با اصلاح قوانین حوزه ایمنی ساختمان‌ها جلوی وقوع حادثه ای مشابه کلینیک سینا آنلاین گرفته شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: 431 مرکز درمانی غیر خطرناک در تهران وجود دارد که باید برای جلوگیری از حوادث مشابه کلینیک سینا آنلاین اصلاح شوند. نیاز به گرفتن

زهرا شیخ در مصاحبه با ایسا ، جلسه امروز کمیسیون بهداشت مجلس را تشریح کرد: در این جلسه پیروز حناچی شهردار تهران ، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران ، معاون وزیر بهداشت ، معاون وزیر کار ، معاون وزیر کار حضور داشتند. تعاون ، کار و امور اجتماعی ، بازپرس شعبه ویژه ترور دادگاه کیفری استان تهران و کارشناس مرکز تحقیقات مجلس برای بررسی علل حادثه در کلینیک سینا آنلاین و وضعیت بیمارستان ها و کلینیک های پرخطر در تهران و تصمیم گیری برای احیای مجدد و تقویت اعتبار. تعداد محدودی از بیمارستان ها و مراکز جراحی انجام شد.

وی توضیح داد: در ابتدای جلسه ، میرمحمدی ، عضو کمیسیون بهداشت و رئیس کمیته بررسی علل کلینیک سینا آنلاین ، از بازدید تیم ارزیابی ایمنی از مراکز درمانی پایتخت گزارش داد. در همه آنها ، سهل انگاری می تواند منجر به حوادثی مانند کلینیک سینا آتار شود و بیشتر مقامات مسئول محدودیت امکانات جراحی و بیمارستانها اطلاعات بسیار کمی در مورد ایمنی ساختمان دریافت می کنند.

شیخ با اشاره به گزارش مدیرکل آتش نشانی در مورد علل حادثه در کلینیک سینا آنلاین ، گفت: در این گزارش آمده است که بازرسی های انجام شده توسط سازمان آتش نشانی بی نتیجه بوده و مجلس برای اثرگذاری بیشتر مجبور به پر کردن خلا legalهای قانونی است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین به حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: این حادثه خلاuum یکی از مشکلات اصلی مسئولان امنیتی است و از کمیسیون خواست برای رفع آن اقدام کند. نمی تواند ، در واقع ، ورود آنها ناکارآمد است. آنها بر این باورند که باید با استفاده از قوانین صحیح برای جلوگیری از حوادث مشابه در کلینیک های سینا و پلاسکو از استفاده از ساختمانهای خطرناک جلوگیری شود.

وی افزود: معاون وزیر تعاون ، کار و امور اجتماعی همچنین گزارش داد که 431 مورد مراکز درمانی خطرناک در تهران وجود دارد که دلیل اصلی حوادثی مانند کلینیک سینا بوده که این امر خلاف قانون بوده است. معاون وزیر بهداشت با اشاره به خلا loهای قانونی ، از کمیسیون بهداشت خواست کمیته هایی متشکل از وزارت بهداشت ، کمیسیون بهداشت ، شهرداری تهران و وزارت کار را برای بررسی نواقص قانونی تشکیل دهد. همچنین لازم است قانون فعلی تغییر یابد تا وزارت بهداشت به عنوان متولی پروانه های بیمارستان ها و مراکز محدود جراحی بتواند صدور و بازسازی ساختمان های ناتمام را تا زمان حل مشکل به تأخیر بیندازد.

شیخ ادامه داد که اعضای کمیسیون همچنین موارد مختلف مربوط به سهل انگاری مسئولان در نظارت بر امنیت ساختمان ها را مطرح کردند و سرانجام آژانس های مختلف تصمیم گرفتند تا مسائل خود را برای اصلاح قانون ایمنی ساختمان به کمیسیون ارائه دهند. ارائه گزارش به مجلس ضروری است. همچنین به آقای میرمحمدی دستور داده شد که با همکاری شهرداری ، وزارت بهداشت و وزارت کار گزارشی در مورد اصلاحات لازم در این قانون تهیه کند تا در اسرع وقت این لایحه را به مجلس ارائه کند. از موارد مشابه باید اجتناب شود.

انتهای پیام

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل