خواص جوانه گندم در بدنسازی

دلیل انجام فعالیت های سنگین بیشتر از افراد دیگر به پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و انواع مواد معدنی در وعده های خود نیازمندند. پودر جوانه گندم تمام خواص جوانه گندم را دارا بوده و ورزشکاران و بدنسازان برای دریافت نیاز های تغذیه ای می‌توانند از این مکمل استفاده نمایید. پودر جوانه گندم دارای مقادیر کلسیم و پروتئین است که سبب تقویت بنیه بدن می‌شود.

همچنین پودر جوانه گندم دارای مقادیر بالای فیبر است که علاوه بر احساس سیری در بهبود عملکرد دستگاه گوارش موثر است. بدنسازان می‌توانند از خرمابار رژیمی دکتر بیز به عنوان یک مکمل ورزشی طبیعی و بدون افزودنی برای نتیجه بهتر در وعده های خود استفاده نمایند. مصرف پودر جوانه گندم در کنار سایر مکمل های پرورش اندام به مراتب دارای تاثیرگذاری بالاتری می‌باشد. گیاه سبز مطلب امروز خود را به نکات مهمی که باید در این مورد بدانید اختصاص داده است.

تحقیقات زیادی در مورد تاثیر جوانه های بر روی سلامت بدن و تناسب اندام انجام شده است. کارشناسان تغذیه بر این عقیده هستند که خانواده ها باید این ماده غذایی را در سبد غذایی خود بگنجانند. استفاده از جوانه ها مربوط به چند سال اخیر نیست بلکه سالیان سال است که از این ماده غذایی در چه در ایران و چه در دیگر کشور های جهان به وفور استفاده می شود. از گذشته تا کنون مصرف جوانه ها در میان مردم ایران به قدری اهمیت داشته است که به عنوان مثال از جوانه گندم در آغاز سال برای تهیه سمنو استفاده می کردگندم در زمان جوانه زنی مقدار زیادی از کالری اضافه و کربوهیدرات خود را از دست می دهد.

به بیان ساده تر نشاسته، پروتئین، چربی و… که در گندم وجود دارد در طی جوانه زنی به واحد ها کوچکی تبدیل می شود و همین امر باعث تبدیل شدن جوانه گندم به یک ماده غذایی با قابلیت هضم و جذب خوب تبدیل شود. در فرایند جوانه زنی در مقابل کاهش کالری گندم، املاح و مواد معدنی آن افزایش می یابد که افزایش این مواد باعث تبدیل شدن جوانه گندم به یک ماده غذایی بسیار پر ارزش می شود.ند و گذاشتن سمنو بر  سر سفره هفت سین یک آیین سنتی نیز می شود. پودر جوانه گندم به دلیل املاح و مواد معدنی زیاد و فوق العاده ای که دارد بسیار برای افرادی که در حوزهبدنسازی فعالیت دارند مفید است. برای پروش اندام، بدن به فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی، چربی و… نیاز دارد.

ولی نیاز بدن افرا بدنساز بسیار بیشتر از نیاز بدن افراد معمولی می باشد. بدنسازان میتوانند پودر جوانه گندم را به عنوان یک مکمل طبیعی و بدون عوارض در کنار وعده های غذایی خود مصرف کنند تا نتیجه بهتری را به دست آورند. امروزه مردم برای حفظ یک رژیم غذایی سالم از غلات استفاده می‌کنند. گندم نیز از مواد حاوی ویتامین، کربوهیدرات و مواد معدنی است. جوانه گندم سالم‌ترین قسمت گندم است. از آنجایی‌که جوانه گندم، منبع عالی از پروتئین گیاهی است، در ساختن و ترمیم عضلات بدن به شما کمک می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا از خواص پودر جوانه گندم در بدنسازی بگوییم.

پودر جوانه گندم در بدنسازی

با وجود اینکه جوانه گندم فقط حدود 3 درصد از گندم را تشکیل می‌دهد، اما یک نیروگاه تغذیه‌ای است. می توانید جوانه گندم را به بسیاری از مواد غذایی مختلف اضافه کنید تا فواید سلامتی آن را تجربه کنید. بیز محصولات خود را با استانداردهای لازم و با مجوز وزارت بهداشت تهیه و تولید میکند .  7 گرم پروتئین، 6 گرم کربوهیدرات و مقدار قابل توجهی چربی غیراشباع در جوانه گندم وجود دارد. پودر جوانه گندم یک منبع شگفت انگیز از کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین است که می تواند به ساخت عضلات بیشتر و بهینه سازی ترکیب بدن کمک کند.

