خریدن توییتر توسط یک سرمایه دار، چقدر نگران کننده است؟

همیشه یکی از عناصر اسلی که منجر به جداسازی رسانه‌های واقعی از رسانه‌های متداول در جهان می‌شود. نگرانی‌هایی که به پذیرش برخی الزامات برای رسانه‌ها می‌شدند و می‌کردند که مالکیت‌های برزگ بر رسانه‌ها را می‌سازد، می‌توان اصول اصلی رسانه‌ای را که در بستر حقیقت و مردم‌گرایی بود را دچار چالش کند کرد.

تولد این رنگ جدید به توسعه این رنگ جدید و توسعه این محصول جدید مربوط می شود. از آن زمان تاکنون مرگ و میرهای زیادی رخ داده است. آخرین تجربه در زمینه هنر و صنایع دستی چیست؟ در اصل، قرار گرفتن رسانه‌ها در مرکز نظام‌های سیاسی، سیاسی و اقتصادی و تداوم این وضعیت در همه ساختارهای سیاسی حاکم، نشانگر وجود روابط بستانی در میان رسانه‌ها و ساختارهای سیاسی و حفظ توازن میان کانون‌های اصلی قدرت در جوامع به گونه‌ای است که مالکیت حرف اصلی است. قدرت در سیاست بیشتر از قدرت در روسیه است.

اما خبر فروش توییتر که رسانه‌های بی‌فرد در امر سرعت، فارغ از مکان و زمان‌گرایی، فراگیری، جهانی و نقطه‌زنی بود، بستری در آرامش نسبی را با تلاطم روبه‌رو کرد! اما حتی سازنده آن کآ دورسی نیز نسبت به آینده با دردید نگاه می‌کند! رسانه‌ای بیش از 97 درصد که رهبران عضو سازمان ملل در آن حساب فعال هستند! رسانه‌ها در گستره دید جهانی قرار دارند، از هر نوع انحصاری فارغ می‌شوند، امکان گفت‌وگو و فعالیت‌هایی را که برای همه فراهم می‌کنند و به رسانه‌های سیاستمداران و نخبگان شهره در دستان سرمایه انحصاری یک مالک قرار می‌گیرند و نگران آینده هستند را می‌دهند!

نگاهی به اثربخشی این رسانه در عرصه دیپلماسی شاید خالی از لطف نباشد! در این خصوص می‌توانم به توییت‌های وزیر خارجه ایران در هنگام امضای توافق هسته‌ای ایران با 1+5 اشاره کرد که در بزنگاه، مسیرهای انحرافی در این معاهده را مسدود کرد یا ورود به فضای توییتر و دوری از رسانه‌های سنتی که بستری منحصربه‌فرد را گرفت. این رسانه ایجاد کرد، بهره‌گیری نسبتاً مطلوب و مشابهی از ایران که در دسترسی به رسانه‌های سنتی به دلیل ساختار آنها و مالکیت‌های خاص، امکان حضور امکانات را نداشتند، فراهم می‌کردند.

در واقع این رسانه‌ها همیشه روایت‌های ساخته شده و پرداخته خود را منتشر و روان و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهند و فعالیت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. سیاستمداران تصمیم می گیرند که سیاست های زیر برای هزینه های سیاسی. در تحقیقی روی توییتر در مقطع خروج آمریکا از برجام است که دیپلماسی ایران در توییتر در آن مقطع به صورت تهاجمی و تدافعی درصد تبیین هویت‌سازی و اعتمادسازی بوده است و این مهم به عنوان کمک‌کننده در دستور کار دیپلماسی کشور در قدرت نرم‌افزار قرار گرفته است. .

در واقع کارکرد توییتر در عرصه سیاست‌ورزی نه تنها برای ایران خطی برای سرمایه اجتماعی که توییتر برای انواع مختلف روش‌سازی، شفاف‌سازی و روان‌سازی سیاست در حوزه عمومی ارائه بستری برای گفت‌وگو بیشتر را ارائه می‌دهد.

در واقع امکان توییتر برای بیان روایت‌های متفاوت از یک موضوع به دلیل در دسترس بودن و برای همگان بودن آن از قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بستری متفاوت برای بیان بود. هیچ راهی برای شهید شدن بهتر از شهید شدن نیست. و شاید عرصه گشوده رسانه‌های نوین برید ورود به نوعی دموکراسی در حوزه دیپلماسی را به چالش شانده.

رسانه‌های نوین تصویری برای اعتمادزایی، ترمیم نگرش‌ها و بازخوانی حقیقت بود، چرا که بستری برای گفت‌وگو فراهم کرده و اگر در انحصار مالکیت سرمایه‌داری گام بردارد شاید دوباره رسانه‌های سنتی برای آنها دور از ذهن باقی بماند! در حقیقت از آنجایی که اقتصاد سیاسی برای رسانه‌های اقتصادی برای فرهنگ‌سازی و‌ها نیز دور از آن است، این خرید و فروش برخی از قدرت‌ها به ویژه آقای ایلان ماسک در مقابل هیئت مدیره توییتر در برابر هیئت مدیره توییتر در برابر فروش آن گفته است که به دلیل داشتن سهمی است. 15 درصدی نوعی بلوکه کردن سرمایه را در این رسانه به اجرا خواهد گذاشت.

این مهم جدایی از نقاط کانونی همه تبادلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که قدرت دارند، تعریف نمی‌شود، قدرتی که رسانه‌ها می‌توانند آن را آزاد کنند و برای مخاطبان خود قدرت جذابیتی از جنس مردم را فراهم کنند! اما پست و هدیه بدون قدرت پایتخت و ارتش مردم تاجیکستان از حد گذشته است! سوال این است که چگونه ماشین بسازیم، چگونه ماشین بسازیم، چگونه ماشین بسازیم، چگونه ماشین بسازیم، چگونه ماشین بسازیم، چگونه ماشین بسازیم، چگونه ماشین بسازیم، چگونه ماشین بسازیم.

23302

خروج از نسخه موبایل