علمی و پزشکی

تعطیلی ۲۰۲۵ واحد صنفی متخلف در دو هفته‌ گذشته /نامه‌نگاری درباره تهویه اتوبوس و مترو

به دنبال ضبط مداوم موارد مرگ عروق کرونا ویروس در کشور و متعاقب آن اعمال محدودیت های شدید از 1 تا 14 دسامبر ، کنترل پیروی از این محدودیت ها ، به ویژه محل کار هدفمند ، تقویت شده و معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار توسط وزارت بهداشت منصوب شده است. اتحادیه های صنفی 2025 را که قوانین را نقض می کردند ، بسته و 21،700 اخطار کتبی به متخلفان صادر کرد

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی، مرگ بیش از 400 پزشک قانونی در کشور و تعداد بی سابقه ای از بیماری ها منجر به ایجاد محدودیت های شدید دو هفته ای در کشور شد. محدودیت های دو هفته ای در فعالیت های غیرضروری تجاری در شهرهای سرخ و محدودیت های ترافیکی از ساعت 9 شب تا 4 صبح.

با توجه به نتایج مثبت این محدودیت ها و اقدامات انجام شده قبل و همچنین تغییر وضعیت بسیاری از شهرها از قرمز به نارنجی ، برخی از مشاغل گروه های اول و دوم از شنبه 6 دسامبر مجاز به بازگشایی بودند. به گفته محسن فرهادی ، معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار در وزارت بهداشت ، “گروه اول 35٪ مشاغل و گروه دوم 45٪ مشاغل را تشکیل می دهد. بنابراین ، در حال حاضر حدود 80 درصد مراکز در شرایط نارنجی باز هستند. “افتتاح مجدد مراکز آموزشی ، ورزشهای پرتحرک ، کنفرانسها و غیره”

البته غیرممکن است که 20 درصد مشاغل باقیمانده را مختل نکنید ، درهای مغازه ها را ببندید ، در زیرزمین فعالیت کنید و غیره و علیه قانون مبارزه نکنید.

گذرگاه ها و مراکز خرید سرپوشیده در شیوع بیماری کرون توسط وزارت بهداشت نقش دارند. زیرا هرگونه تجمع و تجمع به خصوص در فضای بسته و بدون تهویه لازم خطر بیماری را افزایش می دهد. همچنین ، گزیده ها در گروه حرفه ای دوم قرار دارند که از شنبه ، 6 دسامبر پس از ورود محدودیت های دو هفته ای مجاز به کار هستند. معاون فنی مرکز حفاظت از محیط زیست و کار وزارت بهداشت توجه ویژه ای به رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

به طور کلی ، طبق گفته فرهادی ، 78٪ از پروتکل های بهداشت عمومی اجرا شده است ، اما 22٪ هنوز اجرا نمی شوند. محدودیت هایی نیز در سراسر کشور اعمال شده است ، حدود 85-90٪ ، اگرچه ترافیک در برخی موارد مختل شده است. مردم از وضعیت خوبی برخوردار هستند ، اما وزارت بهداشت پیش بینی می کند که کنترل و نظارت بر ویروس 90 تا 95 درصد باشد ، خصوصاً اکنون که شرایط سرما و بارندگی را تجربه می کنیم ، استفاده از ماسک باید با احتیاط های ویژه ، به ویژه تهویه مناسب همراه باشد. “همه مناطق برای مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا مهم هستند.”

به گفته فرهادی ، این امر “متأسفانه در واحدهای سازه ای و اداری توجه کمی به تهویه می شود و ما در رده تهویه که شرط اصلی جلوگیری از شیوع بیماری است ، شرایط مطلوبی نداریم.”

وی گفت: حتی اگر هوا سرد باشد باید توجه ویژه ای به باز كردن درها و پنجره ها داشته باشیم و سعی كنیم حداقل 5-10 دقیقه در هر ساعت هوای تازه را به محل خود برسانیم. بگذارید آن را بدهیم. “

ازدحام وسایل حمل و نقل عمومی ، به ویژه مترو و اتوبوس در تهران ، یکی دیگر از نگرانی های وزارت بهداشت در شرایط حساس کنونی این بیماری است. این موضوعی است که وزیر بهداشت چندی پیش گفت. معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین ابراز نگرانی کرد: “در تهران ، به ویژه در مورد نارنجی ، ترافیک پیک ما چندین ساعت طول می کشد. در همین راستا ، در نامه ای به کارگران حمل و نقل شهری. “ما به دلیل تهویه هوا در روز در مورد تهویه در اتوبوس ها و مترو هشدار داده ایم ، بنابراین در هنگام تهویه مناسب نکات بهداشتی رعایت می شود.”

“عمده ترین موارد نقض در این مرحله عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بود. متخصصان ما پروتکل های بهداشتی را در مواردی که مجاز به استفاده هستند ، یعنی در یک گروه یا گروه های دیگر ، رصد می کنند. ”وی با اشاره به بازرسی های کارگران محیط زیست گفت: در شرایط فعلی ، گروه صنفی نباید از واحدهای خود غافل شود ، زیرا اجرای توافق نامه های دفتر مرکزی کرونا بر عهده همه دستگاه ها است. “گزارش به عموم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا