جزئیات فروش آنلاین ارز/ بازار ارز آرام می‌شود

سخنگوی بازار ارز ایران جزئیات فروشنده آنلاین ارز را اعلام کرد و گفت: با شروع عرضه آنلاین ارز، بازار ارز از هیجان کاهش می یابد و بازار به آرامش می رسد.

مسعود توکلی در گفت وگو با روابط عمومی درباره راه اندازی سامانه بازار آنلاین گفت: سامانه بازار آنلاین از ماه ها قبل راه اندازی شد اما با توجه به اینکه در روزهای اخیر صف های مقابل صرافی ها طولانی شد و مردم نمی دانستند کدام یک. یک سرافی‌ ترکتهین کے کلوت‌تر بهدا. بانک مرکزی از این پس صرافی ها را موظف به تامین ارز از طریق سامانه بازار آنلاین بخشی از ظرفیت خود کرده است..

وی با بیان اینکه سیستم به این صورت عمل می کند، اضافه کرد: متقاضی وارد سامانه شده و اطلاعات شخصی خود را وارد می کند و سامانه نزدیک ترین صرافی به محل سکونت آن فرد را نشان می دهد و صرافی نیم ساعت فرصت دارد تا متقاضی را شناسایی کند. پس از مشخص شدن درخواست، صرافی بازه زمانی دریافت ارز را از طریق پیامک به مشتری اعلام می کند.

ارضی سخنگوی صرافی ادامه داد: برخی از صرافی ها نسبتاً بیشتر برای مردم شناخته شده است که این امر باعث مراجعه بیشتر مردم به این صرافی ها و تشکیل صف در مقابل آنها می شود. در حالی که سایر صرافی ها مشتریان کمتری دارند. این موضوع منجر به معرفی سیستم مبادلات ارزی مبتنی بر بازار شد که افراد را بر اساس ظرفیت مبادلات ارزی راهنمایی می کند.

وی در پایان عرضه ارز از طریق سامانه بازارمحور را در کاهش سیالیت بازار ارز موثر دانست و گفت: این اقدام کمی در کاهش رفتار هیجانی بازار ارز اثرگذار خواهد بود.

به گزارش ما، بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی، تمامی صرافی های عضو بازار از امروز (شنبه) اقدام به تغییر ارز کرده اند.

بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، صرافی هایی که عضو بازار ارز هستند، باید فروشنده ارز را در اولویت قرار داده و متعهد شوند که در زمان تعیین شده به متقاضیانی که به my.ice.ir معرفی شده اند، خدمات را ارائه کنند. از طریق سامانه معاملات ارزی غیر بازاری باشد

همچنین کلیه صرافی های عضو بازار نیز ملزم به راهنمایی سایر مشتریان حاضر جهت خرید ارز در سامانه مذکور می باشند.

گفتن؛ این سامانه به منظور تسهیل در فرآیند خرید ارز برای اشخاص حقیقی و صرفه جویی در وقت متقاضیان طراحی شده است و متقاضیان خرید ارز پس از ورود به سامانه، اطلاعات هویتی و درخواست خرید خود را ثبت می کنند. بنابراین در صورت احراز قابلیت خرید ارز بر اساس مقررات بانک مرکزی، سامانه فهرستی از نزدیکترین صرافی‌ها را نمایش می‌دهد و پس از انتخاب صرافی توسط متقاضی، درخواست اطلاعات به صرافی ارسال می‌شود. در صورت تایید صرافی پیامکی حاوی اطلاعات صرافی ارسال می شود و تاریخ و ساعت برای مراجعه به متقاضی ارسال می شود.

در این صورت متقاضی می تواند در ساعت مقرر به صرافی مراجعه و با کارت ملی خود ارز مورد نیاز را خریداری کند.

بر اساس اعلام بازار ارز، در حال حاضر تنها امکان درخواست سفر و سایر ارز از طریق این سامانه فراهم شده است، اما در آینده نزدیک با همکاری بانک مرکزی و سایر نهادهای ذیربط، این امکان وجود دارد. امکان درخواست ارز برای مقاصد دیگر طبق مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.این سامانه ارائه خواهد شد.

این سایت از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و پنجشنبه از ساعت 8:00 الی 16:00 پذیرای متقاضیان خواهد بود.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل