اقتصادی

حباب سکه ٧٠٠ هزار تومان شد!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران هفته گذشته با بیان این که قیمت سکه و طلا در پی افزایش نرخ ارز داخلی با وجود کاهش قیمت اونس جهانی افزایش یافته است ، به نوسانات قیمت اشاره کرد. به

ابراهیم محمدولی در گفت وگو با روابط عمومی ، اظهار کرد: اونس جهانی طلا و نرخ ارز در این هفته در حال تغییر است. قیمت آن به 1684 دلار کاهش یافت ، اما سپس به هفت دلار در هر اونس رسید. هفته

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بر خلاف اونس جهانی طلا ، نرخ ارز طی هفته گذشته افزایش یافته است و این افزایش باعث تقویت قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده است؛ بدین ترتیب در سراسر بهار آزادی ، قیمت هر سکه 370 هزار تومان افزایش یافت. سکه قدیمی 300 هزار تن ، نیم سکه 150 هزار تن ، ربع سکه 70 هزار تن و سکه گرم است.

وی گزارش داد که هر گرم طلای 18 عیار در این دوره با نوسانات نرخ ارز تغییر کرد و در نهایت این هفته افزایش 21 هزار تومانی را ثبت کرد. هر اونس طلای 17 عیار باعث افزایش بیش از 90 هزار تومان قیمت شده است.

این مقام مسئول تاثیر طلای داخلی بر بازار ارز را بیش از اونس جهانی هفته گذشته طلا عنوان کرد و گفت: »طلا جهانی شده و قیمت جهانی طلا دوباره افزایش یافته است. در روزهای آینده با توجه به ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و تعطیلی بازار ، قیمت طلا و سکه در بازار آرام و حداقل بی ثبات به نظر می رسد.

حباب سکه به 700 هزار تن رسیده است!

محمد ولی در مورد آخرین برآوردها نیز گفت: هر سکه در طرح قدیم 11 میلیون تومان و هر سکه بهار در طرح جدید 11 میلیون و 530 هزار تومان قیمت دارد. هر نیم سکه به 5 میلیون و 850 هزار جلد و هر ربع سکه به 3 میلیون و 650 هزار جلد رسید. همچنین یک گرم سکه در آخرین معاملات دیروز (پنجشنبه) 2 میلیون و 200 هزار تومان ارزش گذاری شد. به طور مشابه ، هر اونس طلای 17 عیار به 4 میلیون و 785 هزار تن و هر گرم طلای 18 عیار به 1 میلیون و 105 هزار تن رسید.
سرانجام رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد وضعیت حباب سکه اظهار داشت: افزایش تقاضا برای سکه حباب سکه را افزایش داده است و در حال حاضر حباب سکه به 700 هزار جلد رسیده است. در همان روز هفته گذشته ، حباب سکه در محدوده 500000 جلد قرار داشت. افزایش حباب های سکه 200 هزار تومانی به دلیل تقاضای زیاد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا