اقتصادی

بازار سوخت کثیف از رونق افتاد

رشد غیر منتظره در بازار کثیف روغن کوره در ماه جاری با افزایش تولید اوپک پلاس رشد می کند.

به گزارش روابط عمومی ، کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم علیه ایران و ونزوئلا علیه ایالات متحده ، منابع نفت سنگین را مختل کرده و سوخت گوگردی بالا را از ایالات متحده به هند به عنوان ماده اولیه جایگزین ارسال کرده است. از پالایشگاه های آنها استفاده کنید. تقاضای زیاد معمولاً باعث کمبود عرضه در بازار می شود ، اما انتظار می رود با افزایش تولید اوپک پلاس ، میزان عرضه نفت سنگین افزایش یابد.

قبلاً بیشتر روغن کوره به عنوان سوخت کشتی ها استفاده می شده است ، اما از ابتدای امسال طبق مقررات جدید ، از مصرف آن در این بخش استفاده شده است که در مورد کشتی ها برای استفاده از سوخت تمیز یا تجهیزات تصفیه سوخت استفاده می شود. کاهش یافته. بهبود تقاضا برای روغن کوره نیز همزمان با افزایش فصلی تقاضا در خاورمیانه است که برای تولید برق در ماه های گرم تابستان ، نفت کوره وارد می کند.

عربستان سعودی به دلیل افزایش رقابت مجبور شده است برای سوخت دادن به نیروگاه های خود به بازارهای دیگر روی آورد و خریدهای هند از روغن کوره با گوگرد بالا بین ژانویه تا ژوئیه امسال سه برابر شده است.

پالایشگاههای نفتی در تایلند و کره جنوبی خرید روغن سوخت خود را برای استفاده به عنوان خوراک جایگزین در ماههای اخیر افزایش داده اند. زمان واردات آنها همزمان با افت شدید منابع کشورهایی مانند عربستان سعودی و عراق که صادرات نفت با گوگرد بالا را انجام می دهند.

طبق گزارش GBC Energy ، کسری روغن کوره گوگرد بالا ماه گذشته بیش از 500000 بشکه در روز بود ، اما این کسری تا پایان سال به 100000 بشکه در روز گسترش یافته است. پالایشگاه ها می توانند از روغن سوخت به عنوان ماده اولیه در واحد دوم برای تولید سوخت مانند دیزل استفاده کنند.

به گفته بلومبرگ ، به دلیل کاهش محدودیت در عرضه اوپک پلاس و بازگشت بیشتر منابع به بازار ، این پالایشگاه دوباره از نفت خام سنگین به عنوان ماده اولیه استفاده کرده و خرید روغن سوخت را کاهش می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا