امضای بزرگترین قرارداد فروش برق تجدیدپذیر صنعت آبفا

شرکت فاضلاب تهران بزرگترین قرارداد کشور برای فروش برق تجدید پذیر در بخش آب و فاضلاب را با سازمان انرژی های تجدید پذیر و تولید برق (SATBA) به مدت 15 سال جایگزین کرده است.

به گزارش روابط عمومی ، عباسعلی میرزاده ، معاون بهره برداری شرکت فاضلاب تهران با اعلام این خبر مبنی بر اینكه این قرارداد به این شركت اجازه می دهد در مدت زمان 15 سال (شهریور 1398 تا شهریور 1413) حدود 500 میلیارد كیلووات ساعت برق بفروشد. 10،500 ریال با قیمت پایه ارائه می شود.

این بخشی از اجرای ماده (62) قانون تنظیم مقررات مالی وزارت مطابق با “تعهد وزارت نیرو برای خرید برق تولید شده توسط نیروگاه ها و تولید کنندگان بخش خصوصی و دولتی با قیمت های تضمینی و بند (ب) ماده (133) برنامه پنجاه ساله است”. ) پنجم ، توافق برای فروش برق تولید شده توسط کارخانه بیوگاز کارخانه تصفیه فاضلاب جنوب تهران که تنها کارخانه بیوگاز در ایران است ، جایگزین ساتبا شد.

میرزاده افزود: این نیروگاه در بخشی از پروژه فاضلاب تهران در یک تصفیه خانه فاضلاب در جنوب تهران واقع شده است.

به گفته ABFA ، وی افزود: این نیروگاه که یکی از بزرگترین نیروگاه های زیست گاز در جهان با تصفیه فاضلاب است ، ظرفیت تولید اسمی سالانه اسمی را 44 گیگاوات و 140 تریلول انرژی حرارتی دارد که معادل برق است. این شهر مسکونی با 60،000 نفر است و سالانه 100000 بشکه نفت خام (400000 متر مکعب گاز) را ذخیره می کند.

به گفته معاون بهره برداری شرکت فاضلاب تهران ، بهره برداری از این نیروگاه باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در حدود 150 هزار تن دی اکسید کربن (معادل 2000 هکتار فضای سبز برای جذب دی اکسید کربن) شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل