دانشگاه علوم پزشکی اراک درگیر سه بحران کرونا، کمبود نیرو و کاهش منابع مالی

روابط عمومی / مرکز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک: “این دانشگاه با سه بحران مواجه است: تاج ، کمبود نیرو و کمبود منابع مالی.”

دکتر سید محمد جمالیان ، علی اکبر کریمی از اراک ، هونداب و کمیجان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه شرکت کردند: کرونا شاهد افزایش هزینه ها و کاهش درآمد بود ، بیشتر خریدها به صورت نقدی انجام می شد و دانشگاه به دلیل افزایش قیمت ها تحت فشار بود.

وی با بیان اینکه تهیه تجهیزات حفاظت فردی برای کارکنان برای نقدینگی دانشگاه مشکل ساز است و باید از دانشگاههای علوم پزشکی حمایت ویژه شود و خستگی شدید کارکنان پزشکی و پرستاران از دیگر خطرات است: و بیمارستان امیرالمومنین با تمام ظرفیت به عنوان یک مرکز کرونا ویروس فعالیت می کند تعدادی از بیماران کرونری نیز در بخش قدیمی بیمارستان آیت الله هانساری بستری شده اند. پزشکان نیز تحت فشار زیادی قرار دارند.

جمالیان گفت: “دستان ما باز نیست و محدودیت های بیمارستانی داریم.” ما فقط می توانیم به بیمارستان امیرکبیر تکیه کنیم که هیچ سیستم CT و اکسیژن ندارد. در این مدت ، دانشگاه تلاش کرده است تا سیستم اکسیژن رسانی به بیمارستان امیرالمومین (ع) را اجرا کند. ” این نیاز به تکمیل دارد و ما در تلاش هستیم توموگرافی کامپیوتری را در بیمارستان امیرکبیر آماده کنیم تا در صورت وخیم شدن بیماری ، مرکز پزشکی در پاییز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان آیت الله حنصری مرکز بیماران سرطانی است و این شرایط راه حل های پیچیده ای را به وجود آورده است ، گفت: “بیمارستان آیت الله طالقانی ویژه زنان است و نمی توان شرایط را تغییر داد ، اما با وجود همه مشکلات ، اتفاقات خوبی افتاده است.”

وی گفت: دانشکده دندانپزشکی استانداردهای لازم را ندارد و حتی یک کلینیک دندانپزشکی دولتی نیز ندارد که پس از جابجایی و جابجایی کلینیک احداث شد ، با وجود هزینه های زیاد ، مشکلات دانشکده هشت سال بعد پایان یافت.

وی افزود که با انتقال دانشكده دندانپزشكی ، این محل به یك بخش روانپزشكی تقسیم خواهد شد كه در زیر بخش روانپزشكی بیمارستان امیركبیر فعالیت خواهد كرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: کمبود فضای آموزشی یکی از مشکلات دانشگاه است که خوشبختانه تکمیل فضای خیریه در دستور کار دانشگاه قرار گرفت و تا پایان سال کار می کند.

وی به نبود ژنراتور اکسیژن در مراکز درمانی استان اشاره کرد. سیستم اکسیژن ساز در بیمارستان آیت الله حنصری نیز ارتقا یافته و بیمارستان امیرکبیر این سیستم را تا ششم سپتامبر نصب می کند.

جمالیان: 20 تخت به بیمارستان حنصری اضافه شده است ، بیمارستان امیرالمومنین (ع) تا پایان شهریور 20 تخت در این مرکز درمانی خواهد داشت و تعداد تخت های ویژه استان مرکزی در این مدت 60 درصد افزایش می یابد. خورد

وی با بیان اینکه دستگاه ام.آر.آی در بیمارستان امیرالمومنین منسوخ شده و در ماه سپتامبر به روز خواهد شد ، خاطرنشان کرد: دانشکده در این استان استخدام شده بود ، بنابراین 30 معلم به دانشگاه پیوستند و گروه رادیولوژی نیز دچار تغییرات اساسی می شود.

جمالیان افزود: چهار دستگاه دیالیز خریداری شده و در هونداب نصب شده است و بیماران مجبور نیستند به ودکا بروند. بخش اورژانس بیمارستان به دستگاه رادیولوژی دیجیتال مجهز و آزمایشگاه بازسازی شد. بدهی و کمک هزینه مسکن به بسیاری از کارمندان پرداخت می شد.

وی با بیان اینکه پرستاران تمایلی به عقد قرارداد 89 روزه ندارند و به دلیل حجم بالای کار پروژه را آغاز نمی کنند ، گفت: بیمارستان ولیعصر مجوز استخدام 160 پرستار را دارد و قصد دارد قبل از افتتاح ساختمان جدید بیمارستان آن را افتتاح کند. با توجه به کمبود کادر پرستاری و شرایط کرونا ویروس ، لازم است مجوز انجام آزمون استخدامی خارج از آزمون سراسری و تهیه این تعداد پرسنل را بدست آوریم و در این راستا لازم است کارمندان جدیدی در سیستم معرفی شوند. برای تزریق

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به وضعیت پرداخت ها در استان ، سازماندهی بسیار خوبی دارد اما متأسفانه به جای تشویق ما ، به رقم دو میلیارد تومانی ریخته شده به دانشگاه های کشور توجه زیادی نداریم. به دانشگاه علوم پزشکی فقط 13 میلیارد تومان اختصاص داده شده است و هیچ دلیلی برای در نظر گرفتن دانشگاه با عملکرد خوب و پرداختهای مدرن وجود ندارد و باید با استفاده از قانون دانشگاه به این مهم دست یافت.

وی در مورد لزوم حمایت از تأسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: “ما تلاش می کنیم دانشگاه علوم پزشکی را به نوع اول برسانیم. در سال 2014 دانشگاه آزات مجوزهای دانشکده داروسازی را دریافت کرد. سال موفق نبود و ما در تلاش هستیم این مجوز را بگیریم. اگر این دانشکده ساخته شود ، می توان دانشگاه را به سطح تیپ ارتقا داد و از مزایای زیادی برخوردار خواهد بود.

جمالیان در مورد پروژه های در حال ساخت در دانشگاه گفت: بیمارستان سوختگی به 80 درصد ، بیمارستان زنان به 45 درصد و پروژه ولیعصر به 70 درصد رسیده است و این پروژه ها باید با حمایت ویژه در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

وی دانشگاه را به حمایت از صنعت فراخواند و گفت: صنایع باید به تعهدات اجتماعی خود عمل كنند ، هزینه های دانشگاه 100٪ افزایش یافته و درآمد كاهش یافته است ، بودجه هر روز سخت تر می شود و این صنعت برای انجام مسئولیت های خود حداقل به هفت ماه دیگر نیاز دارد.

جمالیان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک از نظر آموزش مجازی رتبه چهارم کشور را دارد و به دنبال توسعه زیرساخت ها در این زمینه است ، گفت: دانشکده ها برنامه سازمانی نداشتند و در حال تکمیل نمودارها هستیم. تحقیقات خوبی انجام شده است. ” از 33 به 20 حرکت کردیم که تبلیغات خوبی بود و در بحث مشکل استان در مورد سرطان سینه ، تروما و موارد دیگر موفقیت خوبی داشتیم.

وی افزود: عدم رضایت از بحران ها رو به افزایش است و در عمل فشارهای کاری ، جابجایی پرستاران و تصمیم گیری سریع و دشوار علت اعتراض است ، بنابراین این روزها دانشگاه نیاز به حمایت قاطع و عادلانه و بدون تخریب دانشگاه دارد. در حال حاضر ، با بحران Covid 19 ، کمبود نیروی انسانی و منابع وجود دارد ، که مدیریت را پیچیده می کند و از طرف دیگر ، باید روی دانشجویان ، خوابگاه ها ، آموزش ، پزشکی و کارکنان تمرکز کنیم. با این حال ، مدیریت مؤثر اعمال شده است و ما یکی از اولین زمینه هایی برای مدیریت ماسک و ضد عفونی کننده هستیم.

جمالیان گفت: در شرایط فعلی چاره ای نداریم که از اقدامات درمانی جلوگیری کنیم و اگر پروتکل ها را نادیده بگیریم ، بار بیمارستان ها سنگین خواهد بود. در این دوره فشارهای زیادی برای بازگشایی صومعه وجود داشت ، اما از این نظر نیاز به حمایت دانشگاه و حمایت دقیق تر از دانشگاه ، مسائل بهداشتی و پروتکل ها دارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل