تحصیل ٧٥٠ هزار دانش آموز در ٦ هزار مدرسه استان کرمان

استان کرمان |دانش آموز

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی؛ رضا رضایی در نشست خبری،  بازگشایی مدارس را بزرگترین رویداد اجتماعی کشور برشمرد و اعلام کرد : ٧٥٠ هزار دانش آموز با حضور ٤٥ هزار معلم در قریب ٦ هزار مدرسه سال جدید تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

او اظهار کرد : همچنین ۶۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و ۱۱۷ هزار کودک در رده سنی ۶ ماهگی تا ۵ سالگی در ٢٠٢٠ مهد کودک و پیش دبستانی استان حضور خواهند یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان  با گلایه از تبدیل برخی خانه ها به مدرسه گفت : “خانه مدرسه”، مدرسه نمی شود و اداره کل مسکن و شهرسازی باید این موضوع پیگیری کند و ساخت وساز مدارس غیر دولتی باید توسعه یابد.

او علت جمعیت زیاد کلاس ها در برخی مناطق و حتی ٤٥ نفر شدن برخی کلاسهای مدارس بعضی مدارس را اینگونه اعلام کرد که مردم به برخی مناطق برای ثبت نام دانش آموزان هجوم می آورند و این امر باعث افزایش جمعیت زیاد در یک مدرسه می گردد.

رضایی در مورد سرویس مدارس اعلام کرد :طبق قانون معاون عمرانی استاندار رییس کارگروه ماده ١٨ است و ما فقط ناظر هستیم و تمام کار بر عهده شهرداری است و باید کار خودش را انجام بدهد.

وی پیرامون فرم لباس مدارس نیز اظهار کرد : ما فقط ناظر هستیم و اداره صمت در این زمینه مسئولیت دارد؛ در زمینه نظارت بر بازار لوازم التحریر نیز تعزیرات حکومتی مسئولیت دارد و در آموزش و پرورش کاری غیر از عرصه تعلیم و تربیت نداریم.

او از بازگشت ٤ هزار دانش آموز بازمانده تحصیل طی پارسال به مدارس خبر داد و گفت : سال قبل ٣٢ هزار دانش آموز اتباع خارجی نیز در مدارس استان مشغول به تحصیل بودند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه امسال نیز مدارس غیر دولتی خاص اتباع مجاز در رفسنجان، بردسیر و کرمان راه راندازی شده است بیان داشت : معلم اتباع نداریم و همه معلمان ایرانی هستند.

وی ساماندهی نیروی انسانی و شاداب سازی فضای آموزشی را از جمله اقدامات صورت گرفته بر شمرد و اعلام کرد: در سه سال اخیر ٨ هزار معلم جدید از طریق آزمون به این نهاد ورود کرده اند و مراحل جذب آنان در حیطه های سلامت، گزینش و مصاحبه انجام شده است.

او بیان اینکه امسال با تدابیر صورت گرفته همه کلاس ها دارای معلم می باشند گفت : امسال ٢٥٠٠ معلم بازنشسته داریم و تا جایی که توانستیم از بازنشستگی ها جلوگیری کرده ایم و از دانشجویان ورودی ١٤٠٠ دانشگاه فرهنگیان نیز استفاده می کنیم.

رضایی از ثبت نام ٩٨ درصدی دانش آموزان خبر داد و افزود : ٩٤ درصد ابلاغ های همکاران نیزصادر شده است.

وی با اشاره با ساخت مدارس جدید افزود: دانش آموزان به  ٦٩ مدرسه را امسال به عنوان مدارس نوساز ورود می کنند و کرمان رتبه ٥ نوسازی مدارس را در کشور را داراست؛ از زمان انتصابم تا کنون  ١١٩ مدرسه را کلنگ زنی شده اند.

رضایی بیان داشت : طرح سلیمانی در خصوص افزایش فضاهای ورزشی در حال انجام است و ٨٧ زمین ورزشی در این ٣ سال افتتاح شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان مولد سازی و تجاری سازی مدارس را از جمله طرح های در دست اجرا اعلام کرد و گفت : در جوار هنرستان رسالت ١٨ مغازه و ٩ سوییت مولد سازی شد و ٦٢ باب مغازه برای مدرسه راسخی در نزدیکی بازار بطور سنتی طراحی شده است و در جوار مدرسه شهدا ١٠ تماما مغازه تجاری احداث می شود.

وی اظهار کرد : در زمینه نمازخانه مدارس نیز ١٠ میلیارد تومان برای خرید ١٠ هزار متر فرش اختصاص خواهد یافت.

رضایی با تجلیل از خدمات عطا احمدی در زمینه مدرسه سازی در کرمان گفت : او تا کنون ٢٦٠ مدرسه ساخته است.

او در پاسخ به سوالی پیرامون اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی برای مقابله با جلوگیری از نفوذ افکار فرقه های نوظهور و شیطان پرستی در مدارس افزود : طی برنامه هایی با دعوت از طلاب و روحانیون از قم و مشهد، دوره هایی ویژه  همکاران پرورشی مدارس برگزار شده و نسبت کلاس های آموزشی متعددی اقدام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان  تاکید کرد : در زمینه برخی آسیب های اجتماعی روی بحث های مختلف با استفاده از اساتید مطرح کشور، مشاورین مدارس آموزش داده می شوند و خیلی خوب کار انجام می شود و طبق آمار وضعیت بهتر شده است.

46

خروج از نسخه موبایل