علمی و پزشکی

تولید محصولات ضد عفونی کننده سطوح سیلیکون برای مبارزه با تاج

محققان دانشگاه ماراگ ضد عفونی کننده ای را برای درمان شیوع کوروی ویروس ایجاد کرده اند.

به گزارش روابط عمومیبه گفته دکتر غلامرضا مهدویان نیا ، استاد شیمی دانشگاه دانشگاه مراغه ، این محصول چند منظوره که قابل استفاده در منازل ، مطب ها و بیمارستان ها است ، دارای خواص ضد باکتری ، ضد ویروسی و ضد ویروسی است: “یکی از مهمترین خواص ضد عفونی کننده است.” تولیدکنندگان برای سطوح و فضاهای بسته گازهای خطرناک منتشر نمی کنند. به عنوان مثال ، گاز کلر که در اثر استفاده از آب جاولین آزاد می شود ، علاوه بر خاصیت اکسید کننده قوی آن ، بسیار سمی است و می تواند باعث مشکلات تنفسی شود. بوی نامطبوع آن نیز مصرف کننده را تحریک می کند. بنابراین ، یک ماده ضد عفونی کننده سازگار با محیط زیست ، بی بو و تولید می تواند جایگزین مناسبی برای ضد عفونی کننده ها ، مانند نیزه یا ویتکس باشد. یکی از مهمترین مواد مورد استفاده ، آب اکسیژن شده است که به عنوان ماده ضد عفونی کننده آب ، مواد غذایی و کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده با ارزش در نتیجه تجزیه گاز اکسیژن شکل می گیرد که بر محیط زیست تأثیر نمی گذارد.

وی توضیح داد: این محصول حاوی 5٪ اکسیژن بر پایه اکسیژن است که تا 5 برابر قابل رقیق شدن است و برای ضد عفونی سطوح سخت استفاده می شود. علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ ، پراکسید هیدروژن دارای فعالیت ضد ویروسی نیز می باشد.

دکتر مهدوی نیا اظهار داشت: طبق مطالعات مختلف ، از مواد دیگری از جمله یون های نقره برای افزایش قدرت ضد میکروبی آب اکسیژن شده استفاده می شود. یونهای نقره با غلظت 300 نانوگرم در لیتر عوارض جانبی استفاده از آب اشباع شده با اکسیژن را ندارند ، بنابراین از کمترین مقدار یون های نقره برای افزایش اثربخشی فرمول سیلوکسید استفاده می شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل آب اشباع شده با اکسیژن خوردگی روی سطوح فلزی است که باید اصلاح شود. مفهوم حاصل از مهارکننده های کامپوزیت با قابلیت جذب بر روی سطوح فلزی و تشکیل یک فیلم نازک برای جلوگیری از خوردگی سطح استفاده می کند. سایر مواد افزودنی نیز برای افزایش راندمان پراکسید هیدروژن سازگار با محیط زیست استفاده شده است. مفهوم فعلی بسته به درخواست مشتری ممکن است تغییر کند. مقادیر بالای سیلیکون می تواند برای عقیم سازی استفاده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا