دارندگان وام قرض‌الحسنه در خرداد فقط یک قسط پرداخت کنند

بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانکها و موسسات اعتباری غیر بانکی در مارس 2009 و آوریل و مه 2016 نباید از برنامه های معوقه وام بدهی وام ، مبلغ چندگانه از ذینفعان دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی ، در مارس 2009 ، آوریل و مه 2016 ، برخی از بانکها از حساب واریز برخی از وام گیرندگان کرز الحسنا پول برداشت کردند که به دلیل شیوع بیماری عروق کرونا ، اواخر سال گذشته مجبور به پرداخت اقساط شدند. آنها چندین پرداخت دریافت کردند که این خلاف قانون است.

همانطور که قبلاً در چندین بخشنامه بانک مرکزی گزارش شده بود ، بانک ها و موسسات وام دهنده غیر بانکی موظفند به همه وام گیرندگان کرز الحسنا که به تدریج تکمیل می شود ، پرداخت کنند و پرداخت های اقساطی را نیز به محض سررسید بپردازند.

در صورتی که بانک مرکزی سهم معوق گیرندگان گارس الحسنا یا ضامن آنها را برای سهم معوقه برای مارس 2009 ، آوریل و مه 2016 ، کسر کند ، اشخاص فوق الذکر به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق www اطلاع می دهند. cbi.ir شکایات خود را در سامانه “ثبت شکایات احتمالی مشتریان بانک” ثبت می کند.

بانک مرکزی همچنین گفت که این اقدامات مناسب علیه بانک های غیربانکی و موسسات اعتباری که قوانین را نقض کرده اند و رویه آنها را تغییر نمی دهد ، انجام می دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل