خداحافظ ۲۰۶! – روابط عمومی

بازار خودرو که در هفته‌های گذشته با چالش عرضه یا عدم عرضه محصولات در بورس کالا مواجه بوده، امروز با یک چالش جدید مواجه شد و آن خبر پایان تولید پرطرفدارترین خودرو گروه خودروسازی ایران خودرو بود.

به گزارش روابط عمومی، سومین روز کاری هفته در حالی آغاز شد که همچنان با فعالیت سامانه بارشی در کشور، حمل و نقل و جاده‌های کشور تحت تاثیر بارش برف قرار دارند، با این وجود بازارها و بخش‌های مختلف اقتصادی امروز نیز به کار خود ادامه دادند و مهم‌ترین خبر احتمالا باز هم از صنعت خودرو بیرون آمد.

چهره روز: پژو ۲۰۶

مانند آنچه که در سال‌های گذشته رخ داده و خودروسازان طبق یک برنامه ریزی، تعدادی از خودروهای خود را از خط تولید خارج می‌کردند، این بار نیز قرعه به نام یک خودرو دیگر افتاد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد که به زودی و با هدف به روزرسانی محصولات، تولید پژو ۲۰۶ که طی دو دهه اخیر محبوب‌ترین، ارزان‌ترین و در حقیقت پرتقاضاترین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو بود، متوقف خواهد شد و دو خودروی پژو ۲۰۷ مجهز به موتور TU۳ و محصول پروژه TF۲۱ که در سال آینده به تولید انبوه می‌رسند، جایگزین ۲۰۶ خواهند شد.

ایران خودرو امروز یک خبر دیگر نیز داشت. به دنبال اینکه از ظهر امروز دوشنبه (۲۴ بهمن ماه) نتایج قرعه‌کشی سی‌ودومین مرحله از فروش محصولات ایران‌خودرو مشخص شده و ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانستند از وضعیت برنده شدن یا نشدن خود از طریق حساب کاربری خود اطلاع پیدا کنند، اکنون لیست منتخبان هر سه طرح (عادی، دهمین فروش ویژه مادران و ششمین طرح جایگزینی خودروهای فرسوده) بر روی سایت اینگروه خودروسازی بارگذاری شده است.

خبر دیگر خودرویی امروز به سایپا اختصاص داشت. گروه خودروسازی سایپا از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه (۲۵ بهمن ماه) طرح فروش فوق‌العاده سایپا ۱۵۱ SE را اجرا خواهد کرد.

مسدود روز: چالوس

تحت تاثیر بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، همچنان برخی از جاده‌ها با محدودیت مواجه هستند. در حال حاضر محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی هستند اما محورهای کرج – چالوس و آزادراه تهران – شمال تا عصر امروز همچنان مسدود بود.

همچنین یک مقام سازمان راهداری در گفت و گو با روابط عمومی، به این سوال پاسخ داده که ۳۹ بار ریزش بهمن و انسداد جاده پرتردد طبیعی است؟

اوضاع در فرودگاه‌ها اما تحت کنترل است. مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت تمامی فرودگاه‌های کشور عملیاتی است اما مسافران حتما پیش از عزیمت به فرودگاه‌ها با شماره ۱۹۹ در سراسر کشور تماس بگیرند و از وضعیت پروازشان مطلع شوند.

به لحظه روز: نرخ ارز

بانک مرکزی امروز یک خبر جدید ارزی داشت. مردم می‌توانند با مراجعه به آدرس ice.ir به صورت لحظه‌ای و در همه زمان‌ها نرخ ارز را مشاهده و برای اطلاع از نرخ واقعی ارز از مراجعه به منابع و مراجع غیر معتبر که با هدف تنش آفرینی در فضای اقتصاد کشور و تامین هدف سفته‌بازان فعالیت می‌کنند، بپرهیزند.

همچنین روابط عمومی در گزارشی با عنوان چرا قیمت دلار کاهش نمی‌یابد؟ به بررسی ابعاد مختلف بازار در روزهای گذشته پرداخته است.

امروز همچنین آخرین وضعیت فروش ربع سکه در بورس نیز تشریح شد. امروز (۲۴ بهمن ماه) ۱۱ هزار و ۳۵ قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت هشت میلیون و ۴۰ هزار تومان در بورس کالا، به متقاضیان فروخته شد.
شاخص کل بورس نیز امروز روندی نوسانی داشت و در حالی که تا ساعت میانی معاملات تا یک میلیون و ۵۵۱ هزار واحد افزایش یافته بود در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت، در نهایت با ۲۲۹۸ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۵۴۸ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۹۲۶ واحد افزایش یافت و در رقم ۴۸۲ هزار و ۷۷۹ واحد ایستاد. در این بازار ۳۹۲ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال انجام شد.

ابهام روز: جایگاه‌های سوخت

امروز اتحادیه جایگاه داران یک ادعای عجیب مطرح کردند. رئیس صنف جایگاه‌داران کشور گفت: شاهدیم که در برخی موارد خودپردازهای بانکی خالی از پول نقد هستند یا درست کار نمی‌کنند و مردم ناچارا برای دریافت پول نقد به پمپ بنزین‌ها مراجعه می‌کنند و نمی‌دانیم دقیقا باید چکار کنیم که نه شرمنده مردم شویم و نه مشکل قانونی و مالیاتی داشته باشیم. درخواست ما این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی سریعا اظهارنظر و تدبیر کنند.

در حوزه انرژی همچنان دو خبر در رابطه با گاز و برق نیز مطرح شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اجرای طرح‌های ضربتی افزایش تولید گاز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها تا سال ۱۴۰۸ ظرفیت تولید گاز کشور از یک میلیارد مترمکعب به ۱.۵ میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.

همچنین سخنگوی صنعت برق از کاهش ٤٠ درصدی صادرات برق خبر داد و گفت: در زمستان، میزان واردات افزایش و صادرات کاهش می یابد به طوری که میدان واردات ٢٠ درصد رشد و میزان صادرات ٤٠ درصد کاهش یافته است.

ظرفیت روز: اوراسیا

رییس اتاق بازرگانی تهران امروز در صحبت‌هایی به نقش مهم اوراسیا در تجارت ایران پرداخت. خوانساری گفت با پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا می‌توان انتظار داشت که مسیری تازه برای خنثی کردن یا دور زدن تحریم‌ها فراهم شود هر چند برای استفاده از تمام فرصت‌ها باید مقدمات لازم را فراهم کرد.

در حوزه ارتباطات نیز دو خبر مهم مطرح شد. رییس سازمان فضایی ایران، موضوع سرفصل‌های برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور را در حوزه‌های طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، حوزه ناوبری و همچنین در زمینه طراحی و ساخت پرتابگرهای مختلف در اوزان و در مدارهای مختلف دانست و گفت: همچنین تهیه تقسیم کار ملی در دست اجرا است که برای هر یک از بخش‌های دولتی و خصوصی تقسیم کاری صورت گرفته است تا هر کدام در زمینه‌های تخصصی خود فعال شوند.

در کنار آن، روابط عمومی در گزارشی با عنوان آخرین وضعیت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات اعلام شد به بررسی ابعاد مختلف این طرح و نحوه پیگیری آن از سوی دولت پرداخته است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل