علمی و پزشکی

تا چه مدت coronavirus روی لباس خواهد ماند / آیا مواد شوینده ویروس را از بین می برند؟



آفتاب نیوز:

coronavirus جدید در سراسر جهان رواج دارد و مردم برای کاهش خطر ابتلا به بیماری اقدامات پیشگیرانه و پیشگیرانه ای انجام می دهند و اطمینان حاصل می کنند که محیط خانه آنها عاری از ویروس است. همه ما می دانیم که باید حداقل 20 ثانیه دست خود را با آب و صابون کاملاً بشوییم ، اما در مورد شرایط تمیز کردن چیزهای دیگر مانند لباس چه می توان گفت؟

براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده ، کوروی ویروس جدید معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه از فرد آلوده منتقل می شود ، اما متذکر می شود که این ویروس ممکن است ساعت ها یا روزها ادامه داشته باشد. سطوح ساخته شده از مواد مختلف ، از جمله لباس را نگه دارید.

اگرچه کاملاً مشخص نیست ، ممکن است Cronavirus جدید برای چند ساعت و احتمالاً یک روز به کار خود ادامه دهد. این تا حد زیادی به شرایط محیطی بستگی دارد ، زیرا دما و رطوبت می توانند بر رشد ویروس تأثیر بگذارند.

با این حال ، به نظر نمی رسد که لباس ابزاری بزرگ برای ویروس تاج جدید باشد. اما ما با ویروس جدیدی روبرو هستیم که اطلاعات کاملی در مورد آن نداریم و بنابراین ، ایمن نگه داشتن و اقدامات احتیاطی هنوز گزینه ی بهتری است.

چند بار باید لباس های خود را بشوییم؟
اگر نتایج تست برای هر کسی که در خانه شماست ، از نظر کروناویروس جدید مثبت نیست یا علائمی ندارد ، می توانید لباس های خود را طبق معمول بشویید.

اما اگر به عنوان مثال در خارج از خانه هستید ، خرید می کنید و افراد اطراف شما دستورالعمل مسافت اجتماعی را رعایت نمی کنند (حداقل 2 متر از آن فاصله بگیرید) ، پس شستن لباس پس از بازگشت به خانه ایده خوبی در ماشین لباسشویی است. .

تحقیقات موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی در ایالات متحده نشان داده است که بعضی از ویروس ها می توانند به مدت دو تا سه روز بر روی پلاستیک و استنلس استیل ، روی مقوا به مدت 24 ساعت و روی مس به مدت چهار ساعت فعال شوند. از آنجا که ممکن است زیپ ، دکمه ها یا سایر قسمت های لباس شما از این مواد ساخته شده باشد ، ممکن است بتوانید ویروس را با خود به خانه ببرید.

در مورد لباس هایی که بیمار می پوشید چطور؟
اگر شخصی در خانه شما دارای Quaid-19 است یا به این بیماری مظنون است ، باید در مورد شستن لباس و همچنین حوله و موارد دیگری مانند روتختی و روبالشی ، اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده توصیه می کند هنگام حمل لباس های کثیف به بیمار و پرتاب دستکش بلافاصله از استفاده از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. همچنین باید دستان خود را بلافاصله پس از برداشتن دستکش تمیز کنید. اگر از دستکش استفاده نمی کنید ، بلافاصله دستان خود را با آب و صابون بشویید. همچنین از آلودگی لباسهای آلوده خودداری کنید زیرا ویروس ممکن است در هوا گردش کند.

لباس باید مطابق دستورالعمل سازنده شسته شود و از دمای آب گرمتر استفاده شود که به لباس آسیب نرساند. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، شستن لباس فرد به غیر از لباس دیگران مشکلی ندارد ، زیرا شستن در ماشین لباسشویی با مواد شوینده ویروس ها را از بین می برد. با این وجود ، سبد لباس باید بعد از تماس با لباس بیمار ، شسته و ضد عفونی شود.

آیا شستن لباس ها با دست امکان پذیر است؟
هیچ توصیه ای برای شستن لباس در خانه با دستان شما وجود ندارد ، اما با ماشین لباسشویی می توانید برای شستشوی لباس به درجه حرارت بسیار بالاتر برسید.


این مقاله مطابق با پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار خبر می نماید، در نتیجه مسوولیت این مقاله بر عهده منابع اصلی بوده و پایگاه اینترنتی روابط عمومی هیچ مسوولیتی در قبال این مقاله نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا