دختری با دم به دنیا آمد؛ پدیده‌ای بسیار عجیب و نادر / عکس

گروهی از پزشکان به رهبری دکتر “خوزه روئدا” یافته های خود را در مجله Journal of Pediatric Surgery Case Reports منتشر کردند و ادعا کردند که این اولین موردی است که در نوزادان در مکزیک کشف می شود. این پدیده البته در گذشته در کمتر از 200 نفر در سایر نقاط جهان مشاهده شده بود.

پزشکان می گویند نوزاد در زمان طبیعی به دنیا آمده و هیچ مشکلی در دوران بارداری گزارش نشده است. والدین این کودک در حال حاضر پسر دیگری دارند که سالم و بدون مشکل زندگی می کند. با این حال، اندکی پس از تولد فرزند دوم، پزشکان متوجه وجود زائده های دم مانند در انتهای استخوان شدند.

این دختر مکزیکی چه ویژگی هایی دارد؟

قطر این زائده بین 3 تا 5 میلی متر و انتهای آن نوک تیز بود. پزشکان در مقاله خود گفتند: «ساختار آن نرم و پوشیده از پوست و مو بود. به دلیل فشار، نوزاد دردی را احساس نکرد، اما حرکتی هم نداشت. [با این حال] Вагти бех дм сузен здим, бече бег грих проду.

داستان دختر عجیبی که با یک نفس به دنیا آمد / عکس

پزشکان می گویند این دختر مکزیکی از نظر سایر اعضای بدن از جمله مغز، قلب، کلیه ها و حس شنوایی سالم بوده است. همچنین، اسکن های پزشکی نشان داد که در نتیجه هیچ مشکلی در نخاع، مانند دیس رافیسم وجود ندارد. این بیماری باعث می شود کلیه ها شکل درستی به خود نگیرند و زائده های دم مانند در پایین ستون رشد کنند.

محققان دو ماه بعد نوزاد را دوباره بررسی کردند و متوجه شدند که وزن و قد او طبیعی است. با این حال، اندازه 0.8 سانتی متر بزرگتر بود. پزشکان در نهایت طی یک عمل جراحی جزئی که با بی حسی موضعی انجام شد، این دم را قطع کردند. بررسی بیشتر این آپاندیس نشان داد که دم نوزاد شامل بافت های نرم، سیاهرگ ها و مجموعه ای از اعصاب است.

5858

دکمه بازگشت به بالا