اقتصادی

تعویض پودر نانو ایران با نمونه های جواهرات در ریخته گری جواهرات

محققان این شرکت فناوری ، مستقر در مرکز توسعه مواد و تحقیقات انرژی ، از نانوذرات سرامیکی برای ساخت پودرها برای تشکیل فلزات گرانبها استفاده کرده اند و به آنها امکان می دهند تا ذرات را در فلزات حکاکی کرده و یک سطح صاف ایجاد کنند.

یکی از محققان این پروژه ، امیرحسین تکدیسی با روابط عمومی صحبت کرد وی گفت: در زمینه جواهرات لازم است قالب های طلا یا نقره را ریخته تا قالب ها شکل و فرم جواهرات را به دست آورند.

وی گفت: این فرآیند به پودرهای خاصی احتیاج دارد و تعلیق آماده شده برای قالب سازی جواهرات باید از توانایی تفکر مناسبی برخوردار باشد ، به طوری که باید تمام سوراخ ها و قطعات در محلول جواهرات حک شود. .

تاکدی خاطرنشان کرد: پودر مورد استفاده برای این منظور باید یکنواختی لازم را در سطح نهایی طلا ایجاد کند: “قیمت های بسیار بالا و از سویی دسترسی دشوار به محصولات تجارت خارجی به دلیل بی ثباتی ارزی و کیفیت پایین تحریم ها و نمونه ها.” از طرف دیگر ، ما با انجام تحقیقات در بازار داخلی توانسته ایم پودر قالب از جنس طلا را با قیمت مناسب تهیه کنیم که می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای مدل های آمریکایی باشد.

این محقق ادامه داد: در این پروژه سعی کردیم محصولاتی ایجاد کنیم که بتواند به راحتی توسط سازندگان و تولید کنندگان طلا و جواهرات مورد استفاده قرار گیرد و از نظر روانی و ویسکوزیته بسیار خوبی باشد ، بنابراین استفاده از آن آماده سازی دوغاب و قالب گچی را تسهیل می کند. این قالب ساخته شده است ، که به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا تمام جزئیات و سوراخ ها را پر کنند ، بنابراین به جواهرات نهایی یا فلز ریخته شده ظرافت و جزئیات دلخواه را می بخشند.

وی خاطرنشان کرد: قابلیت حذف آسان حباب از سیستم تعلیق از دیگر مزایای این پودر است و در این پروژه ما به اضافه کردن یک جزء نانومتر سرامیکی به پودر برای بهبود خواص پودر بالاتر و قوی تر و همچنین از نظر روانشناختی یاد می کنیم. دمپایی نیز کمک می کند.

وی گفت: “با استفاده از فناوری نانو ، پودر گچ نرمی بالایی دارد ، که منجر به سطح بالای صافی طلا ، جواهرات یا چدن می شود. ترکیب گچ به گونه ای تنظیم شده است که شکل نهایی کمی تغییر یافته است. ” از جواهرات با کیفیت بالا یا چدن استفاده کنید ، که می توان با جواهرات که ابعاد خاصی دارند و حداقل انحراف را از ابعاد تعیین شده بدست آورد.

وی با اشاره به پتانسیل تجاری این محصول گفت: طبق آمار و داده های مغازه ها و گیاهان تولید کننده محصولات طلا و سایر فلزات گرانبها ، مصرف سالانه این پودر حدود 500 تن خواهد بود که تا سال 2017 حدود 80 درصد است. این نیاز با واردات برآورده شده است و اکنون به دلیل پدیده های ارزی و تحریم ها دسترسی به این محصولات وارداتی دشوار است و کشور این فرصت را دارد که از ظرفیت داخلی استفاده کند.

وی گفت: “نمونه های وارداتی عمدتا از ایالات متحده ، انگلیس و ترکیه است.” نتایج آزمایش نشان می دهد که نانوذرات ما در صنعت تصویب شده اند. ”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا