اقتصادی

توضیح شرکت مدیریت منابع آب درباره شایعات اخیر وضعیت آب خوزستان

شرکت مدیریت آب ایران درباره انتشار فیلم ها و شایعات اخیر درباره وضعیت آب در استان خوزستان اظهار نظر کرده است.

به گزارش روابط عمومی ، در بیانیه شرکت مدیریت منابع آب ایران آمده است که اخیراً یکی از اعضای مجلس شورای اسلامی به موضوعات مربوط به تصمیم گیری ، برنامه ریزی و ساختار در استان خوزستان و کمبود آب پرداخته است. برنامه های انتقال آب و بین حوضه کشور وی یکی از مسئولان شرکت مدیریت منابع آب ایران را نام برد و مسائل و مشکلات آب استان را در نتیجه راه حل ها در نظر گرفت.

متأسفانه ، این اطلاعات غیر واقعی ، ناشی از عدم آگاهی و آگاهی کشور از سیاست ها و برنامه ریزی های مدیریت منابع آب ، توسط انقلاب و دشمنان کشور مورد سوused استفاده قرار گرفت و رسانه ها و خبرگزاری های خارجی سیستم را تضعیف و از آن بهره برداری کردند.

بنابراین ، برای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از انتشار پیش بینی ها ، شایعات و اطلاعات غلط ، لازم است در این زمینه اظهار نظر کنید:

1- مسئولیت های دولت و وزارت نیرو مطابق با ظرفیت قانونی شوراها ، کمیسیون ها ، کمیته های مختلف و کارگروه ها برای تصمیم گیری در بخش آب کشور متناسب با ماهیت بین بخشی و بین بخشی و فنی ، اقتصادی ، معیارهای اجتماعی ، زیست محیطی ، فرهنگی ، سیاسی ، امنیتی و قانونی و مطابق با استراتژی های ارتباطی مقام معظم رهبری ، اسناد برتر کشور و دستورالعمل های توسعه. در سال 2000 ، با شورای آب مناسب کشور.

2- یکی از مهمترین ارکان سیاستگذاری و برنامه ریزی آب در کشور ، شورای عالی آب است که اعضای آن وزیران نیرو ، جهاد ، کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان برنامه و بودجه ، رئیس سازمان سازمان محیط زیست ، کشاورزی ، یک نفر از کمیسیون آب و منابع طبیعی توسط رئیس مجلس شورای اسلامی و دو نفر از بخش کشاورزی انتخاب می شوند. کلیه تصمیمات و سیاستهای مهم بخش آب کشور ، از جمله پروژه های حمل و نقل بین حوزه ای ، در این جلسه مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

3- وزارت نیرو در دهه 1970 قوانینی را برای بررسی و تصویب برنامه های تحقیقاتی برای بررسی و تصویب تصویب کرد. در این راستا ، برنامه های درسی در سطح کمیته های فنی استانی و کمیته های فنی ملی پس از طی مراحل و تحقیقات مهندسان و مشاوران ذی صلاح ، با استفاده از نظرات خبره خبرگان برجسته کشور در تخصص های مختلف ، توسط کارشناسان تصویب شد. مجوز ارزیابی زیست محیطی پروژه ها از کارگروه های مختلف و سازمان های زیست محیطی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می شود و در صورت تصویب دولت در قوانین پیشنهادی بودجه مجلس شورای اسلامی و تصویب قانونگذار ، در ضمیمه بودجه و مرحله اجرایی

بنابراین ، وزارت نیرو وظیفه دارد نیازهای مختلف کشور ، به ویژه آب آشامیدنی و نیازهای بهداشتی و متناسب با ظرفیت آب و نیاز مناطق مختلف را تأمین کند و وظایف مدیریتی خود را به عنوان متولی انجام دهد. پس از اقدامات فوق و تأیید مقامات مربوطه ، کشور آب مورد نیاز مردم را تأمین می کند.

بر این اساس ، علاوه بر شورای عالی آب ، که وظیفه هماهنگی سیاست های کلان آب در سطح ملی را بر عهده دارد ، وزیر نیرو به عنوان عالی ترین مقام وزارت ، تفسیر اسناد و تصمیمات بر اساس ساعت فعلی را بر عهده دارد. (براساس ساختار قبلی تا سال 1399) مسئول هماهنگی و برقراری ارتباط و نظارت بر سیاست های بخش آب است.

بنابراین مسلماً در چنین ساختار و روندی که عوامل مختلف تصمیم گیری در آن دخیل هستند ، هیچ ایده و منوی فردی در پیدایش و تولد طرح وجود ندارد و اساساً تصمیم گیری فردی غیرممکن است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا