اقتصادی

تداوم حضور و تحرکات تروریست‌ها علیه امنیت ایران را تحمل نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه در نشست دبیر شورای عالی امنیت عراق گفت: حضور تروریست های مسلح در اقلیم کردستان و تحرکات آنها علیه امنیت ایران را تحمل نخواهیم کرد.

به گزارش جهان نیوز، قاسم الارجی دبیر شورای عالی امنیت عراق روز شنبه در راس یک هیات عالیرتبه امنیتی در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. .

وزیر امور خارجه در این دیدار بر همکاری دو کشور در زمینه امنیتی از جمله مقابله با تروریست های مسلح اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه رابطه دو کشور راهبردی و مهم است و امنیت عراق را امنیت ایران می دانیم، افزود: با توجه به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، اینطور نیست. انتظار داریم که خاک اقلیم کردستان عراق محلی برای اقدامات تروریستی و تهدید علیه آنها باشد.

وزیر امور خارجه خواستار مسئولیت کامل بغداد و اقلیم کردستان عراق برای مقابله با گروه های تروریستی و آپارتاید از ابتدای تشکیل اقلیم کردستان عراق شد.

امیرعبداللهیان افزود: ما همیشه خواستار عراقی مستقر، آزاد و مستقل بوده ایم و چیزی جز خیر برای کشور و ملت عراق نمی خواهیم، ​​اما ادامه حضور تروریست های مسلح در اقلیم کردستان و تحرکات آنها را بر ضد عراق تحمل نخواهیم کرد. امنیت ایران.”

عراق امنیت ایران را امنیت خود می داند

دبیر شورای عالی امنیت عراق در این نشست گفت: قانون اساسی عراق اجازه فعالیت افراد و گروه هایی که همسایگان را تهدید می کنند را نمی دهد.

ایرجی اطمینان داد که هرگونه اقدام ضد امنیتی علیه ایران با دولت مرکزی و منطقه مواجه خواهد شد و عراق امنیت ایران را امنیت خود می داند.

انتهای پیام/4129/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا