علمی و پزشکی

تاثیر شگفت‌انگیز “یوگا” در کاهش سردردهای میگرنی

اخبار آفتاب:

طبق گفته دیلی میل ، این مطالعه نشان داد افرادی که از میگرن رنج می برند ، اما مرتباً یوگا را تمرین می کنند ، سردرد کمتری دارند و در این صورت سردردهای آنها در مدت زمان کوتاهی از بین می روند و کمتر دردناک هستند.

محققان دریافته اند که یوگا منظم برای مبتلایان به میگرن بهتر از دارو است. یوگا یک عمل ذهنی و معنوی است که در هند باستان سرچشمه گرفته است. این موارد شامل تنفس ، ورزش و مراقبه است.

اثر عالی

رویت باتیا ، نویسنده مقاله در انستیتوی علوم پزشکی هندوستان در دهلی نو ، گفت: میگرن یکی از شایع ترین سردردها است ، اما مصرف فقط نیمی از آن می تواند به افراد مبتلا به این بیماری کمک کند و آنها را کاهش دهد. خبر خوب این است که یک عمل ساده مانند یوگا می تواند به این افراد بیشتر از دارو کمک کند و آنها فقط باید یک تشک درست کنند.

در این تحقیق ، محققان به 114 نفر از 18 تا 50 سال مبتلا به میگرن اپیزودیک مبتلا شده و چهار تا 14 بار در ماه سردرد را تجربه کردند. شرکت کنندگان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول دارو مصرف کردند و گروه دوم با یوگا دارو مصرف کردند.

به گروه دوم نحوه انجام یوگا به مدت یک ساعت آموزش داده شد. این تمرینات شامل تمرین های تنفسی و ورزش های آرامش بخش و همچنین حالت ایستاده است. آنها توسط یک مربی یوگا در خانه سه روز در هفته ، پنج روز در هفته به مدت دو ماه قبل از تمرین تحت نظارت قرار گرفتند. در این مدت به هر دو گروه توصیه های مربوط به شیوه زندگی از جمله خواب کافی ، تغذیه منظم ، ورزش و دارو برای کمک به میگرن ارائه شد.

محققان پس از تحقیقات دریافتند که هر دو گروه از نظر سلامتی نیز برخوردار هستند ، اما گروه دوم از تمرین یوگا سود بیشتری کسب کردند زیرا آنها مزایای یوگا را در کاهش سردرد و درد و حتی کاهش مصرف مواد مخدر می دیدند. .

در حقیقت ، گروه دوم پزشکان یوگا آزمایش را با میانگین 9.1 سردرد در ماه شروع کردند و تا پایان آزمایش ، این تعداد به 4.7 کاهش یافته است ، بدین معنی که یوگا تعداد مبتلایان به میگرن را 48٪ کاهش می دهد.

با این حال ، اولین گروهی که دارو را مصرف کرده اند ، آزمایش را با میانگین 7/7 سردرد در ماه شروع کرده و در پایان آزمایش ، این رقم به 6.8 کاهش یافته است ، بدین معنی که به مدت سه ماه تعداد قرص ها فقط 12 عدد کاهش یافته است. درصد سردردهای میگرنی.

دکتر باتیا نتیجه گیری کرد: “یافته های ما نشان می دهد که یوگا نه تنها هزینه های درمان میگرن ، بلکه میگرن را نیز کاهش می دهد.” این می تواند یک قدم مهم باشد ، به خصوص برای افرادی که سعی در اتمام آن دارند. برخی از داروهای میگرنی معمولاً گران هستند.

این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا