علمی و پزشکی

اوتیسم کودکان؛ تفاوت یا اختلال

اوتیسم نوعی اختلال است که افراد زیادی را درگیر می کند. اوتیسم به معنای واقعی کلمه به معنای خودخواهی است ، یعنی بی تفاوتی نسبت به دیگران و مشکلات در ارتباط کلامی و غیر کلامی با دیگران.

شما ممکن است شب داستان داستان یک سگ غریبه را بخوانید. این داستان کودکی را توصیف می کند که در برقراری ارتباط با دیگران و درک مشکلات جزئی انسانی ، که در اعتماد به دیگران مشکل دارد و قادر به برقراری ارتباط با افراد نیست ، مشکل دارد. دشوار است ، اما درعوض از هوش بالایی در حل مشکلات ریاضی برخوردار است. اطلاعات در زمینه های مختلف ، مانند نجوم ، آمار و منظومه شمسی ، خواننده را متحیر می کند. شخصیت اصلی طرح کودکی با بیماری اوتیسم است و مشکلات زندگی و توانایی های ویژه او به زیبایی توصیف می شود. آیا تا به حال با افرادی که این علائم را تجربه کرده اند ملاقات کرده اید ، اما آیا افراد مبتلا به اوتیسم واقعاً فاقد آن هستند یا تنها آنها هستند که درباره جهان فکر می کنند؟

از اختلالات طیف اوتیسم چه می دانیم؟

اوتیسم نوعی اختلال است که افراد زیادی را درگیر می کند. اوتیسم به معنای واقعی کلمه به معنای خودخواهی است ، یعنی بی تفاوتی نسبت به دیگران و مشکلات در ارتباط کلامی و غیر کلامی با دیگران. این نوع اختلال معمولاً تا سه سالگی علائم آن را نشان می دهد. به طور دقیق نمی توان گفت چه عواملی باعث ایجاد این اختلال می شود ، اما مهم است که آگاهی از اوتیسم در خانواده ها و افراد افزایش یابد تا این متخصص مغز و اعصاب بتواند هرچه سریع تر از تشخیص بهبود یابد و تا حد امکان توان بخشی را انجام دهد. این برای بچه ها آسان بود

خصوصیات و علائم بیماری اوتیسم

همانطور که گفته شد ، علائم اوتیسم معمولاً قبل از سه سالگی ظاهر می شود. علائم عمومی اوتیسم:

عدم تماس چشمی با افراد دیگر

عدم علاقه به موضوعات یا عدم علاقه به موضوعات خاص

تکرار بیش از حد کلمات و عبارات ، حرکات جسمی عجیب و غریب یا پشت و عقب ثابت بدن

حساسیت شدید به صداها ، بوها یا ظاهرهایی که برای سایر افراد عادی به نظر می رسد.

مردم را نادیده بگیرید و با آنها صحبت کنید

when در هنگام تماس جسمی با کسی مانند در آغوش گرفتن یا بغل کردن ، احساس امنیت می کنید

● مشکل در درک و استفاده از کلمات ، حرکات و بیان صورت مانند خندیدن یا گریه کردن.

● مشکلات سازگاری با تغییرات محیط و…

کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است مانند همسالان خود بزرگ نشوند. به عنوان مثال ، یک کودک دو ساله بدون اوتیسم ممکن است در 4 سالگی به بازی های ساده علاقه داشته باشد یا با کودکان دیگر بازی کند. با این حال ، کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است با سایر کودکان در ارتباط باشد یا ممکن است از رابطه ناراحت کننده باشد.

چه عواملی باعث اوتیسم می شود؟

علت اصلی اوتیسم ناشناخته است و علت خاصی در آن وجود ندارد. با این حال ، بر اساس تحقیقات ، برخی از عوامل خطر شامل موارد زیر است:

history سابقه خانوادگی اوتیسم

جهش ژنتیکی

بارداری در پیری

تأثیر فلزات سنگین و سموم محیطی

مصرف داروها برای درمان دیابت یا درد در دوران بارداری

طبق مطالعه ای که توسط موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی (NINDS) انجام شده است ، عوامل ژنتیکی و محیطی نیز ممکن است نقش داشته باشند.

آیا اوتیسم قابل درمان است؟

متأسفانه درمانی برای اوتیسم وجود ندارد ، اما چندین درمان و روش درمانی وجود دارد که می تواند به کاهش علائم و بهبود زندگی کودک مبتلا به اوتیسم کمک کند. درمان هایی مانند توانبخشی ، مشاوره با کودکان و رفتار درمانی ، بازی درمانی ، موسیقی درمانی و تکنیک های مراقبه می تواند تأثیر مفیدی بر استراحت و بهبودی افراد داشته باشد. با این حال ، باید توجه داشت که شدت علائم در افراد مختلف با این اختلال متفاوت است و در نتیجه ، اثر درمانی متفاوت است. برخی به خوبی به درمان پاسخ می دهند ، در حالی که برخی دیگر به هیچ درمانی پاسخ مثبت نمی دهند.

با وجود چنین اختلالات ، بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم توانایی های مختلفی دارند ، اما بسیاری از جزئیات را به خاطر می آورند و در حل مشکلات در ریاضیات و علوم نقش ویژه ای دارند.

کودکان مهمتر از درمان ، کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​خانواده های آنها از حمایت عمومی مناسب برخوردار می شوند. در حال حاضر چندین انجمن برای حمایت از کودکان مبتلا به اوتیسم وجود دارد که به خانواده ها می آموزد چگونه با کودک مبتلا به اوتیسم ارتباط برقرار کنند و پاسخ دهند.

خانواده هایی که مبتلا به اوتیسم هستند ، وقت زیادی را با کودکان مبتلا به اوتیسم می گذرانند ، بنابراین زندگی شخصی آنها را فراموش می کنند ، اما باید بدانید که سلامت روانی و بهزیستی شما به فرزندان شما کمک زیادی خواهد کرد. شما همیشه می توانید با کمک سایر خانواده های اوتیستیک از تجربه آنها بهره مند شوید ، یا اگر وقت ندارید به مطب پزشک بروید و با آنها مشورت کنید ، می توانید از خدمات پزشکی به صورت آنلاین استفاده کنید.
دکمه بازگشت به بالا