درآمد دولت از اخذ عوارض تولید و واردات وسائط نقلیه چقدر است؟ / افزایش ۱۰۲ درصدی یک درآمد

بر اساس جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، دولت برای سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل اخذ عوارض از تولید و واردات وسائل نقلیه و ۱۰۱ میلیارد تومان از محل افزایش عوارض خودروهای سواری به میزان ۵ درصد ارزش گمرکی پیش‌بینی کرده که این عدد نسبت به سال گذشته ۱۰۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی، بعدازظهر امروز (شنبه ۲۵ فروردین ماه)، جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری که قرار است از فردا در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد.

حسب اطلاعات مندرج در بخش دوم جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تقدیم دولت سیزدهم به مجلس، درآمد حاصل از اخذ عوارض از تولید و واردات وسائط نقلیه ۳۰ هزار میلیارد تومان (۳۰۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال) پیش‌بینی شده است.

همچنین دولت درآمد ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومانی را از محل افزایش عوارض خودروهای سواری به میزان پنج درصد ارزش گمرکی آن‌ها برای سال جاری در نظر گرفته است.

گفتنی است دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد حاصل از افزایش عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج درصد قیمت روی کشتی را ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بود؛ براین اساس درآمد دولت از این محل در سال جاری نسبت به سال گذشته،   ۱۰۲ درصد بیشتر شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل