بانک مرکزی چگونه مانع فروپاشی اقتصادی شد؟

رئیس جمهور در یادداشت اقدامات بانک را برای جلوگیری از رکود اقتصادی تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی ، عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “عصر سه شنبه به دعوت شبکه افق ، برنامه استاندارد خواستار تحریم دولت ، به ویژه بانک مرکزی ایالات متحده و جنبه های تلاش برای خنثی سازی بانک مرکزی شد.” .

وی افزود: بحث اصلی این است که در صورت عدم سیاست و اقدامات مقاومت بانک مرکزی ، کنترل عملیات پایه ریالی و پولی و حفاظت از ذخایر ارزی ، تأمین اعتبار واردات کالاهای اساسی و داروها ، افزایش پایه پولی و نقدینگی و فروش ارز خارجی. وی گفت: کشور را در شرایطی قرار دهید که همانطور که بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند با تورم و نرخ ارز بی دلیل بالا روبرو خواهد شد.

همتی ادامه داد: به لطف سیاست ها و برنامه ها و ابزارهای تدوین شده و بکار رفته ، به ویژه در زمینه سیاست های پولی و بودجه کسری بودجه ، وضعیت کشور ما به وضعیت قبلی و وضعیت عمومی برنخواهد گشت. شرایط نیز این را نشان می دهد.

وی گفت: “بانك مركزی و كل سیستم از بحران تحریم ها به عنوان فرصتی برای بسیاری از سیاست ها استفاده كرده و خواهند كرد.”

رئیس بانک مرکزی خاطر نشان کرد: تجربه ارزشمند خنثی سازی تحریم ها و روند اصلاحات در بانک مرکزی ، وزارت نفت و نهادهای اقتصادی خصوصی شرایط و شرایط مختلفی را برای رشد تجارت خارجی و تولید ملی فراهم می کند. این امر با روند رشد صادرات نفت و نفت و صادرات غیرنفتی در ماههای اخیر تایید می شود. با این حال ، فکر نمی کنم تحریم های ایالات متحده بتواند همان روند را طی کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل