انتقاد شدید یک پزشک از صحبت‌های غیر علمی یک فعال اینستاگرامی در مورد واکسن

این کارشناس بیماریهای عفونی که به والدین توصیه می کرد فرزندان خود را واکسینه نکنند ، با انتقاد از عقیده غیر فعال اینستاگرام در مورد واکسن ، گفت: این نادرست بود و داستان های غیرعلمی خیانت بزرگی به بهداشت عمومی بود. بدون اطلاع و دانش کافی ، واکسینه شدن در برابر واکسن ها و مواد مخدر بسیار ساده است ، این داستان ها باعث نگرانی در جامعه می شوند ، کل سیستم روانی جامعه را مختل می کنند و در نهایت سلامت جوامع را به خطر می اندازند.

به گزارش روابط عمومی ، دکتر علوی ، متخصص بیماریهای عفونی بیمارستان لقمان اظهار داشت: مهمترین گام برای کنترل بیماری های عفونی پیشگیری است و درمان همیشه در هر جامعه پیشگیری اولویت دارد. در سه ماهه نوزدهم ، جامعه پزشکی به دنبال كاهش از روز اول ویروس بودند و اقدامات و توصیه های بهداشتی متعددی از جمله پوشیدن ماسك را برای جلوگیری از پیشرفت بیماری پیشنهاد دادند.

وی گفت: مردم در انتظار نتایج تحقیقات و تولید واکسن مؤثر برای جلوگیری از شیوع سریعتر این بیماری هستند. “محققان و مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان با هزینه ای بسیار بالا به دنبال آن در طول روز هستند.”

وی گفت: بدون اطلاع و دانش کافی ، بیان و صحبت در مورد دیدگاه های غیرتخصصی در مورد واکسن ها و داروهای مختلف بسیار آسان است. وی گفت: “ما نمی دانیم که این داستانها مزاحم و مختل کننده سیستم روانی جامعه هستند.” خیانت خیانت بزرگی به بهداشت عمومی است.

دکتر علوی با تشریح روند تولید داروها و واکسنها گفت: “وقتی یک دارو یا واکسن وارد مرحله تولید می شود و سرانجام به بازار عرضه می شود ، آزمایش های بسیار دقیقی روی آن انجام شده و سالهای پشت این داروها و علم و تجربه علمی واقعی است. واکسن وجود دارد. تمام عوارض و مشکلات مرتبط با آن مشخص شده و واکسن در آزمایشگاه یا آزمایشگاه کارخانه تولید شده است ، بنابراین باید بلافاصله و بدون نظارت در مراکز درمانی و پزشکی تجویز شود.

این متخصص بیماریهای عفونی که می گوید پزشکان و متخصصان پزشکی در سراسر جهان وضعیت را تحت نظر دارند ، گفت: گویا من یک داروی یا واکسن را با وجود عوارض جانبی برای بیماران تجویز می کنم.

وی ادامه داد: ما اطلاعاتی داریم که یک پرونده وجود دارد و می توانیم تمام موضوعات آن را با جنبه های خاص این پرونده در نظر بگیریم یا آن را پیشنهاد کنیم ، یا ما این پرونده را نمی دانیم و باید به متخصصان و دانشمندان این پرونده اعتماد کافی داشته باشیم. اینها مسائل است.

دکتر علوی در مورد خطرات و عوارض عدم واکسیناسیون صحبت کرد و گفت: “عدم واکسیناسیون و مرگ و میرهای متعاقب آن هزینه و بار قابل توجهی برای جامعه است.”

در خاتمه ، متخصص بیماریهای عفونی با تأکید بر ناراحتی از گزارش نادرست درمورد واکسنها و مواد مخدر اظهار داشت: “ما از همه مردم می خواهیم که فقط با دانش مسئولان و متخصصان بر این موضوعات نظارت داشته و آنها را یک به یک پیاده سازی کنند.” هیچ فعالیت غیر علمی که تهدیدی برای سلامت عمومی باشد وجود ندارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل