اقتصادی

خاستگاه انار جهان ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی را دارد

روابط عمومی/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در شورای اسلامی گفت: شهر ساوه ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی را دارد.

حجت الاسلام محمد سبزی پنجشنبه 14 فروردین 1401 در ششمین جلسه ورزشگاه برگزاری اولین جشنواره ملی انار در سالن اجتماعات فرماندار گفت: باید از همه ظرفیت ها برای برگزاری جشنواره ملی استفاده شود و پس از ارزیابی نقاط قوت و نقاط ضعف، بستر لازم برای برگزاری جشنواره بین المللی در تولید قطب فراهم شده است.

وی ادامه داد: جشنواره ملی انار در حوزه های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ابعاد مختلفی دارد اما باید بعد از رویدادهای ملی فرهنگ سازی بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی انار اولین گام برای ایجاد جشنواره های ملی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و … است چرا که این جشنواره در حوزه های مختلف از پتانسیل بالایی برخوردار است و باید به این مزیت ها توجه شود. سطح ملی و بین المللی.

نماینده مردم ساوه و زرندیه افزود: با وجود اینکه سطح زیر کشت باغات انار ساوه نسبت به مناطقی از کشور هرج و مرج مانند استان فارس کمتر است، اما تولید این شهرستان از نظر کیفیت و تنوع مطلوب است. شناخته شده و خاص است و از این نظر رتبه اول را در جهان دارد.این جشنواره فرصتی ملی برای معرفی این محصول محسوب می شود.

وی خواستار مشارکت حداکثری صنایع و بخش خصوصی در جشنواره ملی شد و افزود: مشارکت بخش خصوصی علاوه بر بخش دولتی در جشنواره با تحقق همه موارد پررنگ‌تر در سطح جشنواره خواهد بود. اهداف برنامه ریزی شده و هدفمند

حجت الاسلام سبزی از وزیر جهاد کشاورزی به همراه معاونین باغبانی و زراعت و همچنین وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور در این جشنواره دعوت کرد و افزود: از معاونت اقتصادی وزارتخانه از امور خارجه، رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، استاندارد و تعدادی از مهمانان خارجی برای حضور در جشنواره دعوت شده است و تلاش داریم با تشکیل جلساتی در حاشیه جشنواره، موانع تولید و صادرات این میوه بهشتی را برطرف کنیم. جشنواره و اقدامات لازم انجام شود.

قرار است اولین جشنواره ملی انار در روزهای یازدهم و سیزدهم فروردین ماه هر سال در موزه تاریخی جامایی برگزار شود.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا