تولید اندام‌های مصنوعی با حسگرهای پیشرفته جدید  

دکتر گیبسون مدیر موسسه فیلم های نازک، حسگرها و تصویربرداری دانشگاه غرب اسکاتلند (UWS) و محقق اصلی این پروژه گفت: در سال های اخیر پیشرفت های شگرفی در زمینه رباتیک حاصل شده است، اما به دلیل عدم وجود قابلیت‌های لازم در زمینه حسگرها، سیستم‌های رباتیک اغلب قادر به انجام وظایف خاصی نیستند که انجام آن‌ها آسان است و برای اینکه ربات‌ها به پتانسیل کامل خود پی ببرند، لازم است که سنسورهای فشار دقیقی داشته باشند که قادر به ارائه آن باشند. قابلیت های لمسی بیشتر

وی افزود: همکاری در این زمینه با مشارکت گرافن یکپارچه فناوری (گرافن یکپارچه) منجر به توسعه سنسورهای فشار پیشرفته ای شده است که می توانند به تغییر سیستم های رباتیک کمک کنند.

هوش مصنوعی برای افراد قطع عضو

این حسگرها از فوم مبتنی بر گرافن ساخته شده اند و رویکرد حساس به فشار (piezoresistive) دارند. فوم گرافن هنگامی که تحت فشار مکانیکی قرار می گیرد خواص منحصر به فردی از خود نشان می دهد. گرافن نام یکی از آلوتروپ های کربن است که از ساختار کریستالی لانه زنبوری دوگانه تشکیل شده است.

هنگامی که این مواد تحت فشار قرار می گیرند، به صورت دینامیکی مقاومت الکتریکی خود را تغییر می دهند و این مواد با فشار اعمال شده سازگار می شوند.

مرحله بعدی بر روی افزایش حساسیت این حسگرها متمرکز خواهد شد و پس از آن استفاده گسترده تر از این سنسورها در سیستم های رباتیک مورد توجه قرار خواهد گرفت.

46

خروج از نسخه موبایل