علمی و پزشکی

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، این مشکل بسیار ناراحت کننده است و اغلب فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید، حتی باید بگوییم که پزشکان نمی توانند علل یکسانی برای این علائم و نشانه ها داشته باشند، باید آزمایش های مختلفی انجام شود. اما التهاب و آلرژی های پوستی یکی از اولین مقصران این عارضه هستند و روش های درمان آن ها باید توسط پزشک دنبال شود. اما این مقاله سعی می‌کند راه‌حل‌های کلی را بررسی کند، که اغلب راهی برای خلاص شدن از خارش پوست هستند. به یک سفر اکتشافی برای خارش پوست بپیوندید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

باید لوازم آرایشی را از برندهای معتبر انتخاب کنید. در حال حاضر چند شرکت خوب ایرانی در حال تولید محصولات خوب در این زمینه هستند و در روزهای گرانی و دلار، مشوق خوبی برای خرید لوازم آرایشی مرغوب هستند و اکنون می خواهیم برند آنها و محصولات با کیفیت آن را معرفی کنیم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین می توان از لوسین ها و کرم های گیاهی آنها برای کاهش التهاب و خارش پوست استفاده کرد.

  1. چای سبز بنوشید

درمان های خانگی بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش، استفاده از چای سبز است. این مایع سبز رنگ حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی با خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است، بنابراین یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش است. اما در نظر داشته باشید که مصرف چای سبز برای خارش و التهاب پوست باید محدود شود، در غیر این صورت اثر نامطلوبی خواهد داشت و منجر به التهاب پوست می شود. همچنین می توانید در حین نوشیدن چای سبز را آسیاب کرده و روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. یا برگ های چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید، پس از جوش آمدن، مخلوط را خنک کرده و روی پوست قرار دهید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را خنک کند و با حرکت دادن هوای موجود در آنها خارش را کاهش دهد. لباس های نخی معمولا به حرکت بهتر هوا کمک می کنند، بنابراین بهتر است به سراغ لباس هایی با مواد مصنوعی بروید. این لباس ها معمولا پوست شما را خارش و حساس می کنند.

  1. گیاه آلوئه ورا در بین تمام شرکت های آرایشی و بهداشتی محبوب است

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوئه ورا و عصاره آن به رفع خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی عصاره این گیاه هستند و به رفع خارش پوست، کهیر و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال با خرید محصولات پوست و مو سینره، البته انواع اصلی آنها انتخاب خوبی برای خداحافظی با التهابات پوستی است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و ترکیبات مناسب در مدت زمان کوتاهی نتیجه دلخواه را می دهند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب گرم در حمام، نمک حمام یا جوش شیرین در حمام استفاده کنید. خارش مزمن را برطرف می کند و دوش آب سرد پوست شما را تسکین می دهد. بهتر است از یک پاک کننده ملایم در دوش آب گرم یا سرد استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس پوست را کاملا بشویید. در نهایت می توانید پوست را به آرامی خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب زیاد به از بین بردن سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است که در سراسر بدن پخش شده و نقش مهمی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی مرطوب کنید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی برطرف می شود. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ آنها بیشتر از سایر پوست ها درشت تر هستند و رطوبت کافی دریافت نمی کنند. آسیب پوستی آنها تشدید می شود و چین و چروک های دائمی روی پوست ظاهر می شود.

نوشیدن آب همچنین به کاهش گرما و خنک نگه داشتن بدن شما کمک می کند و آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش می دهد. برای حفظ تعادل بدن باید متناسب با وزنتان آب بنوشید. مردان به 2 تا 3 لیتر آب در روز و زنان به دو و نیم لیتر آب نیاز دارند.

  1. مشاوره حرفه ای، اولین قدم مهم

درست است که راه های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما اگر خارش و التهاب بدتر شد، خوددرمانی را متوقف کنید و با یک پزشک مطمئن و حرفه ای مشورت کنید که می تواند کارهای لازم را برای بهبود وضعیت شما انجام دهد. به عبارت دیگر این مرحله اولین کاری است که برای بهبود بخشی مهم و حساس بدن (پوست) انجام می شود.

نویسنده: وحیده امینی

* گزارش

دکمه بازگشت به بالا