علمی و پزشکی

خودروهای لاکچری چگونه می‌توانند قاتل کودکان شوند؟

“وقتی سوار ماشین شدیم ، او طبق معمول از چادر خارج شد. ما در بزرگراه بودیم که یاهو در ترافیک بود و شوهرم پای خود را روی ترمزها گذاشت. پسرم با سینه لبه دریچه را زد. دکتر گفت که قفسه سینه او شکسته و ریه هایش پاره شده است و آنها نمی توانند کاری انجام دهند. “پسر نازنینم گم شده است.”

سه سال از آن روز تلخ می گذرد. با این حال ، وقتی به یاد می آورد ، گریه را متوقف نمی کند: “او همیشه دوست داشت از دریچه بیرون بیاید ، و وقتی دید ماشین با کودکی از پشت بام بیرون می آید ، گفت:” چرا ما این کار را نمی کنیم؟ آیا چنین ماشینی وجود دارد؟ او درخواست کرد. بنابراین ماشین خود را عوض کردیم و یک دریچه خریدیم ، اما کاش این کار را نمی کردم. “من می خواهم ما ، والدین ، ​​از همه خواسته های فرزندانمان تبعیت نکنیم.”

گرایش کودکان برای بالا رفتن از پنجره یا سقف اتومبیل در حال حرکت چیز جدیدی نیست و در تابستان افزایش می یابد. رفتاری که کودکان با دیدن آن تمایل به دیدن آن دارند. به گفته یک کارشناس راهنمایی و رانندگی ، سرهنگ ولی خسروی ، طبق مطالعه ویژه ای درباره رفتار ترافیکی کودکان در ترافیک ، پاسخ به فشار همسالان از دوستان تأثیر بسزایی در رفتار خوب یا بد ترافیکی کودکان دارد. رفتار کودکان در میانه راه تحت تأثیر دوستان و دیگران است. این برای کودکان بسیار مهم است و آنها این کار را وقتی می کنند که همسالان خود را از دریچه اتومبیل بیرون می آورند این کار را می کنند.

با این وجود تمایل به داشتن بهترین وسیله های معیشتی و کارگری آشکار است و البته ایرانی ها به دنبال بهترین وسیله های معیشتی هستند. اما چه نیازی به دریچه است و چرا مردم می خواهند با شاسی بلند ماشین رانندگی کنند یا دریچه داشته باشند؟

به گفته برخی از غرفه داران ، مشتریان و متقاضیان توجه ویژه ای به جاده به دریچه دارند که یکی از دلایل اصلی آن زیبایی خودرو ، استفاده از هوای تازه در خودرو و تمایل فرزندان خانواده به صعود از آن است.

دریچه یک صفحه شیشه ای ، فلزی یا پارچه ای است که در سقف اتومبیل قرار دارد و به هوا و نور اجازه می دهد تا به کابین وارد شود. با کمک سقف می توانید میزان نور و هوای ورودی به کابین را تغییر دهید. دریچه ها را می توان به صورت دستی ، اتوماتیک یا الکترونیکی باز و بسته کرد.

سرهنگ دوم ولی خسروی ، مدرس دانشگاه گفت: “دریچه یکی از جذاب ترین گزینه ها و از ویژگی های استاندارد خودروهای وارداتی است و از چند سال پیش در خودروهای داخلی نصب شده است. در واقع سانروف یک قسمت متحرک از سقف اتومبیل است که برای جذب نور و جریان هوا در فضای داخلی خودرو تعبیه شده است و راننده یا سرنشینان اتومبیل می توانند آنرا بسته و باز نگه دارند در صورت نیاز در نور یا هوا. هر طور که می خواهید تنظیم کنید. وی افزود: البته دریچه ها از ویژگی های دیگری مانند فضای بیشتر ، مسیرهای فرار اضطراری ، لذت بردن از نور خورشید در روز یا زیبایی آسمان شب و دریافت سیگنال های ماهواره برخوردار هستند.

اما دریچه ها تا چه اندازه در فرهنگ ترافیک ما جای می گیرند؟ خسروی به روابط عمومی گفت: اینکه گفته می شود استفاده از اتومبیل های دریچه دار با فرهنگ رانندگی در کشور ما مطابقت ندارد کار نادرستی است. دریچه یکی از ویژگی های خودرو است و استفاده مناسب از آن انتظار می رود و باید پذیرفت که استفاده ناصحیح از این قطعه امنیت راننده و سرنشینان را تهدید می کند. کودکان هنگام رانندگی تمایل دارند از دریچه خارج شوند ، اما این می تواند زندگی را تهدید کند. ترمزگیری و ضربه ناگهانی از جلو به عقب یا عقب ، که یک طرف آن کودک در معرض نور خورشید است ، در صورت پرتاب نشدن کودک می تواند او را از ماشین خارج کند.گردن ، سینه ، ستون فقرات ، سر یا صورت کودک آسیب دیده است. همچنین ، در صورت واژگونی وسیله نقلیه ، استفاده از دریچه می تواند منجر به از دست دادن زندگی کودک یا معلولیت مادام العمر شود. “از طرف دیگر ، وسیله نقلیه در حال حرکت می تواند تنفس را برای کودکان خارج شده از دریچه دشوار کند زیرا از اکسیژن کافی آنها جلوگیری می کند.”

به نظر می رسد آماری از تعداد قربانیان استفاده نادرست از دریچه های اتومبیل وجود ندارد. سرهنگ خسروی این موضوع را تأیید می کند: “اطلاعات مربوط به مجروحان به عنوان علت آسیب در هیچ جایی ثبت نشده و به دلایل حادثه توجه می شود ، بنابراین آماری در این زمینه وجود ندارد. “به طور کلی ، برداشتن تمام یا بخشی از بدن کودک از دریچه اتومبیل یک رفتار خطرناک است.”

برخورد صحیح خانواده و والدین در این زمینه چگونه است؟ “البته ، رفتار والدین به عنوان مربی نقش مهمی را ایفا می کند ،” – گفت: استاد دانشگاه ، در پاسخ به این سوال. افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان از دو طریق با فرهنگ ترافیک آشنا می شوند. یکی خواندن و دریافت اطلاعات یا شناخت هنجارهای قانونی ترافیک و آموزش های لازم در مهدکودک ها و مدارس و دیگری نظارت بر رفتار و نگرش اعضای خانواده و بستگان. رفتار ترافیکی کودک هر چه به هنجارهای قانونی (قوانین راهنمایی و رانندگی) نزدیک یا نزدیکتر باشد ، رفتار کودک نیز مشروع تر خواهد بود. بنابراین ، خانواده به عنوان اولین نهادی که کودکان را تربیت می کند ، در انتقال عناصر فرهنگی و انطباق الگوهای رفتاری با موازین قانونی بسیار مهم است. Sanurov نیز از این قاعده مستثنی نیست. “خانواده ها خود از عواقب آن بی اطلاع هستند ، بنابراین کودکان را به استفاده نادرست از نور خورشید تشویق می کنند.”

وی توضیح می دهد که مداخله مردم در این زمینه چقدر صحیح است: «مشارکت مردم در نمایش رفتارهای غیرعادی ترافیکی همیشه م effectiveثر بوده است ، که تأثیر آن در برنامه های بازرسان ترافیک غیبی منعکس شده و برای همه آشکار است. از آنجا که برداشتن اعضای بدن خود از وسیله نقلیه در حال حرکت (برای راننده یا دارندگان وسیله نقلیه) تخلف است (به استثنای مواردی که در آیین نامه راننده پیش بینی نشده است) ، در صورت جریمه جریمه متخلفین ، افسران پلیس راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث جبران ناپذیر در این مورد جلوگیری می کنند. توصیه های پلیس در مورد چگونگی استفاده صحیح از چادر و نظارت بر این رفتار خطرناک یک اقدام پیشگیرانه است و همچنین به موتورسواران توصیه می شود که از قوانین مربوط به وسایل نقلیه اطراف وسایل نقلیه دارای دریچه و کودکان حامل کودکان استفاده کنند. »

با این حال ، به نظر می رسد در این زمینه خلا قانونی وجود دارد ، زیرا کودک هنوز به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید جریمه نشده است.

در اوایل دهه 1920 ، بعضی از اتومبیل ها پشت سقف فلزی داشتند و گفته می شد که دارندگان این اتومبیل ها افراد ثروتمندی بودند که می خواستند مغرور شوند و راننده شخصی خود را به رخ بکشند. به همین دلیل ، رانندگان این اتومبیل ها که به ثروتمندان خدمت می کردند ، لباس های غیرمعمول و ظریف به تن می کردند. سقف های فلزی ، که برخی از آنها متحرک هستند ، در دهه 1920 اختراع شد و 10 سال بعد ، یک خودروساز انگلیسی در سال 1934 قبل از استفاده از اولین سقف شیشه ای ، یک دریچه فلزی متحرک با قطعات شیشه ای کشف کرد.

همچنین می توانید مشاهدات و تجربیات خود درباره “عادت های بد” را با روابط عمومی در میان بگذارید تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا