اهدای ۲۶۰هزار بطری انواع سرم تزریقی به ایران از سوی سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت در واکنش به کمبود موقت سرم های تزریقی در ایران، 260 هزار بطری سرم را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال کرده است.

به گزارش روابط عمومی و به نقل از روابط عمومی سفارت ایران، سرم 156 هزار دلاری هفته گذشته در گمرک بندرعباس در استان هرمزگان ترخیص و روز دوشنبه 15 آذرماه وارد تهران شد.

دکتر سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران گفت: سلامت برای ارائه به موقع خدمات پزشکی به مردم ایران و همچنین پناهندگان افغانستانی.

تحویل شامل 160000 بطری سرم رینگر، 50000 بطری سرم قند و 50000 محلول نمکی است که همگی برای مراقبت های پزشکی و درمان بستری یا سرپایی بیماری های مختلف مورد نیاز است.

این کمک توسط سازمان بهداشت جهانی برای جبران کاهش موقت سطح سرمی ناشی از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید-19 در طول موج پنجم اپیدمی در ماه های سپتامبر و اکتبر انجام شد.

166 تن محموله حمل شده در 11 کانتینر جهت توزیع به مراکز درمانی کشور تحویل وزارت بهداشت شد.

سرم های داخل وریدی به طور گسترده ای برای تزریق داخل وریدی استفاده می شود که یک روش رایج برای رساندن مایعات و داروها به بدن است. سرم یا داروی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مستقیماً از طریق مجموعه‌ای از سرم‌ها به داخل سیاهرگ تزریق می‌شود که به دارو اجازه می‌دهد به سرعت در خون گردش کند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل