علمی و پزشکی

بهترین قهوه کافئین بالا چه قهوه ای است؟

بیشتر موادی که روزانه مصرف می کنیم حاوی کافئین هستند.کافئین به طور طبیعی در گیاهان مختلفی یافت می شود از جمله دانه های قهوه ، برگ چای ، دانه های کاکائو و غیره. کافئین محرکی است که بر سیستم عصبی ، قلب و عضلات بدن تأثیر می گذارد. از میزان کافئین مصرفی در جهان آمار دقیقی وجود ندارد ، اما حدود 70٪ از مردم جهان هر روز قهوه می نوشند.

کافئین موجود در قهوه چیست؟

کافئین خالص یک پودر سفید تلخ است. این مخلوطی از کربن ، هیدروژن ، نیتروژن و اکسیژن است. کافئین پرکاربردترین دارو در بین مردم است ، 90٪ مردم روزانه از آن استفاده می کنند. افزایش متابولیسم در بدن ، تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش سطح هوشیاری و آگاهی از محیط زیست از تأثیرات مهم کافئین است.

نوشیدن قهوه شما را خوشحال می کند. حالا بعد از خوردن آنها بهتر می شویم. این احساس زیر کافئین است. قهوه بعداً به اولین نوشیدنی جهان تبدیل شد و قهوه به لطف کافئین محبوب شد.

مردم قبل از شروع روز ، بعد از کار و در مهمانی ها و مجالس قهوه می نوشیدند. از بین تمام منابع طبیعی ، کافئین بیشترین مقدار را دارد. سطح کافئین در قهوه های مختلف متفاوت است.

به طور متوسط ​​، یک فنجان قهوه حاوی 90 تا 100 میلی گرم کافئین است که بسته به نوع دانه های قهوه و روش دم کردن ، در قهوه با کافئین بالا بیشتر است. در این مقاله ، نگاهی خواهیم انداخت به بهترین قهوه های حاوی کافئین و کافئین بالا ، بنابراین با قهوه Mang همراه باشید.

کافئین در بدن چگونه کار می کند؟

کافئین بر سیستم عصبی بدن انسان تأثیر می گذارد ، بنابراین به عنوان محبوب ترین داروی تحریک کننده در جهان شناخته می شود.

پس از مصرف ، به سرعت از معده به خون منتقل می شود. از آنجا به کبد منتقل می شود و به ترکیباتی می پیوندد که می توانند عملکرد اندام های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار دهند.

با این حال ، کافئین تأثیر قابل توجهی بر روی مغز دارد. کافئین جلوی آدنوزین را می گیرد. آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی است که باعث آرامش مغز و خستگی ما می شود.

سطح آدنوزین در طول روز به تدریج افزایش می یابد و احساس خواب آلودگی می کنیم. کافئین به گیرنده های آدنوزین در مغز متصل می شود ، فعالیت آنها را مسدود می کند و انتقال دهنده های عصبی دیگر مانند نوراپی نفرین و دوپامین را آزاد می کند.

در نتیجه ، احساس خستگی کاهش می یابد و سطح هوشیاری افزایش می یابد.

چه عواملی بر ترکیب کافئین تأثیر می گذارد؟

برای خرید قهوه با کافئین بالا ، باید بدانید که مقدار کافئین در هر قهوه متفاوت خواهد بود. عوامل مختلفی وجود دارد که دامنه آن را تعیین می کند:

  • نوع قهوه
  • روش جوشاندن
  • تفاوت در ترکیب قهوه

روش های دم کشیدن قهوه

روش ها و روش های مختلفی برای دم کشیدن قهوه وجود دارد. هر یک از این روش ها بر میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه تأثیر می گذارد:

  • اسپرسو
  • قهوه را با قطره قطره و فیلتر کنید
  • مطبوعات فرانسه
  • قهوه ترک (با دم قهوه یا عدس)

میزان کافئین موجود در قهوه به نوع آن بستگی دارد

همانطور که در بالا ذکر شد ، قهوه برای کافئین مفید است. قهوه با کافئین بالا بیشتر از دانه های روبوستا درست می شود. عربیکا یکی از محبوب ترین دانه های قهوه در جهان است. اما باید بدانید که قهوه Robesta دو برابر قهوه Arabica حاوی کافئین است.

بالاترین قهوه کافئین کدام است؟

فواید و خواص قهوه حاوی کافئین بالا

کاهش وزن و چربی سوزی

کافئین یکی از بهترین روش های طبیعی برای سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم است که با مصرف کالری بیشتر به افراد در کاهش وزن کمک می کند.

یک مطالعه نشان داد زنانی که روزانه 2 تا 4 فنجان قهوه می نوشند (دارای مقدار زیادی کافئین) میزان اکسیداسیون چربی بیشتری دارند و سریعتر وزن کم می کنند.

کافئین برای عملکردهای ورزشی

کافئین می تواند عملکرد بدنی را در حد تحمل ورزش بهبود بخشد. کافئین می تواند ثبات عملکرد و استقامت را افزایش دهد و اثرات مصرف و تمرکز را کاهش دهد ، اما اثرات آن در کوتاه مدت و در هنگام ورزش با شدت زیاد بی اثر است.

کافئین و جوان سازی صورت

کافئین سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند ، چین و چروک های اطراف صورت و چشم را کاهش می دهد و باعث جوان سازی پوست می شود.

کافئین برای عملکرد مغز

کافئین بر روی گیرنده های آدنوزین در مغز اثر می گذارد. کافئین همچنین حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنول است که به روش های مختلف نیز کار می کنند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن کافئین می تواند به بهبود برخی از مهارت های تفکر و کاهش عقب ماندگی ذهنی مرتبط با سن کمک کند.

کافئین در برابر بیماری آلزایمر و پارکینسون

مطالعات نشان داده است که مصرف کافئین در طول زندگی می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که کافئین بیشتری مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون قرار دارند.

با قهوه حاوی کافئین زیاد استرس و افسردگی را برطرف کنید

مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه 200 تا 250 میلی گرم کافئین باعث افزایش تولید سروتونین و دوپامین می شود و با بهبود روحیه به درمان استرس و افسردگی کمک می کند. کافئین همچنین باعث کاهش خستگی و افزایش هوشیاری می شود.

تأثیر کافئین موجود در قهوه بر بیماری کبد و سرطان

مطالعات متعدد نشان داده است که قهوه خطر ابتلا به بیماری های کبدی مانند فیبروز کبدی ، هپاتیت C و سیروز کبدی را کاهش می دهد.کافئین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد ، خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان دهان را کاهش می دهد. ، سرطان روده و سرطان پوست.

چه مقدار کافئین در روز مناسب است؟

400 میلی گرم کافئین در روز (حدود چهار فنجان) برای بزرگسالان سالم بی خطر است. بخاطر داشته باشید که نوشیدنی های مختلف کافئین دارند.

این گزینه برای افرادی که بیش از حد به کافئین حساس هستند یا داروهای خاصی مصرف می کنند گزینه خوبی نیست. زنان باردار یا کسانی که می خواهند باردار شوند یا از شیر مادر تغذیه می کنند باید در مورد مصرف کافئین با پزشک خود مشورت کنند.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا