بهترین کیف‌ پول‌ بیت‌ کوین

چه معیارهایی برای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین وجود دارد؟

اگر هدف شما در این بازار و افزایش سرمایه بیت کوینی است، لازم است که از کیف پولی استفاده نمایید که به آن اطمینان داشته باشید. اینکه کدام کیف پول «بهترین» است، موضوع این مقاله از پارسیان کریپتو است و  کاملا به شرایط بستگی دارد و پاسخ این سؤال ممکن است برای هر فرد بسته به امکانات مورد نیاز و میزان سرمایه متفاوت باشد.

به‌عنوان مثال اگر شما فردی مبتدی هستید و به‌تازگی وارد دنیای رمز ارزها (cryptocurrency) شده‌اید مشخصا کیف پولی که رابط کاربری ساده‌ای دارد برای شما مناسب است. چون شما زیاد با ارزهای دیجیتال آشنا نیستید و کیف پولی که رابط کاربری ساده‌ای دارد به شما کمک می‌کند تا با این فضا راحت‌تر آشنا شوید و دسترسی‌های شما را آسان می‌کند.

از طرفِ دیگر برای شخصی که قصد به روش ماینینگ را دارد، کیف پولی جذاب است که برای استخراج بیت کوین هم مناسب باشد. هر فرد با توجه به امکاناتی که از یک کیف پول انتظار دارد به فکر به‌کارگیری یکی از والت‌های بیت کوین می‌افتد.

به‌عنوان مثال، شخصی که کامپیوتر شخصی ندارد از نرم افزار موبایل استفاده می‌کند یا شخصی که گوشی هوشمند ندارد از کیف پول‌های دسکتاپ یا سخت افزاری استفاده می‌کند. بهتر است مقاله جامع را مطالعه کنید ت در انتخاب نوع کیف پول به شما کمک کند و بتوانید از لیست زیر بهترین کیف پول بیت کوین را برای خود انتخاب کنید.

معرفی کیف پول بیت کوین در سال ۲۰۲۳

در یک توضیح کوتاه می‌خواهم مفهوم کیف پول و کارکرد دقیق آن را به شما بگویم. بیت کوین‌های شما در کیف پول ذخیره نمی‌شوند! هیچ چیزی در کیف پول شما وجود ندارد! کیف پول فقط به شما اجازه دسترسی و امضای دیجیتال می‌دهد. به شما امکان این را می‌دهد که تراکنش‌هایتان را امضا کنید و تعیین کنید که چه مقدار از کدام بیت کوین خود را خرج می‌کنید. در مقالات آینده روش این خرج کردن و امضا کردن تراکنش‌های بیت کوین را برایتان مفصل شرح خواهیم داد.

در ادامه ۲۱ مورد از بهترین کیف پول‌های بیت کوین را در سال ۲۰۲۳ به شما معرفی خواهیم کرد:

1. تراست والت (موبایل)

علاوه بر بیت کوین، از هزاران کوین و توکن دیگر پشتیبانی می‌کند. از محبوبیت این نرم افزار هم در بین کاربران هر چه بگویم هم کم گفته‌ام. فکر کنم نمره گوگل پلی این نرم افزار گویای همه چیز باشد، چون این اپ در گوگل پلی از پنج ستاره، کمی بیشتر از چهار و نیم ستاره دریافت کرده است. می‌توانید برای خرید و فروش روزانه از کیف پول‌های نرم افزاری و برای هولد کردن، از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید.

تراست والت برای امنیت کاربران اهمیت زیادی قائل است و با قابلیت‌های امنیتی مختلف امنیت حساب شما را تأمین می‌کند. در رابطه با تراست والت باید نکات امنیتی لازم را هم بدانید. این نوشته به شما کمک می‌کند: نحوه و پشتیبان‌گیری

2. کیف پول لجر (سخت افزاری)

یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای به اصطلاح ذخیره بیت کوین، است. شرکت فرانسوی Ledger در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید کننده این نوع کیف پول است.

کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر کلیدهای خصوصی شما را کاملا ایمن و آفلاین نگه می‌دارند و هک کردن آن‌ها تقریبا غیرممکن است.

لجر مدل دیگری به نام نانو ایکس دارد که صفحه نمایش، بلوتوث و باتری بهتری دارد. ناگفته نماند که هر دو کیف از نظر ایمنی یکسان هستند. کیف پول لجر نانو ایکس نسبت به لجر نانو اس قیمت بیشتری دارد و قیمت این کیف پول دو برابر نسخه قبلی این کیف پول است. کیف پول لجر تقریبا از تمامی ارزهای دیجیتال و توکن‌های معروف پشتیبانی می‌کند.

3. کیف پول ترزور (سخت افزاری)

این شرکت مانند لجر، کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار ایمن می‌سازد، اما به‌اندازه لجر محبوب نیست. دفتر اصلی این شرکت در کشوری جمهوری چک قرار دارد.

محبوب‌ترین محصول این شرکت کیف پول Trezor One است. البته این شرکت محصول دیگری با نام Trezor T نیز توسعه داده است.

تصویر سمت راست ترزور وان و سمت چپی ترزور مدل T است.

