بانوان با تولید خرد در مشاغل خانگی به اقتصاد کلان کشور کمک کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا فخاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد سهم خوب بانوان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تربیتی هستیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد از ظرفیت جمعیتی کشور متعلق به زنان است گفت: اشتغال بانوان تابع مؤلفه‌های گوناگون است‌. وی با بیان اینکه اگر بخواهیم نسبت به جوامع توسعه یافته این امر مهم را مورد ارزیابی قرار دهیم، سرانه توزیع اشتغال در استانداردهای بین المللی بین زن و مرد حدود ۵۰ درصد است، افزود: سطح اشتغال در حوزه بانوان در سطح کشور بین ۲۰ درصد تخمین زده شده است.

استاندار تهران عنوان کرد: زمانی که از اشتغال بانوان سخن می‌گوئیم نباید صرفاً در بعد اقتصادی باشد، انتظار جامعه اسلامی و الگوی اسلامی ما اقتضا می‌کند شأن زنان در وهله اول برای مادر بودن و بعد حضور در صحنه‌های مختلف که ممکن است کارزار شبهه اقتصادی باشد در نظر گرفته شود.

فخاری با بیان اینکه نوع نگاه به مقام و جایگاه زن در جامعه اسلامی تعیین کننده مسیر و حرکتی است که موجب تأمین الگوهای رفتاری و هدایتی جامعه می‌شود گفت: بهترین و نزدیک ترین یا به تعبیری ساده‌ترین و دست یافتنی حوزه اشتغال و سبد اقتصاد ملی مشاغل خانگی و صنایع دستی است.

وی افزود: وقتی اسم مشاغل خانگی می‌آید به زنان بی سرپرست و یا بدسرپرست فکر می‌کنیم در صورتی که اگر این موضوع به عنوان یک نقطه آغازین برای مشارکت زنان در عرصه اقتصاد ملی و تولید ناخالص ملی قرار بگیرد می‌توانیم این سهم را پرورش دهیم و دایره عملکردی را وسیع‌تر کنیم و به یک نقطه اطمینان برسیم، چرا که در این بخش حتماً زنان ما می‌توانند به سهم اقتصاد کلان از طریق تولید خرد کمک کنند.

خروج از نسخه موبایل