تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را دریابید/ ما از کرونا سودی نبردیم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با ذکر جدی ترین آسیب به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ، از مسئولان خواست تا به دنبال یافتن راه حلی باشند.

مجید روحی در گفت وگو با روابط عمومی ، با تأکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی که از تشکیل تاج تأثیر پذیرفته اند اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا ضربه مهلکی برای کلیه مشاغل از جمله خسارات جانی و مالی ، تولید کننده تجهیزات پزشکی وارداتی است.

وی افزود: علیرغم ادعاهای کرونا مبنی بر اینکه صنعت تجهیزات پزشکی را رونق بخشیده است ، کرونا تاثیری منفی بر سایر نهادهای اقتصادی در حوزه پزشکی داشته است ، به استثنای تجهیزات و ملزومات صنعت کرونا.

روحی: “متأسفانه وعده های مسئولان مبنی بر حمایت از بخشهای آسیب دیده ناشی از تاج به طور واضح و م fulfثر تحقق نیافته است و آقایان فراموش کرده اند که دویست کلمه اقدام جزئی نیست!”

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در ادامه مهمترین آسیبهای تولیدکنندگان در صنایع غیر کرونا را ذکر کرد: تقسیم ساختمانهای بیمارستانها به بیماران کرونا و کاهش بستری شدنهای غیر کرونری. سازمان های دولتی به مسئله تاج و واحدهای تاج توجه کامل دارند و مسائل تولیدکنندگان دیگر را نادیده می گیرند. ایجاد و پیش نویس قوانینی که با موفقیت تولید و یک شبه مغایرت نداشته باشد. طولانی شدن روند ثبت سفارش سفارشات مواد اولیه ، اجزا و قطعات خطوط تولید ، منجر به قطع تولید می شود. تأخیر در ترخیص مواد اولیه و اجزای گمرکی و صدور کد توزیع بانک مرکزی ؛ بدون تصمیم گیری در مورد تخصیص ارز و در برخی موارد ، تغییر در کدهای توزیع و طرح مسئله پرداخت مابه التفاوت. کاهش حجم تجارت خارجی و کسری تجاری؛ افزایش هزینه های حمل و نقل داخلی و بین المللی به دلیل کاهش تعداد پروازها ؛ از یک طرف ، کاهش درآمد شرکت ها و افزایش 43 درصدی حقوق ، مزایا و پاداش کارکنان. کاهش نیروی انسانی برای کاهش هزینه های اضافی تاسیسات غیرفعال یا نیمه غیرفعال یکی از اصلی ترین چالش هایی است که در ماه های اخیر با آن روبرو بوده ایم.

به گفته روحی ، علی رغم وسعت این مشکل ، مقامات باید از طریق ایجاد کارگروه های ویژه به مشکل تاسیسات آسیب دیده تولید رسیدگی کنند ، در حالی که سازمان های حوزه تجهیزات پزشکی و نمایندگان آنها نقش مستقیمی با تولیدکنندگان دارند. در تبیین و تدوین استراتژی های اجرایی نقش موثری داشته باشید.

وی افزود: برای جلوگیری از سیاست های غلط و مغایرت با آن و در نتیجه موثر در حمایت از تولید ، استفاده از نظرات تخصصی و مشورتی این سازمان ها قبل از انتشار و اجرای توافق نامه ها و قوانینی که مستقیماً مرتبط با تولید هستند ، ضروری است. منفی و مخرب تا حد ممکن؛ دلیل این امر این است که ما بارها شاهد بوده ایم که عدم مشورت با بخش خصوصی و صدور فوری بخشنامه ها و ساعت ها صدمات جبران ناپذیری به تولید وارد کرده است. از طرف دیگر ، لغو این بخشنامه ها مدت زیادی طول خواهد کشید. بنابراین ، هزینه ها زیاد است و گاهی اوقات جبران خسارت تولید سالها محاسبه نمی شود.

روحی گفت: “ما با برگزاری جلسات مختلف با مقامات ، برقراری ارتباط مستقیم با دستگاه های مختلف ، از جمله ریاست جمهوری ، کمیسیون بهداشت مجلس ، سازمان بازرسی کل کشور و همچنین اظهارات و تعامل با آنها ، تمام تلاش خود را انجام داده ایم. . وقتی رسانه ها به مقامات اطلاع می دهند ، ما باید سعی کنیم مشکلات تولیدکنندگان را به درستی حل کنیم ، اما حقیقت این است که بسیاری از نیروها حل نشده باقی مانده اند.

وی برخی راه حل ها را برجسته کرد: کمک به تولیدکنندگان غیر تاج ، تأمین بخشی از نقدینگی واحدهای تولیدی با پرداخت مطالبات معوق خود از واحدهای پزشکی و سپس تهیه و اجرای بسته های حمایتی رایگان برای تأمین نقدینگی و بخشش ، استراتژی های تعویق و اقساط. بانک مرکزی ، وزارت صمت ، وزارت اقتصاد و دارایی ، وزارت بهداشت ، وزارت کار ، سازمان برنامه و بودجه ، گمرک ، اداره مالیات و سایر م institutionsسسات و وزارتخانه های مربوطه باید در دستور کار قرار گیرند در اسرع وقت.

روحی گفت: “در بسیاری از کشورهای پیشرفته ، دولت مستقیماً بخشی از هزینه ها را برای جلوگیری از بخشی از کاهش دستمزد ، بیمه و مالیات پرسنل و همچنین تشویق تولیدکنندگان تأمین می کند و بنابراین هنگام شروع تاج از تولیدکنندگان حمایت می کند.” وام های بدون بهره یا کم بهره به صنایع استخراج نیز می تواند شکل دیگری از حمایت دولت باشد.

به گفته روحی ، اگر این اقدامات محافظتی انجام نشود ، خواهیم دید كه بسیاری از واحدهای تولیدی پس از تصرف تاج تعطیل می شوند. ما به عنوان نمایندگان سازندگان تجهیزات پزشکی مدت هاست که در مورد این عواقب هشدار می دهیم و امیدواریم که مقامات صدای تولیدکنندگان را بشنوند و در اسرع وقت شاهد حل مشکلات تولیدکنندگان باشیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل