تصویب طرح صیانت از کاربران نظام حکمرانی فضای حقیقی را تضعیف می‌کند

وزیر ارتباطات در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: آخرین پروژه اعلام شده است که نه تنها سیستم مدیریت سایبری در کشور ایجاد می کند ، بلکه سیستم مدیریت را نیز تضعیف می کند. فضای واقعی کشور ”

به گزارش روابط عمومی ، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقاله ای در تلگرام نوشت: راحتی شما عزیزان. “

چه قانونی در فضای مجازی در مجلس تصویب شده است؟

بر اساس اصل 85 قانون اساسی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی “ضرورت” طرح حراست از حقوق کاربران و حمایت از خدمات اولیه شبکه ملی اطلاعات را تصویب کردند و به قانونگذار حق تصمیم گیری دادند. کمیسیون

تصمیم کمیسیون درباره این فضای مجازی چیست؟

این کمیسیون هنوز تأسیس و تأیید نشده است. با این حال ، تا کنون یک یا چند پیش نویس پیشنهاد منتشر شده است که هنوز نهایی نشده است. بنابراین ، پنجره تغییر در مجلس هنوز باز است.

آیا نیاز به مدیریت سایبری دارید؟ آیا این پروژه پایه و اساس مناسبی برای حکمرانی سایبری است؟ آیا خدمات م supportثر برای خدمات محلی وجود دارد؟ آیا حقوق بشر محفوظ است؟ آیا شبکه های اجتماعی فیلتر شده اند؟

در حالی که حاکمیت سایبری در یک جامعه مجازی بسیار مهم است ، تنظیم قوانین و چارچوب های مناسب می تواند اقتصاد دیجیتال را توسعه داده و رضایت عمومی را افزایش دهد ، اما به نظر من:

آخرین پروژه نه تنها سیستم مدیریت سایبری کشور را ایجاد می کند ، بلکه سیستم مدیریت فضای واقعی کشور را نیز مختل می کند. اختیارات دولت و رئیس جمهور بر عهده یک کمیسیون چند جانبه است که اختیارات بیشتری از دولت دارد و ریاست رئیس جمهور را بر عهده ندارد. نمایندگان حتی فرصت نظارت بر فعالیت های این حوزه را از دست دادند. مهمترین نهادهای سیاستگذار کشور مانند شورای عالی امنیت ملی ، همیشه به ریاست رئیس جمهور بوده اند. بنابراین ، در صورت تصویب این پروژه ، مطمئناً در اداره کشور با تخلفات زیادی روبرو خواهیم شد.

بسیاری از صاحبان مشاغل و حتی خبرنگاران محلی با این پروژه مخالفت کردند. بنابراین ، هیچ حمایت موثری از کارآفرینان وجود ندارد. البته با توجه به رواج تحریم های شرکت های آمریکایی علیه کاربران ایرانی ، لازم است دولت از خدمات محلی نیز محافظت کند ، اما آیا می توانیم حمایتی را که شخص محافظت شده نیز مخرب می داند ، شناسایی کنیم؟

در مورد حقوق بشر ، اکثر مردم در این دوره نظرات خود را صریحاً ابراز داشته اند. به نظر نمی رسد شبکه های اجتماعی در کوتاه مدت فیلتر شوند ، اما مکانیزم پیش بینی شده در پروژه و ترکیب کمیسیون ها و گروه های کاری مشخص شده در آن احتمال و حتی فیلترینگ پیام رسان های پهن باند را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. رشد اینترنت از دیگر نتایج این طرح است. البته نباید از علاقه روزافزون کاربران ایرانی به اینترنت ماهواره ای غافل شد.

چکار باید بکنیم؟

در انتظار تشکیل دولت سیزدهم ، اتخاذ چنین تصمیم مهمی در کوتاه مدت تغییر دولت به پاداش نزدیک نیست. در فضای باز مجلس ، در فضای متخصصان و با تمرکز “واقعی” بر حقوق بشر ، باید لایحه یا طرحی ارائه شود و قانون فضای مجازی تصویب شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل