بهبود روحیه کودکان بستری شده در بیمارستان با کمک یک دوست رباتیک!

در این آزمایش ، محققان آمریکایی از یک ربات برای ارتباط با کودکان بستری در بیمارستان استفاده کردند و به نتایج خوبی دست یافتند.

با اشاره به ISNA و Medical Express ، یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس (UCLA) نشان می دهد که ملاقات با یک ربات با کنترل انسان می تواند به بهبود روحیه کودکان در بیمارستان کمک کند.

این روبات که “Robin” نام دارد یک ربات اجتماعی است که توانایی حرکت ، صحبت و بازی با کاربران را دارد و توسط انسان کنترل می شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، ملاقات رابین را با کودکان بستری در طول آزمایش ترتیب دادند.

در پایان خلبان ، بچه ها و خانواده هایشان در مورد تجربه خود با رابین صحبت کردند.

نود درصد از خانواده هایی که فرزندانشان با رابین ملاقات کردند ، درخواست سفر دیگری کردند. نتایج نشان داد که ملاقات با “رابین” تأثیر مثبت بر کودکان را 29 and و تأثیر منفی را 33 reduced کاهش داد.

متخصصان اطفال که ملاقات با رابین را مشاهده کردند ، در مورد مزایای آن ، از جمله صمیمیت ، ارتباط بازیگوشانه ، تقویت کنترل بر تجربه بیمارستان کودکان ، ایجاد دوستی های جدید و قابل اعتماد ، صحبت کردند.

جاستین واگنر ، یکی از محققان این پروژه می گوید: “ما تأثیر مثبتی بر کودکان ، خانواده های آنها و کارکنان بیمارستان مشاهده کردیم.” تحقیقات ما نشان می دهد که بستری شدن یک روبات با مشارکت اجتماعی می تواند راه خوبی برای کاهش استرس باشد. با ادامه همه گیری کووید -19 ، احساس اضطراب و آسیب پذیری بیماران افزایش می یابد. به همین دلیل مهم است که تا آنجا که ممکن است خلاق باشید و به بیماران کمک کنید تا تجربه بهتری داشته باشند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل