توزیع قرص آهن و ویتامین ۳D در مدارس

به گزارش شفاف، محمدرضا صائنی، مدیر دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت در گفت و گو با رادیو «روزنه» با بیان اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کشور تقریبا کم است، گفت: اما موارد ویروسی دیگری مانند آنفولانزا و بیماری های تنفسی وجود دارد.

وی با تاکید بر رعایت حفاظت فردی مانند استفاده از ماسک و تهویه مناسب در کلاس، افزود: دانش آموزانی که دارای علائم سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی، سرفه و عطسه هستند برای جلوگیری از شیوع بیماری حتما در منزل استراحت کنند. بیماری به دانش آموزان دیگر

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت از اجرای طرح «اهن یااری» در مدارس خبر داد و گفت: توزیع کامل از ابتدای سال تحصیلی برای دانش آموزان دختر پایه اول و دوم آغاز شد. دوره متوسطه به صورت 16 هفته و یک هفته در سال به آنها قرص داده می شود و البته سطح قرصی که داده می شود پایه است و جنبه درمانی ندارد و مشکلی هم برای دانش آموزان ایجاد نمی کند.

ساینی همچنین به توزیع ویتامین 3D در مدارس اشاره کرد و گفت: کمبود این ویتامین بیشتر به دلیل فعالیت بیرون، عدم تماس مستقیم پوست با اشعه خورشید و مصرف مواد غذایی است.دختر و پسر متوسطه دوم. برای مدت 9 ماه توزیع می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل