اقتصادی

الزام مراجعه به نمایندگی خودرو طی پنج ماه حذف شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف تسهیل در انتقال خودرو در کشور، ضمانت نامه درخواستی مشتری به نماینده شرکت تامین کننده خودرو را حداکثر به مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل 1000 کیلومتر کارکرد به منظور فعال سازی آن.

وقت گزارش است. بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، پشتیبانی صنعت حمل و نقل این وزارتخانه، با توجه به اتخاذ سیاست های اخیر در زمینه توسعه روش های فروش خودرو از جمله طرح حمایت از خانواده و … جمعیت جوان تعویض ماشین کارکرده فروش فوری فروش ویژه پیش فروش حداکثر یکساله و بخصوص فروش خودرو در بورس که باعث کاهش فاصله کارخانه تا بازار شد قانون ایجاب می کرد که مشتری حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل 1000 کیلومتر کارکرد جهت فعال سازی گارانتی به نماینده شرکت تامین کننده خودرو مراجعه کند.

پیش از این، بر اساس تصمیمات جلسه 50 ثانیه ای کمیته خودرو وزارت صنعت، فلزات و تجارت، مشتریان باید حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل، برای اولین سرویس به نماینده خودروساز مراجعه کنند. و با حداقل 1000 کیلومتر کارکرد. در غیر این صورت خودروسازان موظف به لغو گارانتی خودروی مذکور می باشند.

این شرط مربوط به نمایندگی پس از تحویل خودرو است که در سال 1399 توسط کمیته خودروسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور جلوگیری از ایجاد فضای دلالی و قیمت گذاری کاذب در سال 1399 اجرا شد. سبس در اسفندماه 1399 با تصویب کمیته خودرو به این اصطلاح اطلاق می شود پنج ماهه یافت

تعلیق این الزام با هدف اجتناب از اختلاف بین افرادی که قبل از مهلت خدمت اولیه در خصوص نقل و انتقال خودرو اقدام می کنند، انجام شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به تغییر شرایط عرضه خودرو در ماه های اخیر و در راستای رفع مشکلات و کاهش شکایات بسیاری از مصرف کنندگان خودروهای مذکور که با ضمانت نامه ابطال شده از سوی شرکت ها مواجه هستند، خودروساز درخواست کرد در چارچوب مقررات مربوطه نسبت به تنظیم قرارداد اجرایی لازم و درج موضوع در آگهی های فروش و قراردادهای نظارتی اقدام شود. حقوق مصرف کنندگان خودرو

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا