تاثیر مثبت مواد غذایی ارگانیک بر عملکرد مغز کودکان

تحقیقات بین المللی نشان می دهد کودکانی که غذای ارگانیک می خورند سلامت روان بهتری دارند.

به گزارش روابط عمومی ، غذای ارگانیک غذایی است که در هنگام کشت ، برداشت و تحویل از سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی استفاده نمی کند. همین امر در مورد دام نیز صادق است.

در این مطالعه ، متخصصان در اسپانیا سطح “هوش مایع” را در کودکان بررسی کردند که می توانند با کمک “حافظه کوتاه مدت” مشکلات منطقی را حل کنند.

متخصصان می گویند که تغذیه مناسب می تواند به طور مستقیم بر رشد مغز کودکان تأثیر بگذارد.

جوردی هولوز ، نویسنده اصلی گزارش با محققان WHO ، گفت: “رژیم های غذایی ارگانیک از غذاهای فست فود مغذی تر هستند و حاوی موادی هستند که برای عملکرد مناسب مغز ضروری هستند ، مانند اسیدهای چرب ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها.” ترکیبی از این مواد ممکن است فعالیت ذهنی دوران کودکی را تقویت کند.

دانشمندان همچنین می گویند عواملی مانند خوردن فست فود و زندگی در خانه ای پر از افراد سیگاری سطح “هوش مایع” را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، قرار گرفتن در معرض آلاینده های کوچکی به نام “پیام 2.5” با از دست دادن حافظه کوتاه مدت همراه بود. از این ذرات می توان در چوب ، تنباکو ، سوزاندن کاغذ ، فعل و انفعالات شیمیایی و … استفاده کرد.

به گفته ایندیپندنت ، در این مطالعه گروه 1129 کودک 9-11 ساله از شش کشور اروپایی: انگلستان ، فرانسه ، اسپانیا ، یونان ، لیتوانی و نروژ شرکت داشتند.

این مطالعه همچنین در مجله International منتشر شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل