تشکیل ۳۵۵ پرونده برای نانوایی‌های متخلف طی سه ماهه نخست امسال در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار روابط عمومی کرمانشاه، قهرمان شاهی پیش از ظهر امروز چهارشنبه (ششم تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تبریک عید غدیر و هفته قوه قضاییه اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه مرجع رسیدگی‌کننده قضایی و شبه‌ قضایی در پرونده‌های قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شود و برابر قانون اختیارات قضات را دارد.

وی افزود: در پرونده‌های غیر قاچاق کالا و ارز مانند پرونده واحدهای صنفی و تخلفات بهداشتی، درمانی، دارویی، پزشکی، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، به عنوان واحد شبه قضایی جایگاه قضایی رسیدگی می‌کند و جایگاه قاضی نشسته را دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۹ سازمان برای تعزیرات حکومتی پرونده می‌فرستند و سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان سازمان رسیدگی‌کننده و قضایی فعالیت دارد.

شاهی اضافه کرد: در خصوص تخلفات مشاوران املاک، ۱۶۳ پرونده در سال ۱۴۰۲، ۱۴ پرونده در سال ۱۴۰۳، و به ۶۰۳ پرونده در خصوص نانوانی‌ها رسیدگی شده، در سه ماهه نخست امسال ۳۵۵ پرونده برای نانوایی‌ها تشکیل شده، در خصوص اجرای احکام پرونده‌ها سه هزار و ۲۹۶ پرونده در اجرای احکام، اجرا شده که وصولی پرونده‌ها ۲۵۰ میلیارد ریال جریمه در سه ماهه نخست امسال بوده است.

شاهی ادامه داد: همچنین سه هزار و ۳۸۰ پرونده‌ در سه ماهه نخست امسال در شعب رسیدگی شده است، که هزار و ۴۶۶ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ۲۹۰ پرونده در حوزه بهداشتی است که بحث بهداشت محیط، داروخانه‌ها و زیرمیزی پزشکان است.

وی بیان کرد: در سال گذشته در خصوص گشت سیار هفت‌ هزار و ۳۵۷ مورد با مراجع رسیدگی‌کننده گشت مشترک داشتیم، یک هزار و ۱۹۰ مورد هم در سه ماهه نخست امسال بازرسی مشترک با اتاق اصناف و سازمان صنعت، دامپزشکی و سازمان‌های دیگر داشتیم که از این تعداد هزار و ۱۹۰ مورد بازرسی، ۵۴۵ مورد احراز تخلف داشتند که پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: در مورد قانون سازماندهی بازار، زمین، مسکن و اجاره‌بها، که در واقع با راه و شهرسازی و مراجع گزارش‌دهنده است، سه ماده این قانون مرتبط با تعزیرات حکومتی است، بند سه ماده پنج، بند چهار ماده پنج، که در صورت انعقاد قرارداد توسط مشاوران املاک با اداره تعزیرات حکومتی، با مشاوران املاک طرف هستیم نه با موجر.

وی تشریح کرد: در صورت انعقاد قرارداد توسط مشاوران املاک، عدم ثبت قرارداد یا ثبت اطلاعات خلاف واقع در سامانه، عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود و براساس قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر مشاور املاک مرتکب این تخلفات شود در مرحله اول ۲ برابر میزان تخلف جریمه می‌شود و در مرحله دوم مجوز مشاور املاک باطل می‌شود.

شاهی افزود: ماده دیگر مرتبط با تعزیرات حکومتی در خصوص مشاوران املاک، درج آگهی خلاف واقع توسط سکوهای مجازی است که اگر آگهی بنگاه‌های مشاور املاک خلاف واقع باشد مجازات ۱۰ سال محرومیت از فعالیت و باطل شدن مجوز را در پی دارد.

وی همچنین اضافه کرد: امسال یک هزار و ۴۶۶ پرونده قاچاق کالا و مبلغ محکومیت ۸۵۵ میلیارد ریال بوده است که ۲۰ درصد پرونده‌های قاچاق و ۱۰۷ درصد پرونده‌های بهداشتی افزایش داشتند، و پرونده‌های کالا، خدمات و بازار ۱۲ درصد کاهش داشتند.

شاهی بیان کرد: یکی از پرونده‌های مهم امسال بحث تخلفات پتروشیمی است، که افراد سوداگر محصولات پتروشیمی را به نام کامپاند صادر می‌کنند، در حالی که فقط کارخانجات پتروشیمی می‌توانند محصولات پتروشیمی را صادر کنند.

وی در پایان افزود: پارکینگ‌ها موظف هستند نرخ‌نامه‌ اتحادیه را به صورت بنر و نرخ‌نامه مصوب ورودی ۱۵۰ هزار ریال را نیز نصب کنند و دریافت بیشتر از این مبلغ، تخلف محسوب می‌شود.

خروج از نسخه موبایل