درخواست وزیر بهداشت از دست اندرکاران اقتصاد کشور

وی افزود: متأسفانه در بدترین سال اقتصادی دولت در سال جاری ، ما 1 میلیارد دلار بار در برابر سیستم بهداشت و درمان كشور متحمل شده ایم در مقایسه با 1397 كه سال آرامی بود و انتظار داریم افراد نزدیك با مسائل مالی و اقتصادی برخورد كنند. وی گفت: لازم است مدلهایی طراحی شود که بر دوش همکاران ما سخت کار نکند.

به گزارش روابط عمومی ، دکتر سعید نمکی در دومین کنفرانس مالی ایران با موضوع “نقش بازارهای مالی و اقتصاد سالم در تاج” گفت: “یکی از کارهایی که ما در اوج تحریم ها انجام دادیم حمایت از مردم کشورهای در حال توسعه. “ما یک سبد معیشتی دیدیم ، پروتکل هایی نوشتیم و سعی کردیم شرکت ها ، به ویژه کارخانه ها و مراکز تولید را تعطیل نکنیم.
وی افزود: روزی یکی از وزرای بهداشت اروپا با من تماس گرفت و گفت شما برای جلوگیری از همه گیری چه کرده اید؟ آیا صدمات قابل توجهی به تولید و اشتغال شما وارد شده است؟ “او گفت. همانطور که می دانید ما از رشد منفی Quaid-19 کمترین آسیب را دیدیم و اقتصاد ما بسیار کمتر از کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان تحت Quaid-19 بود.

وی افزود: یکی از دلایل آن این است که وزیر بهداشت و همکارانش به جای کمک به دیگران در زمینه اقتصاد ، برای کمک به اقتصاد این کشور رفتند ، چگونه می توان پروتکل نوشت و این امید را داد؟ شما به مردم روی می آورید ، ما سربازان سیستم بهداشت و درمان با شما هستیم.
نمکی گفت: اگرچه زیرساخت های مراقبت های بهداشتی ما در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است ، اما ما از هر 1000 نفر 1.6 تختخواب را فراهم می کنیم. این یک پنجم ، یک هفتم و گاهی اوقات یک دوازدهم کشورهای باقی مانده در باتلاق کرونا است. در این مدت ، ما 2500 تخت ICU را با هم و با زمان و کیفیت محدود ساخته ایم. در همین زمان ، در اوج تحریم و اقتصاد سخت ناشی از تحریم ، توانستیم 11000 تخت بیمارستانی به ظرفیت تختخواب کشور اضافه کنیم.

وی افزود: “من امیدوارم كه رهبران اقتصاد كشور راهكارهایی برای چالش های پیش رو پیدا كنند ، به ویژه در روزهایی كه ویروس جدید می تواند باعث ایجاد طوفان در كشور شود ، سیستم اقتصادی این كشور باقی می ماند و سیستم مراقبت های بهداشتی مجبور می شود” او گفت. “او کمبودهای اقتصادی را ندارد.

نمکی گفت: “ما هنوز مبلغ کلان 1 میلیارد دلاری که رهبر معظم انقلاب فرموده اند را دریافت نکرده ایم.” در حالی که 22 میلیارد دلار برای Covid-19 در انگلیس و 111 میلیارد دلار برای بهداشت و زیرساخت ها در ایالات متحده هزینه می شود ، متاسفانه امسال ، در بدترین سال اقتصادی دولت ، ما از سال 1397 1 میلیارد دلار ارز متحمل شده ایم. سیستم ساکت بود
نمکی: ”انتظار ما از افراد نزدیک که درگیر امور مالی و اقتصادی کشورمان هستند ایجاد مدل هایی است که در سیستم های بهداشتی و درمانی در شرایط دشوار کشور باعث سخت کوشی نشود. شرکای ما و اقتصاد و زندگی. “ما مردمی نداریم.
انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل