استانی

بهرامی: صعود از گردنه‌های پیشرفت با آموزش و پرورش محقق می‌شود

آموزش و دولت (۲)؛

بهرامی: صعود از گردنه‌های پیشرفت با آموزش و پرورش محقق می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‎‌های استان تهران گفت: اگر می‌خواهید آموزش و پرورش به عنوان یک وسیله کمک کند تا گردنه سخت پیشرفت به سمت بالا صعود کند، این وسیله باید قدرتمند به سمت جلو پیش برود و چهار چرخ سالم داشته باشد.

مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم در اجرای سند تحول بنیادین، در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: جمله و گذاره ما در اجرای سند تحول بنیادین باید همان باشد که مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲ به آن اشاره کرد. ایشان فرمودند که ما در جمهوری اسلامی به دنبال پیشرفت همه‌جانبه هستیم و در مسیر پیشرفت سخت گردنه‌های بسیار زیادی وجود دارد.

بهرامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، اضافه کرد: ایشان فرمودند که عبور از گردنه‌های سخت پیشرفت جز به کمک آموزش و پرورش ممکن نیست؛ لذا کسانی‌که اعتماد مردم را جلب و به مقام ریاست جمهوری دست پیدا کردند، بدانند و آگاه باشند که هر دغدغه‌ایی اعم‌از اقتصاد، امنیت، بهداشت، و… جز به کمک آموزش و پرورش محقق نخواهد شد و این موضوع از سخنان رهبر نظام است.

صعود از گردنه سخت پیشرفت با آموزش و پرورش ممکن می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: اگر می‌خواهید آموزش و پرورش به عنوان یک وسیله کمک کند تا این گردنه به سمت بالا صعود کند، این وسیله باید قدرتمند به سمت جلو پیش برود و چهار چرخ سالم داشته باشد.

وی با اشاره به استقرار دولت چهاردهم در آینده‌ای نزدیک، ابراز کرد: لذا هر دولتی که مستقر شد، آموزش و پرورش قوی‌تری داشته باشد، به‌تبع دولت قوی‌تری خواهد داشت.

بهرامی با بیان اینکه برای قوی‌تر شدن آموزش و پرورش چه باید کرد، ادامه داد: سند تحول بالادستی ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. این سند مسیر را به‌خوبی مشخص می‌کند.

برنامه توسعه هفتم ابزار خوبی برای توسعه و پیشرفت علمی کشور است

وی با اشاره به اینکه نقشه راه سند تحول بنیادین، یازدهم اردیبهشت در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است، عنوان کرد: مسیر، راهکارها، اقدامات، اهداف و زیرساخت‌ها کاملا مشخص و برنامه هفتم ابزار بسیار خوبی است.

هر 8 روز یک مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شد

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه مسیر آینده کشور در برنامه هفتم توسعه مشخص است، اظهار کرد: بنابراین باید از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند بالادستی استفاده کنیم. عملیاتی‌تر و اجرایی‌تر از نقشه اجرایی سند تحول بنیادین و موضوع برنامه هفتم دست به دست هم بدهد تا آموزش و پرورش قوی‌ای داشته باشیم.

تقویت مدارس عادی‌دولتی باید در صدر قرار بگیرد

وی با اشاره به توسعه عدالت آموزشی، تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه عدالت آموزشی تقویت مدارس عادی‌دولتی را باید در اولویت قرار دهیم. هر چقدر ما مدارس عادی‌دولتی قوی‌تری داشته باشیم، قطعا به عدالت آموزشی نزدیک خواهیم شد و لازمه آن توجه به سه موضوع اعم‌از برنامه درسی، زیرساخت‌ها و توانمندسازی معلم است. توانمندسازی معلم را باید به کادر مدرسه تعمیم دهیم.

رویکرد آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تغییر یافت

بهرامی اظهار کرد: در جلسه خیرین مدرسه‌ساز هر ۸ روز یک مدرسه ساخته شده است که عموما این مدارس عادی‌دولتی در روستا‌ها و مناطق محروم هستند. موضوع جذب نیروی انسانی و ارتقای رتبه‌بندی معلمان و بازآوری در مرحله اول و دوم برای معلمان از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: تغییر رویکرد آموزش و پرورش از جمله کار‌های مهمی بود که در دولت سیزدهم به آن پرداخته شد و به صدر موضوعات دولت رسید.

دکمه بازگشت به بالا