علمی و پزشکی

حضور افراد ناقل کرونا در تجمعات پیگرد قانونی دارد

کاربرد:

احد جمالی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با تاجگذاری استان در یاسوج گفت: “برخی از افراد تاج گذاری می توانند با نادیده گرفتن سلامتی دیگران به راحتی در جامعه مشارکت کنند.”

وی افزود: اداراتی که از نظر اجتماعی در استان مطابقت نداشته باشند از نظر قانونی در نظر گرفته می شوند و در این مدت اخطارهای لازم به بانک ها داده می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: این بیماری در استان بویژه در شهرستان بویراحمد رو به افزایش است و احتمال دارد طی سه هفته آینده تعداد کشته شدگان در این شهرستان افزایش یابد.

جمالی تأکید کرد که مسئله تعلیم و تربیت و مدرسه بسیار حساس است و دشمنان برای تحقق خواسته های خود به دنبال نقص های کوچک هستند.

وی گفت: نیروهای بهداشتی باید به طور مداوم در مدارس حضور داشته باشند ، معلمان و دانش آموزان را آموزش دهند و مدارس را ضد عفونی کنند و در این راستا دفتر شهردار کاملا آماده همکاری است.

کهگیلویه و بویراحمد ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ، گفت که اگر مسئله تاج در بین دانش آموزان گسترش یابد ، “بسیار دشوار” خواهد بود ، و مدیران و مسئولان مدارس باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشند.

جمالی گفت: ابزارهای نظارتی باید از توانایی های سپاه و بسیج برای کنترل بیماری در مبارزه با ویروس کرونا استفاده کنند.

وی افزود: ما نمی خواهیم کلاس ها تعطیل شود اما برخی افراد طبق برنامه و راهنمایی های لازم عمل نمی کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: “مردم باید در مورد حفظ پروتکل های بهداشتی به یکدیگر هشدار دهند ، زیرا این هشدارها به نفع همه مردم است.”

جمالی بر احتمال شیوع ویروس کرونا در روستاهای استان تأکید کرد: رهبران ولسوالی ها ، مجامع دهیاری ها و شوراها باید با آژانس های کنترل کننده بیماری همکاری کنند.

کهگیلویه و معاون دادستان کل بویراحمد گفتند: “بسیاری از مردم استان از وضعیت قرمز در کرونا بی اطلاع هستند و می خواهند از این موضوع آگاهی بیشتری داشته و برای نگهداری سوابق بهداشتی بیشتر کار کنند.”

احمد مولایی: “علی رغم وضعیت نگران کننده در بویراحمد ، جمعیت به ویژه در مرکز استان در آخرین ساعات روز بسیار زیاد بود.”

وی افزود: افرادی که از آزمون تاج نتیجه مثبت می گیرند نباید در جامعه مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: “ما آماده همکاری با افرادی هستیم که طرفین خود را آنلاین و موم می کنند”.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ، روند رو به رشد شرایط مثبت و بستری شدن در بیمارستان در بویراحمد نگران کننده است.

کهگیلویه و نیمی از بویراحمد 720 هزار نفر جمعیت دارند.

پرویز یزدان پناه گفت که 257 بیمار در برخی از بیمارستانهای تاج استان بستری شدند که 130 نفر از آنها به شدت بیمار هستند.

وی گفت: 25 بیمار در بخشهای بستری در این استان بستری شده اند و تعداد بیماران عروق ویروس کرونا در این استان تاکنون 5 هزار و 89 نفر بوده است.

دکمه بازگشت به بالا