اقتصادی

بررسی وضعیت نابسامان سیمان و فولاد در کمیسیون صنایع

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون از بررسی سلامت سیمان و فولاد خبر داد.

عزت الله اکبری تالارپشتی در گفت وگو با روابط عمومی ، با انتقاد از افزایش قیمت سیمان و فولاد اظهار داشت: به دنبال فروپاشی بازار سیمان و فولاد ، کمیته صنعت و معدن مجلس در جلسه امروز دلایل عدم محدودیت را توضیح داد. این قیمت کالا است. “او تجارت و انرژی و معاونان آنها را در نظر گرفت.

وی افزود: دولت باید با پیش بینی احتمال قطع برق در تابستان و ایجاد ظرفیت لازم از آشفتگی در بازارهای سیمان و فولاد جلوگیری می كرد.

سخنگوی تهران گفت: صنایع بخش مهمی از اقتصاد کشور هستند و دولت برای تأمین برق مورد نیاز نباید تأسیسات تولیدی و صنعتی را در وهله اول قطع کند ، زیرا این امر در اقتصاد و تولید تأثیر خواهد گذاشت از اختلال “.

اکبری در این نشست با بیان اینکه وزارت صلح و انرژی قول داده است از طریق برنامه ریزی از آسیب بیشتر به بخش برق جلوگیری کند ، اظهار داشت: در حال حاضر با وجود همه محدودیت ها ، این صنعت در تلاش است تا تولید خود را افزایش داده و سهمی در بازارهای جهانی بدست آورد. از این رو. ، قطع برق بین المللی به دلیل قطعی برق در تأسیسات صنعتی نباید در عمل مورد اختلاف باشد ، زیرا این امر بر بازارهای صادراتی نیز تأثیر می گذارد.

وی گفت: “به جای سیاست ، رئیس جمهور باید بازار را برنامه ریزی كند و مردم را امیدوار كند.” “توسعه سریع صنعتی باعث ایجاد شغل می شود ، بنابراین دولت باید بحران را در یک محیط حساس مدیریت کند.”

وی با بیان اینکه با اصلاح ساختار مصرف برق می توان بسیاری از کمبودها را برطرف کرد ، یادآور شد: وزرای نیرو و صمت قول دادند اقدامات مناسب و لازم را برای مدیریت مصرف برق و تأمین تأسیسات تولیدی و صنعتی در روزهای آینده انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا