خبری خوب برای ایرانی ها / گنجینه گوگل رفع فیلتر شد

خیلی وقت نیست که «ایمان رحمتی زاده» یکی از مدیران ارشد گوگل با انتشار توییتی اعلام کرد محدودیت «گوگل لنز» برای تمام کاربران ساکن ایران برداشته می شود.
این البته که خبری خوشحال کننده برای ایرانیانی است که دیگر عادت کرده اند به سختی انواع اپلیکشن های خارجی را با اقسام فیلتر شکن ها و به دشواری استفاده کنند.
گوگل لنز با وجود کارایی بالا و آسان اما هنوز در بین کاربران ایرانی چندان شناخته شده نیست.
اَپی که به صورت پیش فرض در همه گوشی ها موجود است و خیلی ها از وجود چنین گنجی در گوشی هایشان خبر ندارند!
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنوز با لنز گوگل یا گوگل لنز آشنا نیستید و یا گستره خدماتش را ندیده اید احتمالاً باقی مطلب به کارتان می آید.

1-نحوه کار، به همین سادگی
نحوه کار با گوگل لنز سخت نیست؛ هر تصویری که در فضای مجازی به دستتان رسیده و به درستی آن شک دارید در بخش گالری گوشی خود ذخیره کنید.
سپس اپلیکیشن گوگل لنز را باز کنید و از طریق آن به گالری گوشی خود بروید، تصویر مورد نظر خود را برگزینید از اینجا به بعد را به گوگل لنز بسپارید. این اپلیکیشن در اندک زمانی تمام تصاویر شبیه به عکسی که شما برایش ارسال کرده اید را همراه با منبع مطلب نمایش می دهد.
اینجاست که شما باید با دقت عکس های معرفی شده توسط گوگل لنز را با تصویری که دارید مقایسه کنید.
ببینید عکس های دیگر هم شبیه عکس شماست. ممکن است تصویری که شما دارید دست کاری شده باشد به همین دلیل با مقایسه عکس های نمایش داده شده گوگل لنز و تصویری که خودتان دارید می توانید به دست کاری شدن احتمالی عکس پی ببرید.
حتما محتوای ارایه شده همراه تصاویری که گوگل لنز نمایش می دهد را مطالعه کنید؛ به تاریخ اخبار هم توجه ویژه داشته باشید و محتوا و تاریخ اخبار نمایش داده شده را با محتوا و تصویری که دارید مقایسه کنید.
اگر تصاویری که گوگل لنز نمایش می دهد منبع معتبری دارد؛مثلا یک خبرگزاری رسمی یا سایت یک روزنامه معتبر باشد و با تصویر شما مطابقت کند، می شود نتیجه گرفت عکس، دست کاری نشده و خبر راست است در غیر این صورت حتما به اصالت خبر و عکس شک کنید.

2- در سفر

وقتی به سفر رفته و مکانی می بینید که نیاز به اطلاعات بیشتری درباره آن دارید. مهم تر آن که وقتی نام آن مکان را به درستی نمی دانید یا این که می دانید و شک دارید و نمی دانید چه چیزی در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا به اطلاعات مورد نظرتان برسید،گوگل لنز مثل یک ناجی عمل می کند. کافی است از آن مکان یا ساختمان یا بنا عکس بگیرید و به لنز گوگل بفرستید تا اطلاعات فراوانی از آن نقطه برایتان نمایش دهد.

3- دوستش دارید اما نامش را نمی دانید که خریداری کنید

مثلا یک گل زیبا را پسندیده اید اما نامش را نمی دانید. آنچه دیده اید فقط تصویر است. کافی است تصویر را به گوگل لنز بفرستید به سرعت نام آن گل مورد نظر شما و سایر گل های مشابه نمایان می شود.

4- ترجمه متن ها

متنی دارید که می خواهید ترجمه کنید اما تایپ شده نیست و به صورت نوشته روی کاغذ است. از آن عکس بگیرید و بقیه کار را به گوگل لنز بسپارید. ترجمه بیشتر از 100 زبان از مهارت های گوگل لنز است.

5- شرکت گوگل البته همچنان در حال افزودن بر قابلیت های گوگل لنز است که حتما ما را شگفت زده می کند.

*دانشجوی دکترا ارتباطات

خبری خوب برای ایرانی ها / گنجینه گوگل رفع فیلتر شد

لنز گوگل روی اغلب گوشی ها نصب است،آن گونه که در تصویر مشخص شده است.

خروج از نسخه موبایل