بعد از 20 سال ، حال و هوای کودک شخصیت وی را نشان می دهد

اخبار آفتاب:

به گفته پزشکی اکسپرس ، محققان بررسی کردند که چگونه روحیه نوزادان بر زندگی بزرگسالان تأثیر می گذارد و دریافتند که رفتارها و مزاج های نوزادان می تواند شخصیت آنها را در دهه سوم زندگی منعکس کند.

به عنوان مثال ، محققان پیشنهاد کرده اند که جلوگیری از احساسات در دوران نوزادی ، فردی را درگیر می کند که در سن 26 سالگی عصبانی نیست.

محققان آمریکایی: روحیه کودک نشانگر شخصیت وی پس از 20 سال است

نوجوانان و افرادی که در معرض خطر بلوغ نیستند و مستعد اشتباه هستند نیز در معرض خطر بیشتری برای اختلالات داخلی مانند اضطراب و افسردگی در بزرگسالان هستند.

مطالعه ای که توسط موسسه ملی بهداشت منتشر شده و در آکادمی ملی علوم منتشر شده است ، نشانگر تأثیر خلق و خوی نوزادان در بزرگسالان است.

دانیل پین ، نویسنده این مطالعه و رئیس انستیتوی ملی علوم مغز و اعصاب ، گفت: اگرچه بسیاری از مطالعات ، رفتارهای اولیه کودک را با خطر ابتلا به اختلالات روانی مرتبط کرده است ، اما نتایج بی نظیر است زیرا مطالعه ما بی نظیر است. حال و هوای نوزاد را ارزیابی کرده و آن را بیش از 20 سال بعد با پیامدهای اختلافات فردی در فرآیندهای عصبی پیوند داد.

در روانشناسی ، خلق و خوی حالت شخصیتی شخص مانند درونگرایی و برونگرایی است. از نظر تاریخی ، خلق و خوی بخشی جدایی ناپذیر از چهار خلط در طب سنتی تلقی شده است. مزاج یا خلق و خوی مجموعه ای از خواسته ها و خصوصیات ذاتی است که اساس رفتار انسان را تعیین می کند.

در مطالعه 140 نوزاد ، الكساندر توماس و همكاران دریافتند كه به سه گروه تقسیم می شوند: خلق و خوی دشوار ، خلق و خوی آهسته و خلق و خوی سبک. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه خلق و خوی تا حدی ارثی است و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ژن ها و محیط برای شکل دادن به خلق و خوی کودک تعامل دارند. تعداد کمی تخمهای دوقلوی جدا شده از کودکی وجود داشت.

دما همچنین بیانگر تفاوت های فردی بر اساس زیست شناسی در واکنش های عاطفی و رفتاری افراد به جهان است. خلق و خوی کودک پایه و اساس فرد بعدی است. انواع خاصی از خلق و خو ، به نام مهار رفتاری (BI) ، با احتیاط ، ترس و جلوگیری از تماس با غریبه ها ، اشیاء و موقعیت ها مشخص می شوند. BI در کودکان نسبتاً پایدار است و کودکان مبتلا به BI در مقایسه با کودکان غیر BI خطر استرس و اضطراب اجتماعی دارند.

اگرچه این نتایج عواقب طولانی مدت برای کودکان دارد ، اما تاکنون فقط دو مطالعه در کودکان از اوایل کودکی تا بزرگسالی انجام شده است. این تحقیق که توسط محققان مریلند ، کالج پارك ، دانشگاه كاتولیك آمریكا در واشنگتن و انستیتوی ملی بهداشت روانی انجام شده است ، روی نوزادان چهار ماهه متمرکز شده است و میزان 14 ماهه BI آنها را دو سال زودتر از ماه قبل تعیین كرده است. .

علاوه بر این ، بر خلاف دو مطالعه قبلی ، محققان از روش اندازه گیری عصبی استفاده کردند تا سعی کنند تفاوت های فردی را در خطر ابتلا به اختلالات روانی بعدی تشخیص دهند.

محققان BI نوزادان 14 ماهه را ارزیابی کردند. در سن 15 سالگی ، کودکان برای اطلاعات عصبی فیزیولوژیکی به آزمایشگاه بازگشتند. این اندازه گیری های نوروفیزیولوژیکی برای ارزیابی کاهش سیگنال الکتریکی ضبط شده از مغز پس از پاسخ های نادرست ارسال شده در حین کار با رایانه انجام شد.

کاهش سیگنال نشان می دهد که فرد نسبت به خطاها حساس است. یک سیگنال منفی بزرگ به شرایط داخلی مانند اضطراب بستگی دارد ، و یک مقدار کوچک به شرایط بیرونی مانند تحریک پذیری بستگی دارد.

سپس در سن 26 سالگی ، کودکان به دلیل ارزیابی روانشناختی ، شخصیت ، کار اجتماعی ، آموزش و اشتغال برگشتند.

ناتان فاکس ، نویسنده مطالعه گفت: “شگفت آور است که ما سالها با این گروه از افراد در تماس بوده ایم.” ابتدا والدین آنها و حالا خودشان نیز علاقه مندند در این مطالعه شرکت کنند و به همکاری ما ادامه خواهند داد.

محققان دریافتند که در سن 14 سالگی ، BI قادر به پیش بینی روابط ، روابط عاشقانه و عملکردهای اجتماعی با دوستان و خانواده در سن 26 سالگی بود. در 14 ماهگی ، BI همچنین میزان درونی بیشتری را در بزرگسالان پیش بینی می کند ، اما فقط برای افرادی که سیگنال بالایی دارند در سن 15 سالگی مشاهده می شود.

علاوه بر این ، شاخص BI با برونگرایی یا تحصیلات و نتایج اشتغال همراه نیست.

این مطالعه به ماهیت مداوم خلق و خو در دوران نوزادی و پیامدهای آن در بزرگسالی می پردازد و نشان می دهد که شاخص های عصبی و روانی مانند کاهش سیگنال های مغزی می توانند به شناسایی افرادی که بیشتر در معرض اختلالات روانی هستند ، کمک کند.

دکتر فاکس می گوید: “با گذشت زمان ، ما زیست شناسی از مهار رفتاری را مورد مطالعه قرار داده ایم و واضح است که این امر تأثیر عمیقی بر نتایج رشد دارد.”

اگرچه این مطالعه تکرار تحقیقات قبلی در این زمینه است ، برای درک بیشتر این نتایج به مطالعه بیشتر مدل های بزرگتر و متنوع تر نیاز است.

این مطالعه در آکادمی ملی علوم منتشر شد.

خروج از نسخه موبایل