پودر جوانه گندم به عنوان یک فیبر محلول طبقه بندی می شود که می تواند به سرکوب اشتها و کندی هضم کمک کند. چندین مطالعه نشان داده‌اند که پودر جوانه گندم همچنین می‌تواند از بیماری‌های قلبی محافظت کند، التهاب مزمن را کاهش دهد، فلور روده را بهبود بخشد، به بیماری التهابی روده کمک کرده و انرژی پایدار را تامین کند. پودر جوانه گندم در بدنسازی به عنوان یک مکمل طبیعی ولی در عین حال تاثیرگذار و مفید شناخته میشود. ما در این مطلب به تاثیر پودر جوانه گندم در بدنسازی و خواص این محصول فوق العاده برای ورزشکاران پرداخته ایم.

مطالعات نشان داده است پودر جوانه گندم دارای سطوح بالای املاح طبیعی است که خاصیت ارگونومیک دارد و این بدین معناست که اگر به عنوان بخشی از رژیم غذایی مصرف شود میتواند استحکام و عملکرد بدن را با تنظیم هورمونهای بیوشیمی که انرژی تولید میکند افزایش دهد و این اثرات بارها توسط محققان اثبات و توصیه شده است. ویتامینهای موجود در پودر جوانه گندم برای بدنسازی : ویتامینهای موجود در پودر جوانه گندم برای متابولیسم سلولی ضروری هستند و باعث تبدیل مواد مغذی از کربوهیدراتها، چربیها و گلوکز به انرژی مصرفی برای سلولها میشود و سوخت و ساز بیشتر به معنی انرژی بیشتر و همچنین قدرت و هوشیاری بالاتر در بدنسازی است.

یکی از دلایل اصلی استفاده از پودر جوانه گندم در بدنسازی ، پروتئین موجود در این محصول است که این ویژگی تاثیر بسیار زیادی در رشد عضلات ورزشکاران دارد. دریافت پروتئین کافی برای بدست آوردن ماهیچه بسیار مهم و ضروری است. به طور خاص ، برای بدست آوردن ماهیچه ، باید پروتئین بیشتری مصرف کنید تا بدن شما در طی مراحل طبیعی عمل سوخت و ساز را انجام دهد. در حالی که می توان تمام پروتئین های مورد نیاز شما را از غذاهای غنی از پروتئین دریافت کرد ، برخی افراد برای انجام عملی غیر از این کار تلاش می کنند.

حال میخواهیم تاثیر پودر جوانه گندم بر بدنسازی را بدانیم! پودر جوانه گندم که یک غلات کامل به شمار می رود ویتامین و مواد معدنی فراوانی دارد اما به طرز شگفت انگیزی سرشار از ویتامین E می باشد. شما به عنوان کسی که در حال پرورش اندام خود هستید، اگر به میزان کافی ویتامین E دریافت کنید به آسانی به بدن خود این اجازه را می دهید که بازسازی و ترمیم عضلات خود را با سرعت و کیفیت بهتر و بیشتری انجام دهد. نتیجه این امر بزرگتر شدن عضلات در زمان کوتاه تر از حد معمول می باشد. از طرف دیگر پودر جوانه گندم حاوی ویتامین های گروه B است.

زمان مصرف پودر جوانه گندم در بدنسازی

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف پودر جوانه گندم قبل از خواب به تسریع فرایند ریکاوری عضلات کمک کند. پودرجوانه گندم یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی است. همراه با ویتامین B و E (موجود در گندم) به ساخت و ترمیم عضلات کمک می‌کند. مصرف رژیم غذایی، غذاهای غنی از (ویتامین E) توده عضلانی را بهبود می‌بخشد و سایر آسیب شناسی های مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد. شما می توانید جوانه گندم را به طرق مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید. گنجاندن آن در رژیم غذایی خود فقط چند بار در هفته می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل