علمی و پزشکی

تأثیر کدو حلوایی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از کرونا

کاربرد:

با تمرکز بر اثرات طولانی مدت تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن ، پریسا نژادحادیان گفت: “باید توجه داشته باشیم که اثرات تغذیه در همه زمینه ها پیشگیرانه است و اهمیت آن را در طولانی مدت نشان می دهد.” غذاهایی مانند دارو تأثیر فوری ندارند و برای حفظ سلامتی باید از یک رژیم غذایی مناسب ، سبک زندگی سالم ، ورزش و خواب کافی پیروی کنید.

سیستم ایمنی بدن را با یک رژیم غذایی اصولی تقویت کنید

نژاد حاجیان در ادامه با بیان اینکه تغذیه مناسب با کاهش التهاب در بدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، اظهار داشت: انتخاب رژیم غذایی بسیار مهم است ، میوه ها ، سبزیجات و غذاهای نپخته اساس یک برنامه مناسب هستند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدن ، بهتر است از غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس ، کالباس و سس های مرغوب خودداری کنید. این مواد باعث ایجاد فرآیندهای ضد التهابی در بدن می شوند و بنابراین با بر هم زدن سیستم ایمنی بدن ، ایمنی بدن را تهدید می کنند. غذاهای سرخ شده به دلیل محتوای زیاد اکسیدان ، خطر سلامتی نیز دارند.

وی گفت: اگرچه محصولات حیوانی منبع خوبی از پروتئین هستند ، اما مصرف مقادیر زیادی از آنها باعث افزایش اسیدیته بدن و در نتیجه تعادل سلامت انسان می شود. در عوض ، پروتئین های گیاهی مانند کلم بروکلی ، اسفناج ، شلغم و عدس را که سرشار از آنتی اکسیدان هستند ، بخورید. آنتی اکسیدان های موجود در بدن وظیفه مبارزه با التهاب و اکسیدان های فعال را بر عهده دارند ، بنابراین سلامتی و نشاط را افزایش می دهند. در حال حاضر کدو تنبل داغ و همه گیر موجود در بازار به دلیل داشتن مقدار زیادی بتاکاروتن و تقویت سیستم ایمنی بدن برای استفاده توصیه می شود.

افزایش استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی

نژاد حاجیان در مورد نقش غذا در مبارزه با بیماری عروق کرونا ویروس قلب اظهار داشت: یکی از مشکل سازترین موارد در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، تأثیر ویروس بر عروق است و در نتیجه انسداد رگ ها خطر سکته را افزایش می دهد. سه عامل مهم برای خنثی سازی این اثر از طریق تغذیه وجود دارد: اولین قدم مصرف سبزیجات برگ سبز و در زمستان چغندر و چغندر است. این محصولات حاوی ترکیبات نیترات غیر آلی هستند که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شوند. ماده ای که به عنوان گشاد کننده عروق طبیعی شناخته می شود. استفاده از چنین محصولاتی گردش خون در بدن را افزایش می دهد و خطر سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

نقش امگا 3 و ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن

“مرحله دوم افزودن امگا 3 به رژیم غذایی است که تأثیر مستقیمی بر عوامل انعقادی دارد و غلظت خون را کاهش می دهد.” امگا 3 به مقدار زیاد در غذاهای دریایی مانند ماهی قزل آلا ، قزل آلا و میگو یافت می شود. محصولاتی مانند گردو ، بذر کتان و کنف نیز سرشار از امگا 3 هستند. مکمل های امگا 3 نیز در بازار موجود هستند و باید توسط پزشک تأیید شوند.

این متخصص تغذیه افزود: “آخرین نکته ای که باید به آن توجه شود ، استفاده از ویتامین D است.” معمولاً مشخص می شود که میزان ویتامین D در کشور ما کم است ، بنابراین توصیه می شود از مکمل های ویتامین در دوزهای مختلف استفاده کنید. ویتامین D نقش مهمی در سلول های سیستم ایمنی بدن دارد و در مبارزه با بیماری های ویروسی بسیار مهم است.

دکمه بازگشت به بالا