 ساله ترکیه وجود دارد. کسب نمره زبان تومر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و با داشتن مدرک تومر امکان کار و تحصیل در دانشگاه ترکیه وجود دارد

منبع : globalacademia

خروج از نسخه موبایل