مدل ترزور وان از ارزهای کمتری نسبته به ترزور تی پشتیبانی می‌کند. در ضمن اگر بخواهیم قیمت‌های این دو محصول را با هم مقایسه کنیم، ترزور وان مشخصا گزینه مناسب‌تری از نظر قیمت به حساب می‌آید. قیمت ترزور وان ۶٩ دلار است و قیمت ترزور تی ٢١٩ دلار.

کیف پول ترزور، مانند گاوصندوق امن است. این کیف پول کلیدهای شخصی را کاملا ایمن و آفلاین نگه می‌دارد و در صورتی که کاربر جنبه‌های خاصی را رعایت کند، سرقت آن‌ها تقریبا غیرممکن است.

4. اکسودوس Exodus (موبایل)

اکسودوس (Exodus) یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است و از سال ۲۰۱۵ به کاربران ارز دیجیتال خدمات ارائه می‌دهد.

این کیف پول در ابتدا فقط برای رایانه‌ها بود، اما اکنون می‌توان آن را روی دو سیستم عامل محبوب موبایل اندروید و iOS نصب کرد. رابط کاربری زیبای این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا از خرید و فروش ارز دیجیتال به معنای واقعی کلمه لذت ببرید.

متأسفانه این شرکت هم ایرانی‌ها را تحریم کرده است و شما برای استفاده از اکسودوس باید آی پی خود را تغییر دهید. با این حال، این کیف پول کلیدهای شخصی را مستقیما روی دستگاه ذخیره می‌کند، بنابراین علیرغم نگرانی کاربران، این اپلیکیشن نمی‌تواند به دارایی‌ها دسترسی داشته باشد و آن‌ها را محدود کند.

5. الکتروم Electrum (دسکتاپ و موبایل)

اگر با بیت کوین تازه آشنا نشده‌اید و کمی دانش فنی در مورد بیت کوین دارید، الکتروم ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. این والت یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین به حساب می‌آید.

کیف پول Electrum کمی بعد از منتشر شد و از زمان عرضه‌اش در سال ۲۰۱۱، مونس و همراه عاشقان بیت کوین بوده و نزد این افراد محبوبیت بسیار زیادی دارد. الکتروم برای هر دو نسخه دسکتاپ و اندروید موجود است، اما فقط نسخه دسکتاپ منحصر به فرد است. (هم مک، هم ویندوز و هم لینوکس)

دوباره تأکید می‌کنم، اگر به‌تازگی وارد دنیای کریپتوکارنسی شدید، به شما توصیه می‌کنیم از کیف پول‌های راحت‌تر مانند تراست والت استفاده کنید چون کیف پول الکتروم مناسب افراد حرفه‌ای است.

6. مای سلیوم (موبایل)

کیف پول Mycelium یکی از بهترین کیف پول‌های موبایل برای ذخیره‌سازی بیت کوین است. شما می‌توانید این برنامه را روی گوشی هوشمند خود در سیستم عامل‌های اندروید و iOS نصب کنید.

اگر رابط کاربری برنامه‌ها برای شما مهم نیست و فقط کیفیت را مد نظر دارید به فکر نصب این نرم افزار باشید.

کیف پول مای سلیوم کنترل کاملی بر کلیدها و دارایی‌های شخصی کاربر دارد و دارای گزینه‌های امنیتی متنوعی از جمله پین است. نکته دیگری که در مورد این نرم افزار وجود دارد این است که شما می‌توانید آن را به کیف پول‌های سخت افزاری نیز متصل کنید.

وبسایت یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است که علاوه بر بیت کوین از تعدادی ارز از جمله اتریوم، تتر، بیت کوین کش و استلار پشتیبانی می‌کند. البته نسخه موبایل آن نیز برای راحتی کاربران توسعه داده شده است.

نکته منفی درباره این کیف پول این است که در این کیف پول، اگر کاربران رمز عبور خود را فراموش کنند و از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه نکنند، هرگز نمی‌توانند به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشند.

اگرچه این کیف پول کلیدهای خصوصی را در سرورهای اینترنتی ذخیره می‌کند، اما شرکت سازنده آن با ارائه دلایل مختلف امنیت این وب سایت را تضمین کرده و به شما قول می‌دهد که به کلیدهای خصوصی شما دسترسی ندارد.

8. بیت کوین والت (موبایل)

همانطور که از نام آن پیداست، بیت کوین والت فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این کیف پول امکانات امنیتی زیادی ندارد اما منبع پشتیبانی از انواع آدرس‌های بیت کوین و همچنین امکان ثبت پین آن را به یکی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین تبدیل کرده است.

تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول شما آسان است، اما بر خلاف اکثر کیف پول‌هایی که لیستی ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای برای پشتیبان گیری ارائه می‌دهند، روش پشتیبان گیری بیت کوین والت کمی متفاوت است و به‌جای کلمات پشتیبان، یک فایل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر کیف پول حذف شود، کاربر می‌تواند دارایی‌ها را با آن فایل برگرداند.

واسابی در اواسط ٢٠٢٢، اعلام کرد که از ورود برخی از تراکنش‌های بیت کوین به درگاه کوین جوبن جلوگیری می‌کند. طبق اعلام واسابی این سانسور روی بیت کوین‌های کثیفی که قبلا در کارهای مجرمانه ردوبدل شده‌اند، اعمال می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا