علمی و پزشکی

تشخیص قرار گرفتن در معرض کروناویروس با یک دستگاه پوشیدنی

از آزمایش‌های سریع گرفته تا واکسن‌ها، بسیاری از نوآوری‌های منحصربه‌فرد به ما در کنترل این همه‌گیری کمک کرده‌اند. اگرچه راه های زیادی برای تشخیص یک فرد آلوده به ویروس SARS-CoV-2 وجود دارد، اما مهم است که بدانیم یک فرد چه زمانی و چگونه آلوده شده است.

انتظار می رود اختراع جدیدی توسط محققان دانشگاه ییل این شکاف را پر کند. این وسیله که «گیره هوای تازه» نامیده می‌شود، ارزان است و به گونه‌ای طراحی شده است که به یقه لباس متصل می‌شود تا ذرات ویروسی را که در هوای اطراف دهان و بینی فرد آویزان است، جذب کند.

تأثیر ویروس کرونا را با استفاده از دستگاه تعیین کنید

گیره ذرات ویروس را روی سطح پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS) جذب می کند و در پایان روز یا چند روز، فرد آن را از گیره خارج کرده و برای آزمایش PCR برای SARS-Covirus به آزمایشگاه می فرستد. -2 باید مشخص شود.

تحقیقات جدید از چندین آزمایش روی این دستگاه نشان می دهد که این گیره می تواند ذرات ویروسی موجود در هوا را به طور موثر جذب کند. در یک آزمایش، کلیپ ها برای استفاده در یک دوره پنج روزه به چندین داوطلب داده شد. پنج دستگاه از 62 دستگاه مورد استفاده به ویروس SARS-Koo-2 آلوده بودند و آزمایش آنها مثبت بود.

این مطالعه نشان داد که آزمایش پنج گیره مثبت شد، چهار گیره برای کارکنان رستوران و یک گیره برای کارکنان پناهگاه بی خانمان. جالب اینجاست که دو مورد از موارد مثبت مربوط به رستوران های بسته با بار ویروسی بالاتر نسبت به مدل های دیگر بود. این نشان دهنده تماس نزدیک با یک یا چند فرد آلوده است.

این دستگاه علاوه بر توانایی اندازه گیری سطوح قابل شناسایی ذرات ویروس، به اندازه کافی برای اندازه گیری دوزهای پایین حساس است. این نشان می دهد که دستگاه می تواند نه تنها اثر ویروس، بلکه اندازه ذرات ویروس را نیز تشخیص دهد.

به گفته کریستال پولیت، محققی که روی این دستگاه کار می کند، یکی از جالب ترین کاربردهای این دستگاه ممکن است بررسی کارایی فن در اتاق بیماران مبتلا به کووید باشد. او به ییل نیوز گفت که آثار SARS-Cow-2 در اتاق های بیمارستان با تهویه مناسب پیدا شد.

در حال حاضر، این دستگاه پوشیدنی می تواند به عنوان راهی برای نظارت بر محیط داخلی و تعیین میزان خطرناک بودن آنها استفاده شود. پولیت از طریق ایمیل به نیواطلس گفت: «این دستگاه را می توان برای تشخیص یک فرد آلوده به ویروس چند روز قبل از شروع علائم استفاده کرد.

پولت به نیواطلس گفت: «کلیپ هوای تازه برای تشخیص زودهنگام ویروس مؤثر است. افراد مبتلا را می توان برای جلوگیری از عفونت آزمایش یا قرنطینه کرد.

قدم بزرگ بعدی در توسعه این دستگاه، توسعه روش هایی است که می تواند وجود ویروسی را در محیطی مشابه باندهای تشعشعی تشخیص دهد و فوراً وجود گاما و ایکس را به فرد هشدار دهد. – اشعه ها

46

دکمه بازگشت به بالا