علمی و پزشکی

تضمین سلامت متابولیک مادام‌العمر با رژیم غذایی مادر در دوران شیردهی

روابط عمومی / خراسان رضوی مطالعات نشان می دهد که شیر مادر بهترین منبع تغذیه ای برای نوزادان است. شیر مادر از کودک در برابر بیماری های تهدید کننده زندگی مانند انتروکولیت نکروتیک و همچنین چاقی بزرگسالان ، دیابت و بیماری التهابی روده محافظت می کند. شواهد علمی نشان می دهد آنچه مادر در دوران شیردهی می خورد می تواند ترکیبات مفید شیر مادر را تغییر دهد ، اما مکانیسم آن توضیح داده نشده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس ، محققان کالج پزشکی بیلور ، بیمارستان کودکان تگزاس و سایر موسسات مکانیسم طبیعی را توصیف می کنند که می تواند مزایای شیر مادر را تغییر دهد. شواهد نشان می دهد که رژیم غذایی مادر در دوران شیردهی می تواند ویژگی های شیر انسان از کربوهیدرات های پیچیده در شیر مادر – الیگوساکاریدها (GMO) را تشکیل دهد. اصلاح HMO ، که ماده مغذی برای میکروب های سالم است ، به نوبه خود توانایی عملکرد میکروبیوم شیر را بهبود می بخشد. به نظر می رسد ایجاد یک میکروبیوم سالم در نوزاد بر سلامت متابولیک مادام العمر وی تأثیر می گذارد.

دکتر آگارد ، محقق ارشد تحقیق ، گفت: “مطالعات قبلی هم در انسان و هم در پستانداران نشان داده است آنچه زن باردار در دوران بارداری می خورد می تواند بر سلامت متابولیک کودک در طول زندگی تأثیر بگذارد. “شواهد اولیه در این مطالعه نشان می دهد که رژیم غذایی مادران شیرده تأثیر مستقیمی بر ترکیب شیر HMO دارد.”

وی گفت: “این یک نتیجه بسیار جالب بود ، زیرا HMO ها مواردی هستند که برای مادر یا کودک او مفید نیستند.” با این حال ، هر دو میکروب و برخی ویروس ها دارای مزایای سلامتی هستند. “آنچه از طریق HMO می خوریم بر میکروب های ما تأثیر می گذارد.”

این تیم به همراه دکتر موری جیموند ، استاد اطفال و تغذیه در Baylor ، کلیه غذاهای مادران شیرده را در یک مکان کنترل شده در مرکز تحقیقات تغذیه کودک USDA تهیه کردند. مادران به مدت 30 تا 70 ساعت رژیم ویژه ای را دنبال کردند. پس از یک دوره تمیز کردن دو هفته ای ، زن رژیم دیگری را که محققان توصیه کرده بودند دنبال کرد.

محققان با دقت نمونه های شیر هر شرکت کننده در زمان های مختلف از جمله زمان تغییرات رژیم غذایی را جمع آوری کردند. بنابراین ، هر زن می تواند به عنوان گروه کنترل خود عمل کند ، که به آن پروژه آزمایشی “کنترل” می گویند. این روش جمع آوری داده ها از نمونه ها به محققان کمک می کند تا احتمال تفاوت در میزان تولید HMO در زنان و همچنین احتمال اشتباه گرفتن میکروب های موجود در شیر به عنوان آلاینده ها را بررسی کنند. این تیم ترکیب HMO و میکروبیوم شیر را تجزیه و تحلیل کرده و تأثیر رژیم غذایی مادر را تعیین کرد.

دکتر ماکسیم سفروویچ ، استاد زنان و زایمان گفت: “ما دریافتیم که منابع خاصی از انرژی در کربوهیدرات ها و رژیم های غذایی غلظت HMO را در شیر تغییر می دهند ، که به دلیل تغییر در ظرفیت متابولیسم میکروبیوم شیر است.” این تأثیر مستقیم رژیم غذایی مادر بر روی میکروب ها نیست ، این رژیم غذایی بر روی میکروب ها ، HMO تأثیر می گذارد ، که به نوبه خود توانایی جمعیت میکروبی را برای کار در شیر مادر تشکیل می دهد. “جالب اینجاست که تغییرات HMO پس از 2-3 روز تغییر رژیم غذایی مادر به سرعت ظاهر شد.”

محققان می گویند این نتایج ممکن است نه تنها کودک بلکه مادر را نیز تحت تأثیر قرار دهد. . در صورت عدم درمان ، ورم پستان یا التهاب دردناک بافت پستان ، که معمولاً شامل یک عفونت است ، از شیردهی جلوگیری می کند و می تواند به یک بیماری جدی تبدیل شود.

دکتر Melinda Enjwick ، ​​محقق ارشد و پس از دکترای آسیب شناسی و ایمونولوژی در Baylorda ، گفت: “نتایج این مطالعه نشان می دهد که HMO می تواند بر سلامتی و رشد کودک تأثیر بگذارد ، از جمله توانایی تقویت مخاط سالم روده.” “HMOs از جوامع میکروبی خاصی تغذیه می کند و تشکیل این جوامع میکروبی ممکن است برای پیشرفت عملکرد مغز نوزاد مهم باشد.”

این تحقیق در Natural Science Reports منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا