علمی و پزشکی

تحریم‌ها مانع ۳ کارخانه دارویی ایران در تولید انسولین قلمی / آخرین وضعیت ساخت واکسن آنفلوآنزا

رئیس اداره غذا و دارو در مورد تولید موفقیت آمیز واکسن آنفلوانزا در کشور گفت: این واکسن تحت آزمایشات بالینی قرار دارد و امسال قسمت قابل توجهی از واکسن آنفولانزا مورد نیاز کشور توسط داخلی تأمین می شود تولید «

به گزارش خبرگزاری روابط عمومیدکتر محمدرضا شانزاز ، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو ، گفت که در سال های اخیر ، بسیاری از داروهای جدید به سرعت و همزمان با کشورهای پیشرفته منتشر شده و در کشور خود تولید می شوند.

شانزاز با اشاره به اقدامات جدید سازمان غذا و دارو اظهار داشت: علی رغم تحریم های سختی كه عملکرد طبیعی برنامه های این سازمان را به شدت مختل كرده است ، اما به منظور حمایت از تولید داخلی ، از موضوع كیفیت غافل نشده ایم. قدردانی کردیم

طبق بیانیه روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی گفت: “طبق طرح انسولین قلم ، قرار بود تا پایان سال 1400 خودکفا شویم ، اما به دلیل مشکلات تحویل یک دست و انتقال ارز ، این داروها دو برابر هستند و تحریم ها روند آزادسازی دستگاه را مختل می کنند. البته در حال حاضر سه شرکت دارویی در زمینه تولید قلم انسولین فعالیت می کنند که هنوز با مشکلات سختی از حواله ها و خرید دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز مواجه هستند ، اما خدا را شکر به زودی این مسئله حل می شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا با موفقیت در کشور تولید شده و تحت آزمایشات بالینی قرار دارد ، خاطرنشان کرد: “امسال بخش قابل توجهی از واکسن آنفولانزا مورد نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی تأمین می شود که نتیجه آن تلاش های کودکان “اینها مردم هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا