بررسی وضعیت فرونشست و گسل های استان تهران در کمیسیون عمران

نماینده کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد نشست و نقص در استان تهران بحث و اقدامات انجام شده توسط دستگاههای مربوطه را در جلسه امروز این کمیسیون اعلام کرد.

عبدالجلال اری در گفت وگو با روابط عمومی ، درباره جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: و سازمان مدیریت بحران استان تهران.

وی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولان ، نگرانی زیادی در صورت وقوع زلزله به دلیل ساخت ساختمان های چند طبقه در منطقه انفجار یا در مناطق مستعد فرونشست وجود دارد. از سوی دیگر ، اقدامات سرپرستان مطابق انتظار پیش نرفت و اعضای کمیسیون عمران از توضیحات مقامات رضایت نداشتند. اقدامات انجام شده برای کاهش خطر زمین لغزش و زلزله در منطقه انفجار کار نظری و علمی است و در برخی مناطق تهران چندین زنگ خطر نصب شده است که کافی نیست.

سخنگوی کمیسیون عمران شورای اسلامی گفت: در نهایت مقرر شد کمیته ای برای بررسی اقدامات مقامات مسئول کاهش خطر زلزله و رانش زمین در استان تهران و ارزیابی عملکرد آن تشکیل شود. تهیه گزارش کامل به دستگاهها ، مشورت عمومی مجلس شورای اسلامی باید خوانده شود. البته در صورت سهل انگاری متولیان ، بدیهی است که ارگان های اشتباه وارد قوه قضائیه خواهند شد.

وی در ادامه تاکید کرد که در جلسه امروز این کمیسیون پیشنهاد دولت مبنی بر سکوت در مورد طرح تقسیم وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت. متأسفانه در سال های اخیر ، ناآرامی در بخش مسکن و افزایش شدید قیمت مسکن ، وام مسکن و اجاره بها مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. با توجه به اهمیت بخش مسکن ، کمیسیون عمران مجلس از وزارت راه و شهرسازی خواست تا یک طرح تقسیم شده را در نظر بگیرد ، زیرا غلبه بر این وضعیت و سازماندهی این آشفته بازار غیرممکن است. وزارت مسکن مستقل

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل